IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Двигател гори смес от бензин и дизел

Американски учени от университета в Медисън разработиха нов двигател с вътрешно горене.

Двигател гори смес от бензин и дизел
Особеното при него е, че може да работи със смес от бензин и дизел. Съотношението между двете горива се регулира в зависимост от натоварването на двигателя. 


При повишено натоварване, например при движение по стръмен наклон нагоре, делът на бензина в горивната смес може да достигне 85%. При по-ниско натоварване съотношението между бензин и дизел в горивната смес достига 50:50. 

Коефициентът на полезно действие на новият двигател превишава този при стандартните агрегати с около 20%. Работната температура на този двигател е по-ниска с 40% в сравнение с температурата на работещ стандартен агрегат. Това разбира се води до намалени загуби на гориво и на понижено потребление като цяло. 

Ако всички автомобили в САЩ са оборудвани с подобен двигател, страната ще употребява с една пета по-малко нефт на ден. Сега в САЩ ежедневно се използват 21 милиона барела нефт. 

Според създателите на този двигател той ще намери приложение както при леки, така и при товарни автомобили. Все още не е ясно кога подобен двигател ще се появи в серийно производство.  
0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    АКО СЕ ДОРАБОТЯТ ВАНКЕЛИТЕ Е ТОГАВА ВЕЧЕ ГОЖОРИМ ЗА ГОЛЯМО КПД МАЛАК РАЗХОД .. МАЛКО ЗАМРАСЯВАНЕ ГОЛЯМА МОЩНОСТ ДВГ-ТО НЕ Е САМО СТАНДАРТНИТЕ РЕДОВИ ИЛИ В ОБРАЗНИ ИЛИ КОИТО И ДА СЕ СЕТИТЕ ОЩЕ ЗАСЕГА ВАНКЕЛА СЕ РАЗРА БОТВА И СЕ МОНТИРА САМО В МАЗДИТЕ КОЕ ПО ЛЕСНО И ПО ЧЕСТО ДЕФЕКТИРА ??ЕЛЕКТРОНИКАТА ИЛИ МЕХАНИКАТА ??
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    L. ( преди 16 години )
    Напънете се още малко, слагайте ядрения двигател и да се свършва с арабите.
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    ЗАЩОТО ЕЛЕКТРОМОБИЛА НЕ Е РЕНТАБИЛЕН КОЛКО АКОМУЛАТОРА ТРЕБВА ДА ИМАШ И КОЛКО КИЛОМЕТРА БИ ИЗМИНАЛ КПД-ТО Е НИЩОЖНО АКО СЕ ПОЗАИНТЕРЕСУВАШ ЕДИН ХИБРИД СРАВНЕНИЕ С ДИЗЕЛ И БЕНЗИН ХАРЧИ ПОВЕЧЕ ГОРИВО А ТОГАВА СЕ ЗАДАВА ВЪПРОСА ДАЛИ ДАЛИ Е ЕКОЛОГИЧЕН ИЛИ Е ПРОСТО ФАСАДА
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    bbb ( преди 16 години )
    Чудно ми е защо всички автомобилопроизводители и учени хвърлят толкова енергия и пари в усъвършенстването на ДВГ!? Ако ги даваха за нещо по-полезно, отдавна щяхме да караме електромобили.
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    wesefr ( преди 16 години )
    безСмислен!!!!по-добре!!! срамно е да не знаеш как се пише на родния ти език, а ти си тръгнал да даваш акъл. Като свършат, по едно колело за всеки, да се знае ;Р
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до Анонимен ( преди 16 години )
    Съгласен съм с теб, закъснели са с този двигател. Ако беше направен преди 20 години щеше да спести доста петрол и да ни спечели още малко време с бензините и дизелите. Сега на дневен ред са алтернативните горива и елетрическите автомобили.
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    абсолютно безмислен моторпо добре да се бяха ориентирали към алтернатвини горивапетрола свършва