IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Пет много надеждни двигателя за достъпни модели

При редовно и качествено обслужване тези мотори предлагат сериозен ресурс

Пет много надеждни двигателя за достъпни модели

Най-важният елемент във всеки автомобил е именно двигателят и всеки шофьор е наясно, че има много надеждни мотори, но и такива, които бързо се износват и създават проблеми. Изданието youcar.com избра 5 двигателя за достъпни като цена модели, които са известни със своята надеждност.

1. K7M на Renault


Пет много надеждни двигателя за достъпни модели

Френският производител Renault разполага с мотор – K7M, който освен на модели на марката се поставя и на моделите на Dacia - Logan, Sandero и Dookker. При правилно обслужване 1,6-литровият агрегат с 4 цилиндъра и 8 клапана изкарва без ремонт до 400 000 км. Неговата мощност варира от 82 до 90 к.с., като смесеният му разход е 7,2 л/100 км.

2. K4M на Renault


Пет много надеждни двигателя за достъпни модели

Компанията разполага с още един агрегат – K4M, който влиза в тази класация. Той се поставя на моделите Megane и Fluence, кактто и на Duster, Logan и Sandero. Разликата от K7M е в броя на клапаните, които вече са 16. Мощността също е по-голяма, както и въртящият момент. Агрегатът K4M също изкарва до 400 000 км.

3. 4B11 на Mitsubishi

Пет много надеждни двигателя за достъпни модели

На моделите Mitsubishi Lancer, ASX, Outlander се поставя двигателя 4B11, който е разработен съвместно с корейския производител KIA. Затова и този мотор може да бъде срещнат при Kia Ceed, Optima, Cerato, Huyndai Sonata, Elantra и IX35. Агрегатът е 2,0-литров с 4 цилиндъра и 16 клапана, като мощността му варира от 118 до 154 к.с., а въртящият момент – от 186 до 199 Нм. При правилна експлоатация моторът навърта без проблеми между 250 000 и 350 000 км.

Любопитното е, че на базата на  мотора 4B11 е създаден двигателя за Mitsubishi Lancer Evolution. Освен това агрегатът може да бъде срещнат на някои модели на Jeep, Dodge и Chrysler.

4. MR20DE на Nissan

Пет много надеждни двигателя за достъпни модели

Сред японските мотори трябва да бъде отбелязан и MR20DE на Nissan, който се поставя под капака на моделите X-Trail, Teana, Qashqai. Двигателят се предлага в различни мощности – от 129 до 147 к.с., като въртящият момент варира от 187 до 207 Нм. Ако се обслужва правилно и редовно, този мотор може да навърти 300 000 км.

5. Z18XER на Opel

Пет много надеждни двигателя за достъпни модели

Един от също много надеждните двигатели може да се срещна при Opel Astra и Zafira, както и при Chevrolet Cruze. Това е 1,8-литровият Z18XER с мощност 140 к.с. и 175 Нм въртящ момент. Този мотор отговаря на стандарт Евро-4, но има и версия A18XER с Евро 5.

Двигателят достига 250 000 км, без да се налага ремонт. Експертите отбелязват, че моторът има много качествен ремък, но отбелязват и негови слабости – модулът за запалване и термостата, които може да излязат от строя по-рано от предвиденото.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Абе ( преди 10 месеца )
    Долния, скоро тук имаше една статия за най-разпространената марка в България. Познай коя беше? Да правилно VW. Като се има предвид, че повечето са над 20г. и над половин милион километра сам си отговори дали е градска легенда или Факт от статистиката.
  • #11
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Къде са ВАГените с техните яки мАтори дето държали по милиони км.? Просто няма такива, освен в градските легенди и митове, че от немското по-здраво нямало. Най-некадърно направената боклу-чава продукция има измамното писание Made in Germany! Китайски части сглобени от камилари и дюнерджии означава Made in Germany! Факт!
  • #10
    19 rate up comment 2 rate down comment
    112 ( преди 10 месеца )
    Рено слага всички в малкия си джоб, така излиза.
  • #9
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Някой ( преди 10 месеца )
    Само да ви кажа, без никакви други претенции. Преди година се съгласих да заместя за един месец колега, който трябваше да си вземе отпуск по семейни причини. Кара бус, който всяка нощ минава по 1070км. В Испания. Като видях "Дукато"-то на 700 000 км ако не бях обещал, щях да се откажа. Ами.....за един месец и вие сметнете километрите нямах никакви проблеми. Само нафта и нищо повече. Не е реклама, имам и съм фен на "Мерцедес".
  • #8
    15 rate up comment 11 rate down comment
    Пълен ташак ( преди 10 месеца )
    Пълни смешки тук! Няма ги двигателите на Хонда и Тойота, които са сред най-надеждните в света. Баджанака кара Авенсис с двигател 1.8 VVT-i 1ZZ-FE 95 киловата - 127 коня. Непрекъснато обикаля по служба Европа. Колата му е на 473 000 и освен че харчи малко повече масло друго нищо й няма. Приятел има Хонда Акорд на 13 години, и 310 000 км. Супир алуминиев двигател. Неслучайно Хонда дават гаранция на мотора 1 млн. километра.
  • #7
    12 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 10 месеца )
    Първите три мотора съм ги виждал на по 700К километра, а четвъртият на 500К. Не мисля че ще е особен проблем да изкарат по 800К километра. Честно казано съм доста изненадан че този мотор на Опел е в класацията. Старият им 1.8 мотор (90-95г.) беше много надежден, виждал съм такъв каран на газ на 500К километра. Аз лично имам много лоши впечатления от екотек двигателите им (горят масло, постоянно нещо не им е наред и светят лампи по таблото). Ако може някой който го е карал да даде мнение.
  • #6
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    1,6D Opel Kadet мотора е на Isuzu. Нищо общо с Opel.
  • #5
    14 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Opel и качество...!? от кога това? Някой много злобно се е подиграл с тях.
  • #4
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Боян ( преди 10 месеца )
    1.6D Opel Kadett. Най здравия мотор.
  • #3
    19 rate up comment 3 rate down comment
    GM ( преди 10 месеца )
    На последната снимка е 1.3 литрови екотек.Какво му е здравно като фазразпредението не издържа и 100 хил.км?