Чрез различни доработки при Ecomotive средният разход е намален с още 0.6 литра. Вредните емисии от CO2 са едва 98 г/км. Така в страните където това има значение за данъците (а скоро ще бъде така във всички страни от Европейския съюз) този автомобил ще попада във възможно най-ниската група данъци. Това плюс изключително ниското потребление на гориво е сериозен мотив за закупуване на Ibiza Ecomotive.
Използваните гуми при този модел са 175/70 R14 с ниско съпротивление и доста високо налягане на въздуха в тях. За да се пести от теглото на колата, вместо нормална резервна гума колата разполага със пакет за оправяне на спукана гума. Като цяло теглото на Ecomotive е 1144 кг или със 70 кг по-ниско от стандартната Ibiza.
Каросерията е с подобрена аеродинамика. Радиаторната решетка например няма отвори за въздух, а охлаждането на двигателя става само през отворите в предната броня. За версия Ecomotive са създадени два нови спойлери, отпред с височина 40 мм и отзад, който оптимизира преминаването на въздуха около задната част на автомобила. Тези промени са подобрили аеродинамичният коефициент на автомобила с 9% - от 0.33 при стандартната версия до 0.30 при Ecomotive.
Максималната мощност не е променена в сравнение със стандартния модел на Ibiza с дизелов двигател 1.4 TDI - 59 kW, максималният въртящ момент е 195 Nm достъпен между 1800 и 2200 об/мин.
Моделът Ibiza 1.4 TDI Ecomotive се предлага както с каросерия с пет врати, така и във версия SportCoupе с три врати. Оборудването е богато, още в базисния модел се предлагат системи като ESP, Hill Holder, четири въздушни възглавници, аудиосистема с CD и MP3 плейър. Климaтик, темпомат, задни сензори за паркиране и фарове за мъгла се предлагат срещу доплащане.