IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Световната криза удари и Японският пазар

Проблемите в сектора на автомобилостроенето се задълбочават. Трудностите са причинени от глобалната кредитна криза, в резултат на която продажбите на нови автомобили спадат драстично.

Световната криза удари и Японският пазар
Новите сигнали за нестабилност идват от Toyota Motor, които са най-големият производител на автомобили в Япония.




Днес компанията съобщи, че ще освободи 3 хил. свои служители. Това представлява 50 на сто от временно заетия персонал на дружеството в Япония.
По-рано този месец Toyota публикува прогнози за спад на нетната печалба за годината с 68 на сто, което е най-голямото понижение за последните 18 години. Акциите на компанията пък са се обезценили с близо 50 на сто тази година, което е най-лошото им представяне поне от 1975 година насам.

Вчера от Mazda Motor Corp. и Isuzu Motors Ltd. съобщиха, че от двете компании ще бъдат съкратени 2 700 служители.



Една от особеностите на японския пазар на труда е това, че компаниите се съсредоточават върху сключване на трудови договори, които позволяват лесно прекратяване. Причината за това е продължилата 15 години криза в страната след спукването на ипотечния балон през 1990 година.
Временно заетите и трудещите се на почасова работа представляват цели 33 на сто от работната сила в страната, а през 1991 година този процент е бил 20, става ясно от данни на министерството на труда.

Източник investor.bg
0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Infinity&Lexus ( преди 15 години )
    Ти нещо си спал на течение май,а?!!Кога GM са казали,че догодина няма да съществуват и ще обявят фалит на 100%!!??Просто никой няма да позволи това да стане, няма да ти казвам зашо ;)...!А оният тъпан който изкара,че и Тойота ще фалира направо ме разби!А Кога някой от Lexus или Infinity е казал че Ауди са по-добри?????Фенче, карай си А6-4ката и не мисли много автомобилните компании ;)
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ако си бе направил труда да провериш сената отказа на GM исканите от тях 25 милярда и от GM потвърдиха ,че ще обявят фалит . Така ,че недай да се обясняваш. GM догодина няма да съществуват и това го казват от GM . Личното ти мнение няма нищо общо с реалноста а относно Рено да ти кажа ,че от 26 години те нямат нито един магазин в САЩ и не са продали нито една бройка там. Проверявайте и тогава пишете и не съм фен на Фолксваген просто съм фен на Ауди,БМВ и Мерцедес защото това са най-добрите марки в света това го казват и от Тойота-Лексус и от Нисан-Инфинити , които са в премиум класа. Повечко четене по-молко излагане във форумите.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    --- ( преди 15 години )
    За това ли бяха всички простотии, за да кажеш че ВАГ са най-добрите ;), че и най-иновативни :). Вярно сложиха LED-а ама чак толкова :))..Момче сега сериозно, това че VW Group се справя най-добре с кризата е похвално за техните мениджъри,но не означава, че кризата не им влияе, и да нещата им вървят за момента (но на фона на конкуренцията). Като водещ производител VW се сравнява с GM, Toyota, Ford и се представя значително по-добре!Но ти не взимаш под внимание други неща,че в момента най-засегнати от кризата са двете най-силни икономики в света (САЩ и Япония). Когато кризата,както се очаква сполети Централно Европейските държави (голяма част от които вече са засегнати) с подобна сила, ще се види как VW ше реагират. Сравнени с Рено Нисан алианса, също има логична причина....Рено разчита ИЗКЛЮЧИТЕЛНО на продажби в Западна Европа (Франция, Германия, Испания...), изключвам Румъния :))..а там спадът е около 20%...на Нисан положението е подобно, японска компания разчитайки на американският пазар. Интересно ще е как компаниите ще посрешнат 2009 и как ще обърнат курса към увеличаване на печалбите!Не си мисли,че всички ще фалират (никой няма да фалира, най-много GM да продаде нещо...:), или пък че всички ще караме аудита! Това е твоят идеален фантастичен свят, който няма общо с реалността!!
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ей смешкоо толкова си смешен ,че просто нямам думи. Като не можеш да си защитиш тезата с фактология направо си бий камшика и напусни форума като няма кво да кажеш смислено по темата. Хем тъпееш хем и филосостващ явно не знаеш тия форуми за какво са.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ти май си най-неадекватния тук!! Ако още не си разбрал това е форум за автомобили а не изпит по Български . Освен това не виждам грешки в текста. Явно бедните ти познания за автомобилите ти избиват комплекси и нещо взе да се изживяваш като учителка по Граматика ха ха ха.. Ейй *** народ бе и като го убиеш с факти ни в клин ни в ръкав изцепва някоя простотия. Вземи и чети, хубаво ти го е пратил човека може и да научиш нещо вместо да гледаш кой къде слага главна буква-***.
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ти някакъв бавнозагряващ ли си? Ти тая статия под която пишеш чете ли я изобщо ? GM губели заради кризата в САЩ!! Ама тая статия е за съкращения в Япония и се говори за производството в Япония!! Ееее тоя наистина го мързи да чете и си пее една и съща песен.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Първо се научи как се пейства линк щото си пейстнъл някви глупости където няма нищо общо с коли!! Второ ако си бе направил труда да прочетеш линковете в пост 12 щеше да видиш как не само не са спрели производството ами и са се увеличили!! Дори в началната страница на Ауто-медия има презентации на толкова нови модели ,които излизат от трите Марки БМВ,Ауди и Мерцедес ,че просто трябва да си много *** ,че да пишеш такива простотии.. И в Ауто-медия има много информация трябва само да я потърсиш. Това ,че те мързи да четеш и предпочиташ да слушаш баба си относно автомобилостороенето винаги ще ставаш за смях. Както в случая .
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    кво стана ве прочете ли коментар 12 ? Май нещо ти стана тъпо а? Май финансичето излезе право а? Като ти е празна главата и не си прочел 2 реда по темата сарказма май се обърна по твойта глава а? Като не разбирате нищо от икономика и пазари не се обаждайте ,за да не ставате за смях.. ха хха ха Май премиум марките се продават като топъл хляб и изобщо не са чули ,че има финансова криза за разлика от Тойотите.. Щото са по-евтини или по-качествени ?
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Деян ( преди 15 години )
    Навъдиха се много финансисти, философстващи дълбоко на тема световната криза и автомобилостроенето.Ако на Тойота производството спада и акциите й се обезценяват, то на трите големи немски фирми преди десетина дена производството им спря тотално, понеже хората в криза купуват качественото и надеждното...Ето малко линкове:http://bgnewsroom.com/singlenews/?ID=103812http://***.extremecentrepoint.com/?p=1744Това, че GM са на ръба не е свързано само с некачествено производство, ами и с това, че компанията е в епицентъра на икономическите процеси, друсащи света последните месеци. Вижте колко банки фалираха, да не мислите, че американците си купуват коли кеш? Всичко е на лизинг. То тръгна от имотите и се пренесе върху всичко, което е свързано с кредити и лизингови покупки...
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Първо се научи да пишеш,после прочети за какво си говорим и това ми пращай разни линкове!!!