9/91 Представяне на модела с 2.5 литров петцилиндров бензинов мотор с 140 к.с.9/93 2.3 литров турбобензинов петцилиндров T5 с 225 к.с.9/94 2.0 литров петцилиндров мотор с 126 к.с.1/95 2.5 литров петцилиндров мотор вече с 144 к.с.1/96 Представяне на TDI мотор от Ауди с мощност 140 к.с. 11/96 Подобрения в модела и нови имена: S 70 за лимузината и V 70 за комби5/97 Нова версия със задвижване на четирите колела V 70 AWD5/99 2.4 литров мотор с 140 к.с. сменя 2.5 l, нов 2.4 литров турбобензин с 193 к.с. сменя стария 2.5 T. Нова версия V 70 2.4 R с 265 к.с.1/00 Смяна на модела при комби, лимузината е спряна от производство7/01 2.4 Bi-Fuel, нов 2.4 литров дизелов мотор с 130 и 163 к.с.8/02 Версия V 70 XC със задвижване на четирите колела7/03 V 70 R с 300 к.с. и задвижване на четирите колела6/04 Моделът е преработенТърсенето е съсредоточено върху комби-версията и затова седанът е значително по-евтин. С модела 850 започна нова ера за Волво в началото на 90-те. Първият голям модел на фирмата с предно предаване се оказа грандиозен успех за шведите. Това се отнася само за комбито, седанът присъства символично. Класическите симпатизанти на Волво само поклащат глава в недоумение при споменаването на спортните мотори с мощност до 300 коня. В действителност моделите с турбо T5, са всичко друго, но не и типични посланици на добродетелната шведска марка. В много по-голяма степен тези агрегати са унищожители на бензин. Атрактивен от стопанска гледна точка моделът става с дизеловия TDI мотор от Ауди, макар че той не беше адаптиран оптимално. Шумовете и вибрациите, които издава TDI под капака на Волво нямат място в този клас и при тези цени.
Бензиновите мотори са значително по-култивирани. Петцилиндровите 2.5 литрови машини с по два или четири клапана и мощност 144 коня (10V) или 170 коня (20V) се продаваха най-добре през целия жизнен цикъл на модела. Малкият двулитров мотор, който също е петцилиндров, е значително по-маломощен, но и по-икономичен. Предложеният от 2001 година 2.4 литров дизел, собствена разработка на Волво, е убедителен с ниския си разход. Поведението на пътя е предвидимо и за двете версии на модела - S и V 70 не дават поводи за притеснение нито на права отсечка, нито в завои. Най-добрата дисциплина за този модел е карането на дълги разстояния, поради голямата свобода на движенията и удобните кресла в купето. За ефективното и приятно темпериране се грижи автоматичният климатик, който е серия при по-новите екземпляри. Смущаващо е единствено недодяланото окачване, чиито възможности да поглъща неравностите по пътя са по-лоши дори от тези на някои представители на компактния клас. От гледна точка на сигурността моделът е за пример. Роля в това отношение играе и старият 850, който още през 94 г. имаше серийни странични еърбегове и то в комбинация с SIPS (Side Impact Protection System - система за предпазване при страничен удар). От 2000 година на борда има еърбегове за главите. Нито фиксираните, нито сервизните разходи са особено ниски при този модел. Цените на пазара втора ръка също са малко преувеличени. Който обаче е готов да се откаже от култовия статус и простора на комбито, ще спести доста пари при покупката на спряната от производство през 01 г. лимузина, която на старо е значително по-евтина. Толкова просторен автомобил с изключителна концепция за сигурност едва ли ще намерите по-евтино. В сравнение с конкурентите от този клас Волвото обаче дефектира значително по-често.Най-често срещани повреди
Мотор: проблеми с настройката на празния ход, неуплътнена капачка за наливане на маслото, скъсани ангренажни ремъци при 850 (96 г.)Климатик: проблеми с климатика, притеснителни миризмиЗадвижване и шаси: дефектни предни стабилизатори, проблеми с превключване на скоростите, дефектни съединители (97 г.)Обратни повиквания в сервизите: 99 г. - поради проблем с еърбега за мястото до водача, 00 г. - предна ос, 01 г. - задни колани, 99-02 г. - теглич