Естествено този проблем не се отнася само до европейските производители. Докато в света производителите на автомобили през тази година могат да сглобят 94 милиона автомобили, ще бъдат намерени собственици едва на около половината от тях.
Проблеми с натрупани складови автомобили в Европа имат и най-силните, например Toyota, където обмислят да наемат голям товарен кораб, за да държат нереализираните си автомобили. Логистичният център на японската фирма в Европа е в шведския град Малмьо, където вече няма място за нови коли. От Toyota планират в кораба да складират 2 500 автомобила, а в други складове да се съхраняват още 12 500 коли на фирмата.
Главните проблеми за продажбите на нови автомобили в Европа идват от рязкото прекъсване на финансирането на тази дейност. Досега в страните на Европейския съюз между 60 и 80% от продажбите на нови автомобили стават чрез лизинг или друга форма на финансиране. Плащанията „кеш” през последното десетилетие намаляваха непрекъснато.
Въпреки всичко, от Европейската Комисия не прогнозират драматични проблеми с нереализираните автомобили през тази година.