IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

С какви двигатели идва новата Mazda 3 в Европа

Сред тях е революционният Skyactiv-X с мощност от 181 коня

С какви двигатели идва новата Mazda 3 в Европа

Японският производител разкри подробно гамата двигатели на новата Mazda 3 за европейския пазар, преди да пусне хечбека догодина. Разбира се, има още много да научим, но вече знаем, че под предния капак ще има нов дизел, както и революционният Skyactiv-X.

С какви двигатели идва новата Mazda3 в Европа

Базовият двигател за "европейската" Mazda 3 от моделната 2019 г. ще бъде 2-литровият атмосферен SkyActiv-G. Както и при предишното поколение, той ще развива 122 коня. Компанията продължава да се дърпа от 1-литровите турбо двигатели, обещавайки да подобри горивната ефективност чрез мека хибридна технология и деактивиране на цилиндрите.

Основната му алтернатива ще бъде 1.8-литровият дизелов Skyactiv-D. Той ще замени старите 1.5-литров и 2.2-литров, като развива мощност от 116 кончета и 270 Нм максимален въртящ момент. На кросоувъра CX-3 този двигател работи със системата 4x4, но още не е известно дали производителят ще предложи задвижване на четирите колела за хечбека и в Европа (в Япония това ще стане със сигурност).

И накрая, се потвърдиха слуховете за 2-литровия Skyactiv-X. Знае се, че този революционен бензинов двигател работи като дизелов, т.е. възпламенява горивото под високо налягане, но сега стана известно, че мощността му ще бъде 181 к.с. Ще е интересно да се види дали този двигател ще замени 2.5-литровия на по-големия седан Mazda 6.

С какви двигатели идва новата Mazda3 в Европа

Твърди се, че всички изброени по-горе двигатели ще се предлагат с опционалн 6-степенна автоматична скоростна кутия. А с течение на времето Mazda може да добави и други мотори към гамата. Например, по-старото поколение се предлагаше с базов 1.5-литров и две по-мощни версии на 2.0-литров агрегат.

Mazda 3 бе представена през 2003 г. като заместник на Mazda 323. В Европа автомобилът обаче не е основен "играч" на компанията -  миналата година на Стария континент бяха доставени само 44 000 бройки, което е много малко в сравнение с лидери в сегмента като Golf или Focus.

Междудругото, някои експерти вече критикуваха новото поколение на хечбека за торсионната греда, която заменя окачването с многоточковото окачване. Според Mazda това е направено за намаляване на шума и вибрациите, въпреки че има подозрение, че тази стъпка е предприета само за намаляване на разходите.

Снимки: Mazda

Тагове: mazda 3
0 от 500
  • #21
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Опелът в сравнението беше по-евтин от Маздата, макар и с леко по-бедно оборудване. А двигателите са дизелови, като на Опела е 170 к.с., а на Мазната - 184. Мазната, въпреки по-високата мощност и значително по-ниското ниво, е само с 0,5 сек по-бърза. А при управляемостта, както казах, отстъпва значително.
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    GT ( преди 7 месеца )
    Еее тук няма спор, Опел имат версии с мощност, която Мазда не предлага. Но като се има предвид на каква цена идват тези версии, едва ли ще тръгнете към магазина на Опел за кола с такава мощност.
  • #19
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Roadrunner ( преди 7 месеца )
    Инсигнията е супер тежка, мисля беше 1900 кг. Мазда 6 е по спомен около 1650. Там 2.5Т мотора мисля, че ще попилее опела Маздата иначе е супер приятно изключение със здрав 2.0 атмосферен мотор. Да вероятно 1.6Т или нещо подобно ще даде по-добро ускорение, но на 100-120к турбината може да се обади и да си за нова. Атмосферката е проста и здрава.
  • #18
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    С опела само ще гледаш ( за кратко...) задния номер на всяка една мазда... :)
  • #17
    8 rate up comment 4 rate down comment
    до орела с ориза ( преди 8 месеца )
    ела с твоята малолитражна мазна срещу моята Инсиния ОРС - 325к.с., да видим дали ще ми виждаш стоповете след 200-300метра! не ще те размажа ами даже ще те замажа на асфалта!!
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    И пак очаквания... ( преди 8 месеца )
    Тя и старата беше представена преди години с големи очаквания,но удари греда.Предимно моряците от Варна и Бургас ги купуват нови.Като секта са.
  • #15
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Ела с Орела ( преди 8 месеца )
    ....да видим как ще ме “размажеш сИнсиния срещу Мазда 6!Ела да гледам как изчезваш в огледалата постепенно
  • #14
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    В едно друго издание, поредният фейслифт на 6-цата, със сериозни спортни амбиции, излиза на тест срещу Опел Инсигния, който има нулеви такива. Въпреки това, по-тежкият и с по-дълго междуосие Опел размазва Маздата в слалома. И вози по-комфортно. Това, драги ми фенчета, е истината за любимата ви марка. Една скъпа лъжа.
  • #13
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Пишман автор ( преди 8 месеца )
    Статията, както и почти всички други е преписана дословно от autoevolution точка ком. Само че там я четох преди 3 дена. Толкова им отнема на тия тука да преведат 10 реда. Редно е обаче, да се позовавате на източника си.
  • #12
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Автора ( преди 8 месеца )
    Абе вие Мазда произведена от 2009 година насам виждали ли сте? Моята е модел 2010, къпе се цяла зима в солен разтвор и ламарините