В тази ситуация обаче в BMW не са сами. Шефът на Daimler Дитер Цетче (Dieter Zetsche) призна, че ситуацията е „най-лоша от Втората световна война досега”. Всичко това предвещава нови съкращения във фирми като Mercedes и BMW.
Не е задължително обаче, кризата да засяга само производителите на скъпи и луксозни автомобили. Дори при Volkswagen, който предлага много по-широк моделен ред, са загрижени за бъдещето. „Досега не сме се сблъсквали с подобен тип криза”, казва президентът на VW Мартин Винтеркорн (Martin Winterkorn). Според него вече не е възможно фирмите да избегнат болезнени съкращения и трудни ограничения.
Според New York Times, производителите на луксозни автомобили като BMW и Mercedes вече са натрупали огромни обеми от нереализирани автомобили по пристанищата на САЩ.
Но не са само те. Буквално хиляди автомобили от Toyota и Nissan запълват пристанището на Лонг Бийч, Калифорния.
В последните дни Mercedes, Toyota и Nissan са поискали да наемат нови площи за да складират непродадените автомобили.
Наскоро вицепрезидентът на Toyota Митцуо Киношита характеризира сегашната ситуация като „криза, чийто магнитуд не е познат в досегашната история на бранша”.
Вече е ясно, че няма производител, който да е имунизиран срещу колапса и кризата изживявана от пазарите в Америка, Европа и Азия.