IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Двигател гори смес от бензин и дизел

Американски учени от университета в Медисън разработиха нов двигател с вътрешно горене.

Двигател гори смес от бензин и дизел
Особеното при него е, че може да работи със смес от бензин и дизел. Съотношението между двете горива се регулира в зависимост от натоварването на двигателя. 


При повишено натоварване, например при движение по стръмен наклон нагоре, делът на бензина в горивната смес може да достигне 85%. При по-ниско натоварване съотношението между бензин и дизел в горивната смес достига 50:50. 

Коефициентът на полезно действие на новият двигател превишава този при стандартните агрегати с около 20%. Работната температура на този двигател е по-ниска с 40% в сравнение с температурата на работещ стандартен агрегат. Това разбира се води до намалени загуби на гориво и на понижено потребление като цяло. 

Ако всички автомобили в САЩ са оборудвани с подобен двигател, страната ще употребява с една пета по-малко нефт на ден. Сега в САЩ ежедневно се използват 21 милиона барела нефт. 

Според създателите на този двигател той ще намери приложение както при леки, така и при товарни автомобили. Все още не е ясно кога подобен двигател ще се появи в серийно производство.  
0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Зле сте ( преди 16 години )
    Въртящия момент представлява приложената сила на двигателя при определени обороти на проявление. Това го пише в книгите а не чичо Гугъл. Друго - сажди по кумините. За камиони се изпоузва дизел по съвсем други прич1ини, просто % КПД при тях е по висок в последните 20 години от дизелите, когато става дума за голяма кубатура. Иначе дизела е много по назат от спиртовия, парния и бензинов/газов двг обносно издържане и подръжкака. Само компресията там е 22-42?????? Мислете преди да пишете
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    :D ( преди 16 години )
    aman ot razbira4i :D
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    ОТВОРИ СИ ЗА *** УИКИПЕДИАИЛИ СИ ПИТАЙТЕ ЧИЧО ВИ ГУГЪЛПРЕДИ ДА КАЗВАТЕ КОЕ ДОКАЗАНО И КОЕ НЕ КО ВИЕ СИ МИСЛИТЕ ЧЕ СТЕ ДОКАЗАЛИ НЕШО БАЯ ТРЕБВА ДА РЪСТЕТЕ ДОСТА ДА ЧЕТЕТЕ
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    NM ГОВОРИШ ЗА НЮТОНИ БЕЗ ДА ЗНАЕШ КАКВО СЕ ИЗМЕРВА С ТЯХОБЩОТО ПОНЯТИЕ Е ВЪРТЯШ МОМЕНТ А ОТГОЖОРИ СИ КАКВО Е ВЪРТЯЩ МОМЕНТРАЗЛИКАТА М/У КОНСКА СИЛА И ВЪРТЯЩ МОМЕНТНЕ Е ТЕГЛИТЕНА МОЩА ЕДНОТО Е ИЗМЕРИМА МОЩОНСТ ПРИ ВИСОКИ УБОРОТИ ДРУГОТО ПРИ НИСКИ И КАДЕ ГО ВИДЕ И КОИ ТИ ГО ДОКАЗА ХЛАПЕ ЧЕ ДИЗЕЛА ПО МРЪСНО ГОРИВОПРАВ СИ ПО - МРЪСНО Е .. НО Е ПО ЕКОЛОГИЧНО ПОРАДИ ФАКТА ЧЕ ОТДЕЛЯ ПО МАЛКО БЪГЛЕРОДНИ ОКСИДИЕКОЛОГИЧНОСТАЯ НЕ СЕ ИЗМЕРВА С ИЗХВЪРЯНЕТО НА САЙДИ А НЯКОИ ЗНАЕ ЛИ КАКВО Е САЖДАТА
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Маняк ти си някъв неадекватен. Само като ти гледам разсъжденията и направо мога да падна. Първо изобщо няма две мнения по въпроса ,че дизела е много по мръсно гориво от бензина и това е доказан факт. Второ камионите са на дизел по три причини първата и по-главна е ,че дизела има много по-големи Nm тоест двигателя може да поеме мтого по-голяма тежест и да я носи. Втората причина е ,че на дълъг път(което за камионите и тировете е нормално)дизеловия мотор има по-дълъг живот и разхода е по-нисък.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Този под мене да потърси копчето Caps Lock и да го натисне. Също така можеш да се стараеш малко повече като пишеш. Доста е досадно да ти четем мненията написани само с главни букви и пълни с грешки.
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    ВРЕДНИТЕ ЕМИСИИ НЕ СА СЖДИТЕТОВА СА ТВЪРДИ ЧЕСТИЦИ ЗА КОИТО ИМА ФИЛТРИ ФРЕДНИТЕ ЕМИСИИ СА АЗОТНИТЕ ОКСИДИ КОИТО ПРИ БЕНЗИНА СА С ПЪТИ ПОВЕЧЕ ТАКА ЧЕ АКО СИ СРАВНИТЕ ЕДНАКВИ ПО КУБАТУРА МОТОРИ БЕНЗИН И ДИЗЕЛ ЕДНАКВА ГОДИНА НА ПРОИЗВОДСТВОДИЗЕЛА ЩЕ ИМА ПО ГОЛЯМО КПД ПО МАЛКО ВРЕДНИ ЕМИСИИДОРИ ЗА СТАРИТЕ МОТОРИ ПРЕДИ 20-30 ГОДИНИ С ОКОЛО 10-15% ПО ВИСОКО КПД ИМА ДИЗЕЛА СРАВНВНИЕ С БЕНЗИНАТАКА ЧЕ ГОВОРЕТЕ С ЧИЧО ВИ ГУГЪЛ ПРЕДИ ДА ГОВОРТИТЕ НАИЗУСТ
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    ГОВОРИТЕ НАИЗУСТ ......ОТДЕЛ;ЯНЕТО НА САЖДИ НЕМА НИЩО ОБЩО С ВРЕДНИ ЕМИСИИ ДИЗЕЛА С ПЪТИ ПО ЕКОЛОГИЧНО ГОРИВО И С ПО ГОЛЯМО КПД ОТ БЕНЗИНА А ДА НЕ ГОЖОРИМ ЗА ГОЛЕМИЯ ВЪРТЯЩТ МОМЕНТ ПРЕДИ ДА ИЗКАЗВАТЕ НЕЛОГИЧНИТЕ СИ МНЕНИЯ БЕЗ ДА ИМАТЕ НАЙ-МАЛКА ИДЕЯ ЗАЩО ГО КАЗВАТЕ ПЪРВО СЕ ИНФОРМИРАИТЕ ТОГАЖА ГОВОРЕТЕ ГЛУПОСТИЗАПИТАЙТЕ СЕ ЗАЩО КАМИОНИТЕ СА С ДИЗЕЛОТО ГОРИВО ПО МАЛОМОЩНИ ЛИ СА ИЛИ ПОВЕЧЕ ВРЕДНИ ЕМИСИИ ЗАЩО НЕ СА С БЕНЗИНОВИ ДВИГАТЕЛИ ЕЛЕМЕНТАРНИЯ ВЪПРОС
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Stefan ( преди 16 години )
    Не е така защото там калорийте са по-малко. Ползва се в monster truck-овете защото на тях им трябва мощност за относително малко време, а бензина отделя много топлина заради повечето калорий и затова ползват алкохол ама на КУБИЦИ. Гори по n+ литри за секунда!!
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Obrut ( преди 16 години )
    Какво е "ТОП ДЖЕАР"??? Да не е "Топ Гиър (Top Gear)"?А размишленията ти за хибридите са абсолютно грешни и се основават само на четене на списания - като тестваш, тогава говори.