IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi тества олекотена версия на А5

Прототипът сваля над 100 кг. от теглото на познатото Audi А5.

Audi тества олекотена версия на А5
Главната разлика между познатата версия на А5 и олекотеният прототип, който компанията тества се изразява в по-леките използвани материали. Благодарение на алуминиевите сплави и въглеродните влакна, които са заменили конвенционална стомана, теглото на колата е намаляло със 110 кг.

Новото по-ниско тегло на тестваният модел, оборудван с 2.0-литров FSI мотор, предоставя почти аналогична динамика с тази на по-надарения V6 модел с 265 к.с. под капака. Съотношението тегло/мощност при прототипът А5 2.0 FSI е 159 к.с. на тон, а при по-мощният А5 3.2 FSI, цифрите са 170 к.с. на тон.

От компанията поясниха, че по-лекото тегло ще позволи интегрирането на по-малки двигатели, които от своя страна ще изискват по-малко гориво и ще отделят по-малко вредни емисии. Свалените килограми, неминуемо ще повлияят положително и на динамичните характеристики на автомобила, управлението му и не на последно място - спирачният път.

Не се очаква компанията да интегрира новото алуминиево шаси (ASF - Audi Space Frame) в настоящият модел на А5. Това най-вероятно ще стане при следващата версия на колата. Съществува и друга вероятност, според която технологията ще се използва първо при по-атлетичните S5 / RS5.
0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    sinbad0 ( преди 16 години )
    Колко хора в БГ карат коли 2002,и те са хора и на тях им се карат коли.Ама стандартът им,не е като на първия собственик,това имам предвид и това трябва да имат предвид бъдещите собственици на тези коли.Аз ако трябва да си купя кола на 5 години ще се замисля дали да е от алуминиева сплав,иначе ние неможем да отречем че колите на Ауди са перфектни.Вижте в Youtube краш тестове между стари коли с по нови модели,забравете използването на алуминий и пластмаса да ги е отслабило.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 16 години )
    И какви ключове правят,бе синко? Гаечни ключове? От дурал? Аре,ве,***,ти не можеш да правиш РАЗЛИКА МЕЖДУ различните видове ЯКОСТ,ТВЪРДОСТ,ЖИЛАВОСТ,а си тръгнал да ме поучаваш! Мене,който е натрошил два сандъка мостри с *** на Шарпи! За Бринел,Рокуел и Викерс няма да ти говоря! А този,по долу,ще ми твърди,че "...алуминият бил СТОКРАТНО ПО-ЛЕК..." Малиии,цирк Балкаски! Главите ви са с титанови пластини,титана е милионно по-лек от стоманата ще кажете,нали,ха,ха,ха!
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    йок ( преди 16 години )
    Просто няма начин,стоманата има по-голяма якост от дуралуминия.Дуралуминий се превежда така: dure - здрав,алуминий се знае,дуралуминия е сплав.Няма начин сплав в която участва алуминия да е по-здрава от стоманата + това стоманата може да се закалява до много големи стойности.Дуралуминия се използва предимно заради ниското тегло.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    qwerty ( преди 16 години )
    Ама ти сериозно ли не знаеш ,че алуминиевите сплави са по-здрави от желязото? Направо се изумявам кви хора пишат тука. В статията пише ,че са използвали и въглеродни влакна(по известни като карбон) Това е един от най леките и здрави матеряли. Така ,че и без много да си умен можеш да разбереш ,че се използва най-доброто и то ще е по-добро и здраво от старото купе на А5.Обаче да си *** като гайда и да обясняваш как те разсмяли! Незнам мой, ама къртиш с кухата си картуна.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    *** така ли ве глупаво ***. Тъпата ти глава да не блокира? Дуралуминия е алуминиева сплав ,така също се използва в автомобилите на Ауди. Вместо да ни показваш ,тъпотата и безкрайното незнание отвори поне Гугъл и прочети нещо, явно е ,че книжки нещеш да четеш. Поне интернета ползвай по предназначение. И Пак ти казмам Дуралуминия и многократно по-здрав от стоманата ,но стократно по лек от нея. Хайде сега *** главо вземай си кофичките и марш на пясъка. Тука не е за деца. Като пораснеш ще знаеш.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    TURВО ( преди 16 години )
    Вай! Що не го кръстят беемвиний?
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 16 години )
    Аре,ве! Ама ти сериозно ли? "Едни от Най-здравите и леки ключове в света са от дуралуминий и имат много по-голяма здравина от стоманата" - ей това ме разсмя! Що не почетеш малко,а? И к'во го дъвчеш този дуралуминий? Потапяй,***!
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    ДО ПИШЕЩИТЕ ПО ДОЛО. Ауди е с алуминиеви купета от 10 години. Мерцедес и БМВ се услушваха ,услушваха и вече са Алуминиеви от 3-4 години. И това е е мек алуминий напротив това е алуминиева сплав. Алуминия в сплавта придава супер лекота, но други елементи правят здравината. Едни от Най-здравите и леки ключове в света са от дуралуминий и имат много по-голяма здравина от стоманата. Така ,че вместо да разсъждавате с оганичените си мозъчета идете и прочетете някоя книжка.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    steve ( преди 16 години )
    Хе хе хе МеганКола чията емблема прилича на п*тката на жена не ми я хвали
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Steve ( преди 16 години )
    Ами вие как искате да карате кола за 100 бона а подръжката да и е като на ЛадаТо не ставаЦените са по тяхния стандарт не по нашияТо щом имаш пари да я купиш значи ще имаш и за поддръжкаНе може голям хую да те *** и да не те болиТака е с поддръжката