Новото по-ниско тегло на тестваният модел, оборудван с 2.0-литров FSI мотор, предоставя почти аналогична динамика с тази на по-надарения V6 модел с 265 к.с. под капака. Съотношението тегло/мощност при прототипът А5 2.0 FSI е 159 к.с. на тон, а при по-мощният А5 3.2 FSI, цифрите са 170 к.с. на тон.

От компанията поясниха, че по-лекото тегло ще позволи интегрирането на по-малки двигатели, които от своя страна ще изискват по-малко гориво и ще отделят по-малко вредни емисии. Свалените килограми, неминуемо ще повлияят положително и на динамичните характеристики на автомобила, управлението му и не на последно място - спирачният път.
Не се очаква компанията да интегрира новото алуминиево шаси (ASF - Audi Space Frame) в настоящият модел на А5. Това най-вероятно ще стане при следващата версия на колата. Съществува и друга вероятност, според която технологията ще се използва първо при по-атлетичните S5 / RS5.


0