IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ново устройство зарежда електромобилите за 3 минути

С разработката на BMW и Porsche попълването на батерията е като сипване на бензин

Ново устройство зарежда електромобилите за 3 минути

Принципно нов тип зарядно устройство за електромобили, което може да даде заряд за 100 км пробег само в рамките на три минути, бе представено в Германия. То е разработено от консорциум германски компании, сред които водещи са BMW и Porsche. Сред разработчиците са още Siemens, Allego и Phoenix Contact E-Mobility, а сред инвеститорите е германското министерство на транспорта.

Ново устройство зарежда електромобилите за 3 минути

450-киловатовото устройство се нарича FastCharge и засега е само прототип. То дава три пъти по-висока скорост на зареждане от най-бързите съществуващи зарядни в момента и ще направи зареждането на електромобил също толкова лесно и безгрижно, колкото зареждането с бензин.

При изпитанията FastCharge успява да зареди BMW i3 от 10% до 80% само за 15 минути. Получаването на достатъчно заряд за 100 км пробег отнема едва три минути. Специфичното е, че тестовите автомобили са оборудвани със специална високоволтова батерия, която да понесе натоварването.

В момента домашните зарядни устройства за електромобили работят между 3.6 и 22 киловата, повечето обществени "бързи" зарядни работят при 50 киловата (което значи около един час за качване на заряда от 10% до 80%), а "суперчарджърите" на Tesla - при 120 киловата. FastCharge дава 450 киловата.

Ново устройство зарежда електромобилите за 3 минути


Съществуващите на пазара електромобили засега не могат да се справят с толкова мощно зарядно. Audi e-tron, най-новаторската кола в този сегмент, може да получава максимум 150 киловата. Задаващото се Porsche Taycan ще е способно на 350 киловата. Затова FastCharge автоматично разпознава капацитета на включения към него автомобил и му подава максималния за него заряд.

 

Тагове: siemens
0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    carpe_diem - 90-95% е КПД на електромотора - загубите са при съхранението на енергията и там имаш мижаво КПД което прави цялата ти система неефективна! Всъщност за да заредиш 1.6 кВч на бързо зарядно ти трябват далеч над 2 кВч, а когато започнеш да ги "освобождаваш" към задвижващия ел. мотор имаш още една загуба от 15тина % та айде недей да мерим КПДта че ще се изненадаш колко е зле
  • #26
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 5 години )
    когато германците се заемат сериозно идват и резултатите! Докато хамериканце и оризаре си правят рекламните експерименти.
  • #25
    15 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 години )
    Минтири, много са ти криви сметките както винаги...С 1 литър в града, където е най-важно, една кола минава между примерно 7 и 12 км. С тоя 1.6 квтч електричка минава между 8 км (Тесла S) и 15 км (Hyundai Ionic).И няма как нещо с КПД 30-40% да е 3 пъти по-ефективно от нещо с КПД 90-95%Забравяш и вредните газове, които при електричките ги няма.И не ми говори за замърсяващото произдодство на батерии, просто си спомни за последния катастрофален разлив на петрол от BP в мексиканския залив ;)
  • #24
    4 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX ( преди 5 години )
    Не, западняците ще решат проблема а ние после ще им платим да го приложат. Разбира се "нашите хора" ще приберат едни добри комисионни като посредници. Други наши хора ще приберат едни други парици за изпълнението и всички които не са от кръга "наши хора" ще платят масрафа.
  • #23
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Kron ( преди 5 години )
    Не виждам защо всички са се вторачили в преоборудването на мрежата в БГ. У нас има над 4 млн автомобила. Годишно се купуват 38000 нови коли. Сметнете сами колко десетилетия са нужни, за да има статистически значима промяна в потреблението на електричество в БГ. Дотогава западняците ще са решили въпроса и ние само ще го изкопираме.
  • #22
    2 rate up comment 9 rate down comment
    DD ( преди 5 години )
    Хората с пари купуват коли с двигатели заради кефа,емоцията, грохота..Геевете с пари купуват прически,миксери,вибратори,електрички..капиш.И да имаме пари..не ни влече миксер, понятно?!. Предвид разхода на ток..до оня надолу..разхода з литър гориво е взет предвид енергийната система.Всико ново като никнещи мощности ще нахвърли в кратък срок.Здравей висока цена..тя за промишлените се повиши.Както стана с ВЕЙ..и всички плащаме зеления масраф.Фактее храни електричките със соларки беее...Звънци..
  • #21
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    С това зарядно като си включиш колата и тока в квартала спира :D
  • #20
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Да обобщим - хората с пари си купуват нови коли кеф ти ICE, кеф ти EV - всекиму според нуждите.Миндила обяснява във форума как хората с пари са ***. Той електричка няма да си вземе поради две причини - първо няма пари, второ - пак няма пари
  • #19
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    За литър бензин се нуждаеш от 1.6 кВч енергия с една малолитражка ще минеш 20 км. С 1.6 кВч ще минеш 1/3... но това е само енергията, която ще ползваш за заряд - а колко още енергия е отишла за батрията "деликатно" премълчаваш... А какво ако тези 1.6 кВч за производството на гориво са от зелена енергия? тогава имаме 3 пъти по-висока ефективност...
  • #18
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Аз като повечето хора, минавам по 20-30 км на ден. Това е 5-7 киловата, един климатик изразходва повече дневно. Това прави 8-9 хиляди километра годишно. Освен това изминавам 5-6 хиляди извънградско. Който може да смята, ще разбере, че натоварването на мрежата няма да е драматично увеличено.