IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Mercedes-Benz се ориентират към турбодвигатели

Пред изданието Automotive News Europe, шефът по развойната дейност на Daimler, Томас Вебер (Thomas Weber) заяви, че до края на 2010 г. всички модели на Mercedes ще имат варианти с турбодвигатели.

В Mercedes-Benz се ориентират към турбодвигатели
Това се прави с цел използването на двигатели с по-малък работен обем, които имат по-нисък разход на гориво и изхвърлят по-малко вредни емисии от СО2, но в същото време не правят компромис с мощността. 

При Mercedes е много показателен случаят с новия двигател DiesOtto, създаден като са комбинирани най-добрите качества на дизеловите и на бензиновите двигатели. С работен обем само 1.8 литра този двигател дава невероятната мощност от 238 к.с. (175kW) и максимален въртящ момент от 400Nm. Първоначалните тестове показват и изключително нисък разход на гориво за тези динамични показатели на двигателя – 6 литра на 100 км, при това с големия луксозен седан от S-Клас. 


Вебер обяснява, че инсталирането на турбодвигатели ще бъде първата стъпка за подобряване на равнищата на вредни емисии и разхода на гориво. 

В средносрочен план в Mercedes ще въведат голям брой хибридни модели, като първият от тях ще бъде на базата на сегашния S-Class. В по-далечен план с марката на Mercedes ще се появят и електромобили, както такива с водороден двигател, като първият от тях ще видим през 2011 г. 

Главните съперници на Mercedes, в лицето на BMW и Audi, също вървят по този път, но докато BMW въвежда също като Mercedes турбодвигатели, то в Audi изглежда са се ориентирали към технологията на компресорните агрегати.
0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    asen ( преди 16 години )
    No7 ne che ne haresvam nemskite koli naprotiv haresvam gi kato excluzivnost i lux sa nad iaponskite no e sme6no kak gurmqt po si4ki medii kak mercedes i bmw napravili turbo motori i makar i 10tina 15 godini sled qponcite nemskite turbo motori sa s po slabi pokazateli :)) govorim za konska sila na litur tam iaponeca ne moje da go prebori6 :) inache haresvam i porsche i benz i audi ama ot 6.5V12 seki she izkara dobra mo6nost :)
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    TDI ( преди 16 години )
    Интересно е как ще кръстят турбо моделите си :)
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    evo5 ( преди 16 години )
    приятел ха ха - споделям мнението ти за японските коли , понеже и аз ги харесвал ама немците също правят здрави коли... нищо не спомена за porsche.. нима не харесваш тази марка? ;)
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ПрофесионалистА ( преди 16 години )
    Съгласен съм с номер 3 по въпроса за дизайна.За качеството също има нещо вярно.А за номер 2 - за милата ни родина най-подходящото возило е кръстоска между танк и автобус...ако може и да харчи 3на100.....
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    asen ( преди 16 години )
    eyy tia nemci otkriha toplata voda !naposledka cheta i se smeq BMW golqmoto dobrutro izmislili turbo kompresor su6toto i za mercedes segaIAPONCITE praveha turbo biturbo i twin turbo koli o6te v kraq na 80tte godini ta i do dnes vadqt ot 2.0 motor 300hp i 440Nm vurtq6t moment kato 4e li emalko po dobre ot benz:)da ne govorim che s leki modove sme vijdali i 2.6 1400hp na RB26DETT motora na skyline GTRa atmosfernite im motori za iaponiq nissan SR16VE ( 1.6) bez turbo razviva 200hp honda sas 2.0 atmosferen razviva 240hp :)) abe za kakvo govorim izob6to palni sme6kovci sa tiq germanci
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 16 години )
    Всичко е въпрос на вкус. На мен европейските автомобили (с изключение на британските Jaguar, MINI, Range Rover, Lotus) не ми допадат. Аз примерно съм фен на американските автомобили, поне що се отнася до външен вид, и на япоонските като техника!
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    в много случай семплото е по-красиво от накиченото (това е един от тях).за близките размери си напълно прав, както и че А8 е остаряла (засега), но А6 и А4 превъзхождат С,Е класите, както и 3 и 5 серий визулано.В опитите си да избяхат от семплият дизайн, мерцедес и bmw навлизат в дебрите на *** (като едно време корейците).А за качеството на мерцедес, какво да кажа, шефът ми си закупи нова Е класа, при това след средата на жизнения цикъл на модела, след 2 седмици го остави на пътя и влезе в сервиз.. и почти не излезе първите 4 месеца..
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ? ( преди 16 години )
    Audi NE sa krasivi, a sempli i ednoobrazni, ka4estveni sa motorite i interiora (hodovata 4ast e aluminieva i se ma4ka kato hartiq po na6ite puti6ta), A6 i A4 sa razli4ni samo s 3 santimetra v duljina, a A8 ve4e e moralno ostarql i NEkonkurenten na novata S-klasa, BMW 7, Lexus GS, Jaguar XF i t.n. Stavai im fen, ama ne si vzimai takova, 4e 6e se vidi6 v priklu4enie ot razhodi...
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 16 години )
    Да, Ауди са се ОРИЕНТИРАЛИ! Ако пуснат още А6 и А8, красиви и качествени като А4 2008 и от БМВ фен ставам АУДИ фен. Да, има за какво :)