
Новата Cadenza има дизайн изработен под ръководството на бившия шеф-дизайнер на Audi, Петер Шрайер (Peter Schreyer). Серийната версия на Cadenza е създадена на базата на концепцията KND-5, показана в Сеул през тази година.
Новата предна част (определяна от Шрайер като „тигров нос”) с новата характерна за фирмата решетка, без съмнение демонстрират порасналото самочувствие на корейската марка.

Може да се каже, че по отношение на дизайна Kia Cadenza е уверена стъпка към бъдещето на фирмата. Добри думи могат да се кажат и за интериора, който е с практичен, елегантен и изчистен дизайн. Оборудването е като за флагман – влизане и стартиране без ключ, сензори за светлина и за чистачките, камера за наблюдение на пространството зад колата, автоматично регулиране на седалката на водача, висококачествена аудиосистема, климатроник и др.

Макар Cadenza да е по-къса от Opirus, нейната колесна база е по-дълга с 45 мм. (2 845 мм), което подсигурява повече място в купето. Cadenza използва новата платформа на фирмата за автомобили с предно предаване „Type-N”. От Kia казват, че тя е по-лека и в същото време по-здрава.

Собственото тегло на Cadenza е със 130 кг по-ниско от това на Opirus. От Kia съобщават също, че Cadenza ще се предлага с три бензинови двигателя. Базисният ще има мощност от 165 к.с. След него ще бъде изцяло новият двигател на Hyundai - Kia Group с директно впръскване на горивото, с четири цилиндъра и мощност 204 к.с. На върха ще е V6 с обем 3.6 литра и мощност 295 к.с.

Новата Cadenza ще има премиера извън Корея още следващия месец, на автомобилния салон в Риад, Саудитска Арабия на 12 декември. Kia Cadenza ще бъде продавана и в Европа, като ще се появи в дилърските центрове на фирмата от 10 януари.


0