Стилната предница на колата е с нови, по-големи отвори за въздух, радиаторна решетка е с форма взета от самолетостроенето, фаровете са с нова форма. Силуетът на покрива е като на купе и се спуска плавно към багажника.
Стоповете са с интересна форма и придават привлекателен вид на задната част на колата. В стила на задната част има нещо от купето XK.
В интериора има много от нещата които видяхме при XF, кръглия въртящ се бутон за настройки разположен на централната конзола, нов голям дисплей, отговарящ на допир и др.
Двигателите ще бъдат няколко, като на върха ще е новият V8 с обем 5.0 и директно впръскване на горивото, който вече се монтира на XF. Той ще предлага мощност от 385 к.с.
При флагмана XJR мощността му обаче ще достигне 503 к.с., като ще се цели съперничество с Audi S8 и Mercedes S63 AMG. Този автомобил ще ускорява от място до 100 км/час за 5 секунди и ще има максимална скорост 250 км/час.
Сред останалите двигатели да споменем и новия би-турбо дизелов агрегат с обем 3.0 литра и мощност 271 к.с. за който се очаква да бъде най-продаван с бъдещия XJ. При него се очаква средния разход да бъде под 7 литра. Всички двигатели ще се комбинират с автоматична скоростна кутия с шест степени.
След като бъде показан официално през юли, първото публично участие на новия Jaguar XJ ще бъде през септември на автомобилния салон във Франкфурт, а продажбите в Европа ще започнат още преди края на тази година.