IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кризата заплашва цялата автомобилна индустрия

От 1999 г. насам BMW успя да удвои продажбите си. Сега по думите на Норберт Райтхофер (Norbert Reithofer), шеф на Баварската фирма, „BMW изживява най-голямата криза в своята история”.

Кризата заплашва цялата автомобилна индустрия
Пред немския Spiegel  Райтхофер обяснява, че огромната част от продажбите на BMW се осъществяват чрез лизингови схеми. Сега световната финансова криза буквално помита тези схеми и фирмата се изправя пред невъобразими допреди няколко месеца проблеми. 

В тази ситуация обаче в BMW не са сами. Шефът на Daimler Дитер Цетче (Dieter Zetsche) призна, че ситуацията е „най-лоша от Втората световна война досега”. Всичко това предвещава нови съкращения във фирми като Mercedes и BMW

Не е задължително обаче, кризата да засяга само производителите на скъпи и луксозни автомобили. Дори при Volkswagen, който предлага много по-широк моделен ред, са загрижени за бъдещето. „Досега не сме се сблъсквали с подобен тип криза”, казва президентът на VW Мартин Винтеркорн (Martin Winterkorn). Според него вече не е възможно фирмите да избегнат болезнени съкращения и трудни ограничения. 


Според New York Times, производителите на луксозни автомобили като BMW и Mercedes вече са натрупали огромни обеми от нереализирани автомобили по пристанищата на САЩ. 

Но не са само те. Буквално хиляди автомобили от Toyota и Nissan запълват пристанището на Лонг Бийч, Калифорния. 

В последните дни Mercedes, Toyota и Nissan са поискали да наемат нови площи за да складират непродадените автомобили. 

Наскоро вицепрезидентът на Toyota Митцуо Киношита характеризира сегашната ситуация като „криза, чийто магнитуд не е познат в досегашната история на бранша”. 

Вече е ясно, че няма производител, който да е имунизиран срещу колапса и кризата изживявана от пазарите в Америка, Европа и Азия.
0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 15 години )
    Авди е луксозната каруца на Фолкенщайн. Същото стана и с Порше. Тва е марка която няма идентичност и стил.Най-тъпите форми и най-лошото поведение на пътя дори с 4х4 пак са зле. истинските коли се правят с задно предаване освен ако не живееш по чукарите. Разберете го Авди-Фолкенщайн sucks както и всичките им фенове комплексарчета и дребни тарикати по пътищата. Ако не сте съгласни с мене може да умирате от яд пред компа и да се тюхкате как нищо не ви влиза в главите бе ***
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    badi ( преди 15 години )
    O6te edna pri4ina da ima malka razlika mejdu cenite na 4isto novi koli i tezi koito sa srvnitelno novi na 2-3 godini . Tq idva ot tova 4e Balgarina si obi4a da si vzima koli vtora upotreba ne gi kefi da nova i novite se kupuvat mn malko, iam6e edna statiq deto edin obqsnqva6e kolko gadno bilo da se kupi nova kola dilarite nz si kakvi usloviq postavqli taka 4e da te doiqt i tn.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    badi ( преди 15 години )
    I parv si i ne si prav, cenite sa visoki po avtoka6tite za6toto obqvenite ceni se naduvat za6toto nikoi ne kupuva naprvo pravi se seriozne pazarlak, ot kade si sigoren 4e kolkoto nova kola imai na predvid stoinosta na ekstire edna i sa6ta kola moje zaradi tqh da sko4i dvoino, tva za Germaniq ne go komentiram po ne tolkova lesno da si zeme6 kola ot tam i tam ima mo6enici.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Във момента в България цените на 2-3 годишните коли са толкова надути ,че са двойно и тройно по-скъпи отколкото в Германия!! Наглоста на Търговците е станало толкова голяма ,че дори не им прави впечатление ,че някой цени са дори по-високи от цената на Автомобила чисто нов в магазина!! В mobile.bg джиповете са два пъти по скъпи от джиповете в Германия и дори най-евтините предложени втора ръка са с цена каквато са на магазина чисто новите!!! И обърнете внимание никой не ги купува обявите са си едни и същи от 6 месеца но търговците не намалят цените. В момента е по изгодно да си хванеш самолета и да отидеш в Германия и да се върнеш с кола от там. В Германия масово лизингованите коли в момента се връщат и лизинговите компании нямат къде да и какво да ги правят и продават колите на безценица. Ама нашите търговци изобщо явно не са чули или се правят на луди, или искат от продажлбата на един Х5 да изкарат 50хиляди лева. Същото е и при Q7 а най-фрапиращо е при ML където цените са близо три пъти по-евтини отколкото в България!!!
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Кризата засяга най-видимо автомобилостроенето, защото колата е голям лукс - данъци и акцизи върху продажната цена, сериозна комисиона и за дилъра, надути цени на горива и те с данъци и акцизи, ремонти, гуми - летни и зимни, изправяне на джанти, данък мпс, винетка, гражданско отговорност, каско, чистачки и прочие консумативи, смяна на масла, филтри, автомивки, такси за паркиране. С една дума колата влече след себе си доста разходи и ако парите не ти стигат най-удачният вариант е да започнеш да съкращаваш точно тези разходи. Особено когато горивата последните години скочиха доста.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    От кога покупката на автомобил се разглежда като инвестиция? особено ако е на лизинг? То е все едно да инвестираш в телевизор или палто...
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    187 ( преди 15 години )
    abe pi4owe, mnogo golemi specialisti ste se izwydili...ostawam wpe4atlenie 4e po tiq forumi pi6at samo test piloti.kef ti bmw, kef ti audi, kef ti mercedes, kef ti 4udo.aide namerete si normalna rabota i prestanete da se zanimawate s gluposti.mnogo qsno 4e 6te ima kriza kato wseki si klati krakata
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    хм ти освен вечно неадекватни коментари си и неграмотен!! Я ,чети по-добре статията. И не прескачай текстове.. Цитирам: "Не е задължително обаче кризата да засяга САМО производителите на скъпи и луксозни автомобили.... Дори и Фолксавген ,който предлага МНОГО ПО ШИРОК МОДЕЛЕН РЕД...." В превод за по глупавите- Под по широк моделен ред се има предвид ,че продават автомобили за всеки вкус от най-евтини и икономични като Лупо и Шкода и стигнем да най-високите нива на Лукс и Спорт като Бугати и Ламборджини, които са много по-луксозни от БМВ а се има предвид ,че БМВ правят само скъпи коли!! Но трябват и гънки ,за да се осъзнае текста а на теб ти липсват мнооого гънки.. И това е видно след всеки твой коментар!
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Какво е това от 0-100 4,6 !! Ти с някакви позивни ли говориш? Да не си радиорелейчик нещо? Ако си го писал като ускорение то бая трябва да си си бъркал на дълбоко в *** ,за да извадиш такава измишльотина .. Най Бързото Х5 е 4,8 турбо бензин с ускорение от 0-100 6,5 сек. А още Ауди Q7 4.2 TDI с 326 коня го прави за 6,4 сек. А W12 TDI с 500 коня изобщо няма да го намесвам ,за да не излагам допълнително БМВ-то.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кризаров ( преди 15 години )
    Така беше и стана и с ДЕУ -големи площи с нови автомобили непродадени АМА СЕГА всичко отива на майната си който има стар няма да купува нов