IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi тества олекотена версия на А5

Прототипът сваля над 100 кг. от теглото на познатото Audi А5.

Audi тества олекотена версия на А5
Главната разлика между познатата версия на А5 и олекотеният прототип, който компанията тества се изразява в по-леките използвани материали. Благодарение на алуминиевите сплави и въглеродните влакна, които са заменили конвенционална стомана, теглото на колата е намаляло със 110 кг.

Новото по-ниско тегло на тестваният модел, оборудван с 2.0-литров FSI мотор, предоставя почти аналогична динамика с тази на по-надарения V6 модел с 265 к.с. под капака. Съотношението тегло/мощност при прототипът А5 2.0 FSI е 159 к.с. на тон, а при по-мощният А5 3.2 FSI, цифрите са 170 к.с. на тон.

От компанията поясниха, че по-лекото тегло ще позволи интегрирането на по-малки двигатели, които от своя страна ще изискват по-малко гориво и ще отделят по-малко вредни емисии. Свалените килограми, неминуемо ще повлияят положително и на динамичните характеристики на автомобила, управлението му и не на последно място - спирачният път.

Не се очаква компанията да интегрира новото алуминиево шаси (ASF - Audi Space Frame) в настоящият модел на А5. Това най-вероятно ще стане при следващата версия на колата. Съществува и друга вероятност, според която технологията ще се използва първо при по-атлетичните S5 / RS5.
0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    TURBO ( преди 16 години )
    100 кила по-малко... е една шваба по-малко на задната седалка, големо постижение!
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гарибалдиеца ( преди 16 години )
    Не се карайте Дуралуминия има 1:1 якоста на стоманата ,но е 3 пъти по-лек ето това е най-точното сравнение. Едва ли калниците ще са от дуралуминий щото един лист дуралуминий 20см на 30см. струва около 400лв. Един калник ще отиде 2-3000лв. Най-вероятно ще го използват за двигателя и по изискващите здравина части по шасито и купето. Пише и за карбон ,това е друг супер лек и як матерял от въглеродни нишки, но също изключително скъп. Ще се отрази доста на цената ,но колата ще е перфект.
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    sinbad0 ( преди 16 години )
    Много гледни точки има,пробвай с закалена стомана ще имаш повече отпор,интересното е че енергията от удара трябва да се абсорбира не просто да не поддаде на удар или разрез...иначе всичко поемат пасажерите...и вместо да си купим нова кола след катастрофа,ще ни оплакват близките...Дори при бронировка и бронежилетките се мисли за абсорбирането на силата на удар,взрив или куршум без значение.Всеки материал си има специфични свойства,диаманта е най твърд,но зверски чуплив като стъкло...
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    GastonFeb ( преди 16 години )
    *** тука мноо прос народ бе!! Един *** с 5 ника тука се прави на 5 човека . Няма чак толкова прости хора ,които да не знаят ,че дуралуминия е не само поздрав от стоманата а много,много по здрав и много по-лек. Отиде при железар и ще ти го каже. А и най-простия пример е да се опиташ да изрежеш лист и то тънък от дуралуминий ,за да видиш ,че ще ти изпили целия диск докато го изрежеш а стоманата се реже като халва. Освен това алуминиевите сплави се използват и в самолетите ракетите и т.н.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    steve ( преди 16 години )
    съгласен съм с теб че алуминиевото купе не е по-слабоНо повечето хора тук си мислят че става въпрос за чис алуминий това е сплави поради това е здрав и лекот какво се правят самолетите
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    йок ( преди 16 години )
    Не това не,но абсолютно всички Дефендери са,както казах по-долу след като приключва 2-рата световна,в Англия бракуват много самолети.Алуминия се вкарва в автомобилната индустрия и остава традиция Дефендерите да са с алуминиева каросерия и до наши дни.За това дори цената им е завишена в сравнение с конкуренцията,която всъщност далеч не е голяма.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    sinbad0 ( преди 16 години )
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    sinabad0 ( преди 16 години )
    Това Дисковери е от алуминий????!!!!
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    йок ( преди 16 години )
    Ленд ровъра още от самото начало се прави с каросерия от алуминий,заради бракуваните самолети от следвоенно време!
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    sinbad0 ( преди 16 години )
    Относителното тегло на единица обем на алуминия и желязото са различни,алуминият е доста по лек,но това няма пряко отношение към здравината на колите.Вижте е youtube краш тест на Рено Еспейс и Ланд Ровер джип/стар/.Реното има къса предница,капак и калници от пластмаса и тавана не от ламарина ама направо го разпадна Ровера.