Бъдещият Opel Astra ще се предлага с нови двигатели, включително бензиновите турбоагрегати с обем 1.4 и 1.6 литра. За разлика от Golf, съперника от VW, който отново е с доста консервативен дизайн, новата Astra е с впечатляващ стил, който ще бъде главното й оръжие на пазара. Силуетът на колата е спортен и с изтеглени линии, фаровете са в стила на Insignia.
Все още няма официални снимки от интериора на Opel Astra, но се знае, че дизайна на таблото е също в стила на Insignia. Четирите циферблата са разположени дълбоко пред водача. Централната конзола е с издигната задна част.
В Европа Astra ще се предлага с голям набор от бензинови и дизелови двигатели. Освен базисния бензинов двигател с обем 1.4 литра и познатия от Insignia турбоагрегат с обем 1.6 литра и мощност 180 к.с., сред бензиновите двигатели с които ще се предлага Astra ще бъде и новия турбоагрегат с обем 1.4 литра, който ще има две различни версии на мощност, от 120 и 140 к.с. и максимален въртящ момент от 175 и 200 Nm.
От General Motors твърдят, че двигателят 1.4 Turbo ще има по-нисък разход на гориво с 8% в сравнение с атмосферните двигатели с обем 1.6 и 1.8 литра, които ще замени. Турбодизеловите двигатели ще бъдат с обем 1.3, 1.7 и 2.0 литра. Както става традиция за Opel напоследък, ще има и версия ecoFLEX с ниски вредни емисии на CO2.
Продажбите на новото поколение на Astra ще започнат в Европа от тази есен, като първа на пазара ще се появи версията с пет врати, а след нея и спортния fastback с три врати, наречен GTC Coupe. През 2010 и 2011 г. към тях ще се присъединят и комби модел на Astra, седан с четири врати и купе-кабриолет със сгъваем твърд покрив.