IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Йохан де Нисхен: Chevrolet Volt е кола за идиоти

Преди известно време президентът на Audi, Йохан де Нисхен (Johan de Nysschen) беше цитиран да казва, че „Chevrolet Volt е кола за идиоти”.

Йохан де Нисхен: Chevrolet Volt е кола за идиоти
Сега той обяснява, че не бил казал подобно нещо, а само изразил съмнения, че „електромобилите все още не са жизнеспособни и приложими”. 



Специално по повод на Chevrolet Volt, който ще се продава в САЩ за около 40 000 долара, шефът на Audi казва, че „цената на колата е около 50% по-висока от цената на подобен бензинов автомобил и това няма да може да се компенсира от по-ниската цена на електроенергията през целия живот на автомобила. Единственият начин да се преодолее тази огромна премия плащана за електромобила е чрез данъчни субсидии, които другите трябва да плащат и само се чудя, дали това има икономически смисъл”, заявява де Нисхен. 

Той също така обяви, че е загрижен за въздействието върху околната среда на електромобилите, които стават доста модерни напоследък. Те наистина няма да имат вредни емисии, но всъщност вредните емисии няма да изчезнат, а ще се преместят „от ауспусите на колите в комините на електроцентралите”, които ще произвеждат електроенергията за зареждане на батериите на електромобилите. 

Въпреки възгледите на де Нисхен, Audi също разработва електромобил, който дори може да бъде показан скоро. Въпреки това, главните усилия на фирмата са в дизеловите технологии и немската фирма ще разчита поне през следващите двайсетина години повече на чистите дизели отколкото на електромобилите.
0 от 500
  • #41
    2 rate up comment 1 rate down comment
    бмв ( преди 16 години )
    през цялото време докато говориш си объркал маркатавсичко, дето казващ е вярно, но за т.нар бмв - китайските джонки
  • #40
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Vision ( преди 16 години )
    Колега през 89 имало ли е комън рейл, а гсм масово, а гугъл, а телефон с 3 мегапиксела камера, а блутуут и куп още работи? Мисълта ми е че технологията непрекъснато се развива и немислими преди 20 години неща сега са част от ежедневието, още повече че освен че ще оставим на внуците си пробит ***, отровен с всякви помии и отпадъци (планетата), ще трябва да им оставим и средства за транспорт, защото в петрола няма бъдеще за повече от 30-40 години, а евтиния петрол ще свърши до 10.
  • #39
    2 rate up comment 1 rate down comment
    WickedSixD ( преди 16 години )
    BRABUS каза: (цитирам) и подкрепям''Точно в Анадола са клентите на немските москвичи-Ауди ако не си разбрал!Колко трябва да е изпаднал човек да седне въа VAG-варел,баси!Ама за селско-пернишката прослойкка това е марката.Скоро никой няма да си я спомня''
  • #38
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Емо ( преди 16 години )
    А ако електромобилите трябва да са наистина екологични - да използват енергията на алтернативните източници, но тогава да се гледа нейната цена, а не цената от мръсните ТЕЦ.
  • #37
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Емо ( преди 16 години )
    За да се произвежда необходимото количество електроенегрия от ВЕЦ, трябва да се направят още много такива централи.. Т.е. "еко" решение да се залеят огромни площи... Самите електромобили не се говори колко енергия използват. Когато се представи разход във формата, която става за ценово сравнение, тогава ще се разбере дали са икономически изгодни. Може да се направи и справка колко гориво е необходимо за производството на въпросното електричество в конвенционален ТЕЦ, както и да се сравни с ДВГ.
  • #36
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Емо ( преди 16 години )
    Алтернативните енергоизточници още не са достатъчно развити... Вятърните централи, които убиват масово птиците да не би да са еко??? Единствената причина да се произвежда "еко" електроенергия е високата покупателна цена. Т.е. "еко" електроенергията (соларни системи, вятърни електроцентрали и т.н.) се изкупува на 10 пъти по-висока цена в България (най-вероятно и в останалата част на Европа), отколкото електроенергията прозведена в АЕЦ и ТЕЦ.
  • #35
    2 rate up comment 1 rate down comment
    а ( преди 16 години )
    Без коментар...
  • #34
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Бай ( преди 16 години )
    "не проумеят че бъдещето е в алтернативите света ще върви в грешна посока"прочети внимателно какво си написал
  • #33
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Бай ( преди 16 години )
    ОхооооТой гледа в бъдещето и го проумява... извинявай велики о пророк гледащ в бъдещето
  • #32
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Бай ( преди 16 години )
    Не предлага, не защото го няма като технология, а защото технологията не е достигнала ниво в което да има смисел да се предлага. Виждъл съм документи от проучване на Б80 от 1989 година което е хибрид - с електромотори на задните колела и дизелов двг, но извода беше че спестеното гориво е незначително