Решението да се добави седан към разновидностите на А3 се определя от експертите като добро, защото версията на А4 с четири врати доста нарасна по размери през последните години. От 1994 г. когато се появи първото поколение на А4, тя увеличи дължината си с цели 320 мм, широчината се увеличи с 90 мм, а височината с 15 мм.
Сега новият седан Audi A3 ще има размери подобни на тези които предлага Volkswagen Jetta с дължина около 4550 мм. За разлика от доста консервативната Jetta, новият седан A3 ще има профил на купе, но ще предлага и много място за багаж с обем на багажника от над 500 литра. Това е със 130 литра повече от това което предлага днешния A3 Sportback.
Бъдещето поколение на А3 ще бъде произвеждано на нова платформа, която ще служи и на модели на „роднинските” Seat, Skoda и Volkswagen. Окачването ще запази комбинацията от MacPherson отпред и четири раменна конструкция отзад.
Новият A3 няма да предложи радикални промени в дизайна, както личи от компютърните образи, като ще запази стила, който помогна на автомобила да реализира повече продажби в много европейски страни от Серия-1 на BMW и А-Клас на Mercedes-Benz.
Audi ще представи новото поколение на A3 с базисен турбодвигател TFSI с обем 1.2 литра и мощност 105 к.с. Това е малко повече от мощността на днешния базисен двигател на А3, бензиновия 1.6, като новият двигател обаче ще има с 15% по-нисък разход на гориво. След него ще идва версията с двигател с обем 1.4 литра и мощност 140 к.с., следван от 1.8 с мощност 170 к.с. и 2.0 TFSI с мощност 210 к.с. „Горещият” S3 quattro ще остане с 2.0 turbo, но с повишена мощност с 15 коня до 280 к.с.
При дизеловите двигатели за А3, базисен ще бъде 1.6 TDI с мощност 105 к.с. При него стандартно ще бъде монтирана системата stop-start и той ще има среден разход на гориво от под 4 литра на 100 км. Сред другите дизелови агрегати ще бъде и двулитровия с две разновидности на мощността - 140 и 170 к.с. В Audi работят и върху версия на този двигател с две турбини, като казват, че ще постигнат мощност подобна на тази при двулитровия би-турбо на BMW – 204 к.с.
Стандартно новото Audi A3 ще бъде със задвижване на предните колела, но ще има и версия със система 4х4. Освен механичната скоростна кутия с шест степени, която ще бъде базисна, ще се предлага и трансмисия със седем предавки и два съединителя.