
Обемът на двигателят с 10 цилиндъра е увеличен от стандартните 5 на 5.5 литра. Монтирана е изцяло нова изпускателна система, допълнителен маслен радиатор, заради който в предната броня е добавен нов отвор за въздух, там където при стандартната версия е оставено място за регистрационната табела.
Според шефът на новите разработки в подразделение „М” на BMW, Алберт Бирман, мощността на двигателя е около 580 к.с. или със 73 к.с. повече от тази при базовия M5, а максималният въртящ момент е 540 Nm. Пистовата версия на М5 е с нова усъвършенствана трансмисия – седемстепенен „робот” с два съединителя, (позната от BMW M3) и променени настройки на окачването.
Собственото тегло на пистовата версия е намалено с 50 кг и е 1780 кг. Това е станало за сметка на изработката на някои части и детайли от карбон, отказ от задните седалки и замяна на предните със спортни изработени от карбон.
Бирман казва, че колата е преминала през северния участък на пистата за под 8 минути, като е подобрила времето показано от стандартния BMW M5 с около 20 секунди. Според представители на BMW, сега фирмата подготвя модела М5 от ново поколение, а серийно производство на пистовата версия на М5 засега не се предвижда.


2