IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Mercedes-Benz се ориентират към турбодвигатели

Пред изданието Automotive News Europe, шефът по развойната дейност на Daimler, Томас Вебер (Thomas Weber) заяви, че до края на 2010 г. всички модели на Mercedes ще имат варианти с турбодвигатели.

В Mercedes-Benz се ориентират към турбодвигатели
Това се прави с цел използването на двигатели с по-малък работен обем, които имат по-нисък разход на гориво и изхвърлят по-малко вредни емисии от СО2, но в същото време не правят компромис с мощността. 

При Mercedes е много показателен случаят с новия двигател DiesOtto, създаден като са комбинирани най-добрите качества на дизеловите и на бензиновите двигатели. С работен обем само 1.8 литра този двигател дава невероятната мощност от 238 к.с. (175kW) и максимален въртящ момент от 400Nm. Първоначалните тестове показват и изключително нисък разход на гориво за тези динамични показатели на двигателя – 6 литра на 100 км, при това с големия луксозен седан от S-Клас. 


Вебер обяснява, че инсталирането на турбодвигатели ще бъде първата стъпка за подобряване на равнищата на вредни емисии и разхода на гориво. 

В средносрочен план в Mercedes ще въведат голям брой хибридни модели, като първият от тях ще бъде на базата на сегашния S-Class. В по-далечен план с марката на Mercedes ще се появят и електромобили, както такива с водороден двигател, като първият от тях ще видим през 2011 г. 

Главните съперници на Mercedes, в лицето на BMW и Audi, също вървят по този път, но докато BMW въвежда също като Mercedes турбодвигатели, то в Audi изглежда са се ориентирали към технологията на компресорните агрегати.
0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ivan ( преди 16 години )
    a be asen stiga si napisal gluposti v edin ot pirvite si komentari si napisal che japonskite koli vadyat poveche kone slushay tova izobshto ne e dobre po lesno se skapva tova mojes da go karas samo 1 pit v meseca za kakvo mi e ako az nyama da moga da go karam vseki den i da go izpolzvam za ejednevna upotrebe az ti pojelavam edin den da si kupis takava kola i da ti sizdava problemi i da ne mojes da si go prodades i da ti se nalaga da si prodades vsichko s koeto razpolagas i togava shte razberes kakiv yarak si vkarvash v zadnika . Tova e pirvoto i poslednoto mi preduprejdenie kim teb abe oshte si mnogo mlad za da yades boy inache ne mojesh da si predstavis kakvo moga...........
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ivan ( преди 16 години )
    slushayte az tolkova godini sim rabotil s balkan star i tam sefa mi e semeen priyatel i toy mi kaa che ako mercedes se prenasochvat kim nova sistema i ostavyat starata znaci v starata sistema neshto ne e v red. I az shtyah da kupya nova E klasa 200 kompressor no toy mi kaza che kompressorniyat dvigatel izobshto ne se razlichava kato virvene ot atmosferniyat dvigatel pone ot 3000 oborota nagore izobshto ne funkcionira a za tezi mladeji gore deto pisat gluposti da im kaja zashto dvigatelyat na mercedes e nay zdraviyat zachtoto ne e natovaren s izlisni kone primer bmw imat nay mnogo kone na litir raboten obem no se skapvat nay birzo az posle si kupih E230 atmosferka i sim mnogo dovolen ot virveneto za kakvo mie prinuditelno pilnene kato uskoryava po bavno i da vi kaja remontite s atmosferni dvigateli sa mnogo po evtini
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    asen ( преди 16 години )
    ami kakto e RUF za porsche taka e Mine's,Autech,JUN, za nissan a tva che go furlqsh sled 1000km ne e taka v topgear testvaha 7 godishen SKY s 1000 hp i si4ko mu e 6 kolata se kara seki denno aide nad 1000hp e extremno no 700-800hp e suvsem normalna mo6nost za GTR prosto v EU nikoga ne e vnasqna tazi kolaza F1 sega nqmat interes da u4astvat iaponcite tam a i donqkude mn kompaniii veche sa edno cqlo no prez 80tte McLAren Honda bqha nedostijimi mnogo se otkolnihme ot temata priateli prosto iskah da kaja che tozi 1.8turbo motor na Benz ne e nishto vpe4atlqva6to kato cifrisu6toto vaji i za 3.0 turboto na BMW :)
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До Асен ( преди 16 години )
    прав си ,че RUF е тунинг компания но повярвай ми тя е за серийни коли Както е AMG при Мерцедес и ABT на Ауди. Така ,че коментара ти е неуместен . Второ като говориш за Скайлайна трябва да ти кажа ,че точно той не е серийно с 1000 коня а е вдиган изкуствено напилен е и не става за нормално каране а само за 400м. състезания. Иначе с тоя Нисан ако отидеш от София до Бургас и хвърляш двигателя. Докато Руфа на Порше си е за над 1 милион километра гаранция на двигателя. А освен това примера с Ф1 е много показателен. Къде са Европейците и къде Японците ? Трите най-силни състава във Ф1 са Ферари, Мерцедес и BMW а четвърти са Рено все Европейски автомобили . Там имаш 3.0 литров мотор и около 1000 коня между 18000 и 22000 оборота. И това ако не е връх на технологята здраве му кажи.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    asen ( преди 16 години )
    kakto v si4ki BG forumi ne si pro4el za kakvo to4no se govori ama taka e sindroma na diagonalnoto 4etene :)) aide sus zdrave
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    hehe ( преди 16 години )
    за #5 не знам кога японците правят турбо двигатели но прочети малко тук там и ще разбереш че простите немци и по точно порше в началото на 70-те имат би турбо мотор 810 киловата !!! две турбини които надуват на 1,4 бара въпросното двг се монтира на порше 917 Дауер та каде били японците ??? през 80-те
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    asen ( преди 16 години )
    govorehme konska sila ot litur za atmosferen motor i za seriina kola, a ne za turbo motor RUF ne e serrina kola a e tuning na porsche po su6tata logika VeilSide vadqt 1400hp ot 2.6litrovia 6cyl redovi motor na Skyline GTR :) a i ne samo te daje v BG ima 2 skylein R34 GTR s 1000 hp ot 2.6litra motor iaponcite ne sa izmislili ni6to osven moje bi VVL,VTC,VTEC ili kazano prosto promenlivoto gazorazpredelenie za N/A motorite a nemcite tepurva go otkrivat :)probvaha sa v BMW navremeto s VANOS ama ne im se polu4i :)ne pliuia i omalovajavam nemskite koli haresvam gi upreka mi e kam juranlistite koito ne poznavat avtoistoriata i pishat gluposti :)
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Харесвам БМВ, Мерцедес и Ауди но предпочитам Лексус.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Caruzu ( преди 16 години )
    Странно наистина че точно Ауди които дълги години залагаха на турбото, сега се преоринтират към компресорните двигателил
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До №9 Асен ( преди 16 години )
    Асенеее ,Асене стига си писал глупости. Я по добре виж Порше Руф какви показатели има за килограм на конска сил и тогава приказвай. В серийния вариянт от 3,5 литров мотор са изсмукали близо 700 коня. И никой в класа не може да го постигне това!! А сега погледни машините от Ф1.. Къде са Японците бе братко? Там двигателите са ограничени до 3.0литра и болидите са максимално олекотени и къде са Хонда? Някъде далеч в дъното на опашката. От десетки години Европейците са доминирали в Ф-1 с най-добро съотношение килограм- конска сила. И запомни Японеца не е измислил нищо. Но Японеца купува патенти измислени от Американци и Европейци в които никой друг не иска да инвестира и ги съживява и ги прави хит. Това е! Ако искаш напиши ми Японско откритие да го коментираме..