IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кризата заплашва цялата автомобилна индустрия

От 1999 г. насам BMW успя да удвои продажбите си. Сега по думите на Норберт Райтхофер (Norbert Reithofer), шеф на Баварската фирма, „BMW изживява най-голямата криза в своята история”.

Кризата заплашва цялата автомобилна индустрия
Пред немския Spiegel  Райтхофер обяснява, че огромната част от продажбите на BMW се осъществяват чрез лизингови схеми. Сега световната финансова криза буквално помита тези схеми и фирмата се изправя пред невъобразими допреди няколко месеца проблеми. 

В тази ситуация обаче в BMW не са сами. Шефът на Daimler Дитер Цетче (Dieter Zetsche) призна, че ситуацията е „най-лоша от Втората световна война досега”. Всичко това предвещава нови съкращения във фирми като Mercedes и BMW

Не е задължително обаче, кризата да засяга само производителите на скъпи и луксозни автомобили. Дори при Volkswagen, който предлага много по-широк моделен ред, са загрижени за бъдещето. „Досега не сме се сблъсквали с подобен тип криза”, казва президентът на VW Мартин Винтеркорн (Martin Winterkorn). Според него вече не е възможно фирмите да избегнат болезнени съкращения и трудни ограничения. 


Според New York Times, производителите на луксозни автомобили като BMW и Mercedes вече са натрупали огромни обеми от нереализирани автомобили по пристанищата на САЩ. 

Но не са само те. Буквално хиляди автомобили от Toyota и Nissan запълват пристанището на Лонг Бийч, Калифорния. 

В последните дни Mercedes, Toyota и Nissan са поискали да наемат нови площи за да складират непродадените автомобили. 

Наскоро вицепрезидентът на Toyota Митцуо Киношита характеризира сегашната ситуация като „криза, чийто магнитуд не е познат в досегашната история на бранша”. 

Вече е ясно, че няма производител, който да е имунизиран срещу колапса и кризата изживявана от пазарите в Америка, Европа и Азия.
0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    напълно прави са хората! Купува се само скъпото и луксозното, в името на инвестицията.. Но това не са представителите на светата троица, а автомобилите над тях..
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Д ( преди 15 години )
    Къде са сега защитниците на Светата троица, които твърдяха, че в условия на бушуваща икономическа криза човек купува само надеждното и луксозното в името на добрата инвестиция...
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    0-100 for 4,6 ( преди 15 години )
    Какъв ум,какви прозрения.....
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    0-100 for 4,6 ( преди 15 години )
    Какъв ум,какви прозрения.....
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Даа само дето в тестовете на Ауто-Билд Х5 е много по-зле от Таурега!! Нито му е на возията "луксозното" БМВ ,нито му е на Офроуд, нито на Обем, Нито на Разход, нито на Ускорение .. с Две думи на нищо. Плюя на такъв Лукс.. Между другото същото е и при Q7 Но там разликата е буквално несравнима. Особенно откъм мощност на моторите.. Мерцедеса ML между другото е най-добре от към Комфорт.. Така ,че толкова по-въпроса за луксозните непродадени БМВ-та. Да си ги събират по паркингите и да ги правят паметници на неуспелия и непродаваем ЛУКС ... ха ха ха...
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 15 години )
    интересно че под луксозни марки винаги казват БМВ и МБ. Авди не са засегнати щото са нисък клас )