Базов ще бъде турбобензиновият агрегат с обем един литър (!), като ще има два варианта на мощност – 89 и 108 к.с. Наред с променения външен вид, новото поколение на Ford Focus ще бъде с огромен панорамен стъклен покрив, ще има стандартно камера за наблюдение пространството зад автомобила, съвсем нова централна конзола с дисплей, наречен от производителите HMI - Human Machine Interface, какъвто познаваме от Mondeo.
Платформата на новия Focus ще бъде модернизирана версия на досегашната. Освен еднолитров агрегат, сред гамата на двигателите ще видим и бензинов турбодвигател с обем 1.6 литра, отново с две версии на мощност - 148 и 178 к.с. Дизеловите турбодвигатели ще бъдат с обем 1.6 и 2.0 литра, с различни варианти на мощността, от 128 до 197 к.с.
Всички двигатели ще бъдат комбинирани с механична скоростна кутия с шест степени или с PowerShift с два съединителя. Новото поколение на Ford Focus ще има и версия със системата за автоматично спиране и стартиране на двигателя.
Новият Focus ще бъде произвеждан в завода на Ford в Заарлуи, Германия, докато мини вана C-Max ще се произвежда в испанския завод на Ford във Валенсия.