
Оказва се, че делът на хибридите при аварийни ситуации с пешеходци е 0.9%, докато за обичайните автомобили с двигатели с вътрешно горене процентът е 0.6.
При велосипедистите участващи в аварийна ситуация с лек автомобил се наблюдава подобна тенденция, дори още по-силно изразена. Катастрофи с велосипедист и хибриден автомобил са 0.6% от регистрираните аварии, с обикновен автомобил и велосипедист само 0.3%.
В същото време, според анализа на NHTSA, хибридните автомобили попадат в аварийна ситуация на по-ниска скорост – до 50 км/час. 31% от катастрофите с хибридни автомобили стават при тази ниска скорост, докато при стандартните автомобили този процент е 27.
Една от причините за по-чести катастрофи на хибридни автомобили с пешеходци може да е много по-тихата работа на хибридните системи, които трудно се чуват от велосипедисти и пешеходци.
Това важи особено за движение при ниска скорост, когато хибридите се движат само на електроенергия. Редица обществени организации, включително организации на незрящи в САЩ, предлагат на хибридните автомобили да се монтират някакви устройства предизвикващи шум при движение. По този повод в момента се променят законите за движение по пътищата в САЩ, Япония и някои европейски държави.


0