IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

И Volvo с електромобил

Volvo завършва разработката на електрическа версия на хечбека C30, която ще представи на изложбата Innovation for Life.

И Volvo с електромобил
Това ще стане веднага след края на автомобилния салон във Франкфурт, съобщават източници от фирмата пред британското списание Autocar. 


Прототипът който ще представят на изложбата ще бъде напълно функционален, като с него ще се направят изпитанията на електродвигателя и на целия електромобил. 

От Volvo все още не съобщават по-подробна информация за електромотора, акумулатора, изминаваните километри с едно зареждане и др. Според изданието Autocar дори все още не е решено дали този електромобил ще бъде произвеждан серийно. Окончателното решение за това ще се вземе след края на пробния период, през който ще премине концептуалния автомобил. 

Ако всичко мине успешно, първите серийни електромобили на базата на Volvo С30 ще бъдат на пазара към края на 2011 или началото на 2012 година. 

Да припомним, че през 2007, на автомобилния салон във Франкфурт беше представена хибридна версия на Volvo C30, която имаше бензинов двигател с обем 1.6 литра, (който можеше да работи и с биоетанол) и четири монтирани във всяко от колелата електродвигатели. Тогава от Volvo съобщиха, че само на електроенергия автомобилът може да измине 100 км с едно зареждане, а времето за зареждане не надхвърля три часа.
0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    !!! ( преди 16 години )
    Да обаче те няма да станат масови за 2 месеца, а най-вероятно първите 10% да са ни електромобили ще отнеме около 15-20 години, т.е. до около 2025. Следващите 10% ще отнеме 10-15 г, следващите 10% 5-10 и т.н.Прехода ще е плавен, а не шоков, и ел. производството ще има много време да се адаптира. Пък и без това всеки ще си зарежда през ноща в началото, когато потреблението е минимално.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    !!! ( преди 16 години )
    60 kWh/100 км е супер огромен разход. Електромобил среден клас (например колкото една Корола) харчи около 13-17 kWh/100 км, а малките градски електромобилчета ще харчат около 6-10 kWh/100 км. Това значи съорветно около 4 и 2 лева на 100 км.А и не е вярно, че са същите ***, защото дори и тока да е от ТЕЦ, ефективността е в най-лошия случай същата, но за сметка на това замърсяването се контролира много по-лесно, а и, по-важното, не е в града. И с нарастването на дяла на ВЕИ, ще става по-чисто.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    qnko mi hua ( преди 16 години )
    наистина ако елетромобилите станат масови,а електро централите останат на въглища,просто ще заменим едно замърсяване с подобно.И най-вероятно ще трябва изцяло нова елетро система,да издържа натоварванията
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    huq mi qnko ( преди 16 години )
    karai se viper-a i mul4ivolvo se sumnqvam da si imal
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    hua ( преди 16 години )
    Трябва да стане чудо да не фалират.Видяхте ли,че до сега за 2009 ХС90 е с най-ненадеждна след А5.
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    TURBO ( преди 16 години )
    ujasna firmichka bez istoriadano falirat
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    hua ( преди 16 години )
    Пенделмане ти пак ли са появи ва ***.
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    kalin ( преди 16 години )
    Електромобилите имат смисъл само ако централите са атомни,иначе са същите ***.Ако ел.мотора е сумарно 60 кВ и изминава 100 км,то трябва в идеалния случай да се зареди също със 60 кВ.Това прави около 12 лв. и за капак отново замърсяваш с въглищните централи,които са масовите.