IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ново устройство зарежда електромобилите за 3 минути

С разработката на BMW и Porsche попълването на батерията е като сипване на бензин

Ново устройство зарежда електромобилите за 3 минути

Принципно нов тип зарядно устройство за електромобили, което може да даде заряд за 100 км пробег само в рамките на три минути, бе представено в Германия. То е разработено от консорциум германски компании, сред които водещи са BMW и Porsche. Сред разработчиците са още Siemens, Allego и Phoenix Contact E-Mobility, а сред инвеститорите е германското министерство на транспорта.

Ново устройство зарежда електромобилите за 3 минути

450-киловатовото устройство се нарича FastCharge и засега е само прототип. То дава три пъти по-висока скорост на зареждане от най-бързите съществуващи зарядни в момента и ще направи зареждането на електромобил също толкова лесно и безгрижно, колкото зареждането с бензин.

При изпитанията FastCharge успява да зареди BMW i3 от 10% до 80% само за 15 минути. Получаването на достатъчно заряд за 100 км пробег отнема едва три минути. Специфичното е, че тестовите автомобили са оборудвани със специална високоволтова батерия, която да понесе натоварването.

В момента домашните зарядни устройства за електромобили работят между 3.6 и 22 киловата, повечето обществени "бързи" зарядни работят при 50 киловата (което значи около един час за качване на заряда от 10% до 80%), а "суперчарджърите" на Tesla - при 120 киловата. FastCharge дава 450 киловата.

Ново устройство зарежда електромобилите за 3 минути


Съществуващите на пазара електромобили засега не могат да се справят с толкова мощно зарядно. Audi e-tron, най-новаторската кола в този сегмент, може да получава максимум 150 киловата. Задаващото се Porsche Taycan ще е способно на 350 киловата. Затова FastCharge автоматично разпознава капацитета на включения към него автомобил и му подава максималния за него заряд.

 

Тагове: siemens
0 от 500
  • #18
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Аз като повечето хора, минавам по 20-30 км на ден. Това е 5-7 киловата, един климатик изразходва повече дневно. Това прави 8-9 хиляди километра годишно. Освен това изминавам 5-6 хиляди извънградско. Който може да смята, ще разбере, че натоварването на мрежата няма да е драматично увеличено.
  • #17
    14 rate up comment 5 rate down comment
    carpe_diem ( преди 8 месеца )
    А относно натоварването на мрежата - писна ми да обяснявам, ама за да произведете литър гориво, рафинерията хаби доста ток - приблизително толкова, от колкото се нуждае една електричка, за да мине същото разстояние. Така че потреблението минава от рафинериите в зарядните станции и дори да се увеличи, няма да е много. А и да не беше така, в БГ специално ще има 1 милион електрички след поне 25 години, а заветните 4 милиона от тинтириту - след най-малко 50... Предостатъчно време за напасване...
  • #16
    14 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 8 месеца )
    Бързото зареждане прецаква, ясно е, ама всеки ден ли ще зареждате бързо или само като сте на магистралата? Колата ви като седи на улицата по 23 часа в денонощието (където също в развитите страни вече се монтират зарядни директно в стълбовете за осветление), ще й е съвсем достатъчно да се зарежда бавно и щадящо батерията, като това ще са над 80-90% от случаите...
  • #15
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Прецаква се ако се загрява. Ако батерията се охлажда и поддържа температура 30 градуса живота и се съкращава с под 10%. Да припомня на миндила че има Тесли навъртяли 300-400-500 хил.км. А първия собственик рядко си кара колата над 100-150 хил.км. Оттам нататък нито производителя се интересува от живота на батерията, нито купувача. Само прошляците дето нямат пари за нова кола.
  • #14
    11 rate up comment 6 rate down comment
    de ( преди 8 месеца )
    новите телефони почти всички имат fast charge фуккция. Предния ми изкара 2 години с бързо зареждане и още кара по ден батерията. Да, прецаква се но не толкова бързо колкото си мислим.. Много по-ценно е бързото зареждане от % амортизация на батериите.
  • #13
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 8 месеца )
    de: да напредък е... бързо ще ти напредне времето да сменяш батерия, която струва повече от цялата кола. Нищо не скапва батерията така както бързо зарядно а като тръгнеш София Бургас сигурно ще увиснеш още в София, щото ще си с режим на тока - мани Пена какво ти обяснява. За да зареди 1кВч на бързо зарядно губиш още 1 значи удвоихме му броя на колите и процентите станаха 30 а сега удвоихме нуждата им от елекричество станаха 60% нови мощности... е ние ще затваряме централи няма да правим...
  • #12
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Йойо ( преди 8 месеца )
    Ако се зарежда за 3 мин,тая батерия ще умре на третата година,пагобно е бързото зареждане
  • #11
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 8 месеца )
    факт: Ако не ме лъже паметта евро другарете приеха една директива, че не може да ги пращаш насам натам и сега си ги утилизираме в БГ, иначе и аз съм фен на ядрената енергетика ама трудно е да се пребориш със зелената мафия :)
  • #10
    7 rate up comment 6 rate down comment
    de ( преди 8 месеца )
    браво за този напредък! Един от няколкото важни фактора които са пречка за навлизането на електричките е това. Ако го решат дори частично както са направили подобрява много възможностите за използване. Вече няма да се налага да пренощуваш в Стара Загора, ако пътуваш София-Бургас например.
  • #9
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 8 месеца )
    И между другото "специалната" батерия с колко понижава цената на колата, щот чух че щели да им падат цените ;)