Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Пет много надеждни двигателя за достъпни модели

При редовно и качествено обслужване тези мотори предлагат сериозен ресурс

Пет много надеждни двигателя за достъпни модели

Най-важният елемент във всеки автомобил е именно двигателят и всеки шофьор е наясно, че има много надеждни мотори, но и такива, които бързо се износват и създават проблеми. Изданието youcar.com избра 5 двигателя за достъпни като цена модели, които са известни със своята надеждност.

1. K7M на Renault


Пет много надеждни двигателя за достъпни модели

Френският производител Renault разполага с мотор – K7M, който освен на модели на марката се поставя и на моделите на Dacia - Logan, Sandero и Dookker. При правилно обслужване 1,6-литровият агрегат с 4 цилиндъра и 8 клапана изкарва без ремонт до 400 000 км. Неговата мощност варира от 82 до 90 к.с., като смесеният му разход е 7,2 л/100 км.

2. K4M на Renault


Пет много надеждни двигателя за достъпни модели

Компанията разполага с още един агрегат – K4M, който влиза в тази класация. Той се поставя на моделите Megane и Fluence, кактто и на Duster, Logan и Sandero. Разликата от K7M е в броя на клапаните, които вече са 16. Мощността също е по-голяма, както и въртящият момент. Агрегатът K4M също изкарва до 400 000 км.

3. 4B11 на Mitsubishi

Пет много надеждни двигателя за достъпни модели

На моделите Mitsubishi Lancer, ASX, Outlander се поставя двигателя 4B11, който е разработен съвместно с корейския производител KIA. Затова и този мотор може да бъде срещнат при Kia Ceed, Optima, Cerato, Huyndai Sonata, Elantra и IX35. Агрегатът е 2,0-литров с 4 цилиндъра и 16 клапана, като мощността му варира от 118 до 154 к.с., а въртящият момент – от 186 до 199 Нм. При правилна експлоатация моторът навърта без проблеми между 250 000 и 350 000 км.

Любопитното е, че на базата на  мотора 4B11 е създаден двигателя за Mitsubishi Lancer Evolution. Освен това агрегатът може да бъде срещнат на някои модели на Jeep, Dodge и Chrysler.

4. MR20DE на Nissan

Пет много надеждни двигателя за достъпни модели

Сред японските мотори трябва да бъде отбелязан и MR20DE на Nissan, който се поставя под капака на моделите X-Trail, Teana, Qashqai. Двигателят се предлага в различни мощности – от 129 до 147 к.с., като въртящият момент варира от 187 до 207 Нм. Ако се обслужва правилно и редовно, този мотор може да навърти 300 000 км.

5. Z18XER на Opel

Пет много надеждни двигателя за достъпни модели

Един от също много надеждните двигатели може да се срещна при Opel Astra и Zafira, както и при Chevrolet Cruze. Това е 1,8-литровият Z18XER с мощност 140 к.с. и 175 Нм въртящ момент. Този мотор отговаря на стандарт Евро-4, но има и версия A18XER с Евро 5.

Двигателят достига 250 000 км, без да се налага ремонт. Експертите отбелязват, че моторът има много качествен ремък, но отбелязват и негови слабости – модулът за запалване и термостата, които може да излязат от строя по-рано от предвиденото.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Волвак ( преди 2 месеца )
    Самохвалковците пак извадиха Мерцедес,ама дума не могат да кажат за Волво! Пет милиона. Волво.
  • #21
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Хм ( преди 6 месеца )
    Доживяхме пробег от 300 000 км без основен ремонт да се счита за постижение!Едно време това бе посредствен резултат.
  • #20
    12 rate up comment 3 rate down comment
    васо ( преди 6 месеца )
    Аз за разлика от повечето съм карал много и назлични коли.Японските мотори, някои държат ама колата я няма вече.Мотор се сменя или оправя, купето не.Като старият 1.9 дизел на Фауве и старите дизели на мерцедес няма такива кучета.Аз съм виждал сдост 1,9 на половин милион бръмчат яко, а мерцедеси по на 700 000 и нагоре неотваряни.
  • #19
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Истината ( преди 6 месеца )
    Няма и никога няма да има двигател като на "Мерцедес" 124, 300Д и 300ТД. С тези даже мърлячите от Италия изкарваха по един милион километри. Жалко, че вече не се произвежда нищо подобно.
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    abc ( преди 6 месеца )
    Това на снимката за двигателя на Renault K4M не е вярна, това не е K4M, а пак К7М, на Dacia. Иначе... имал съм K4M, да наистина е здрав мотор, карах го до 200 и няколко хиляди при мен. Гърнета не съм сменял никога и ауспуха беше абсолютно чист, като нарочно не съм го мил никога. Наистина има ресурс да издържи едно 350-400 хиляди без проблем, винаги така съм го виждал. Това по моя лична преценка, преди да прочета статията. Масло сменях с Elf 5W40 иснтетика на около 12-15 хиляди км.
  • #17
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Волвар ( преди 6 месеца )
    Всеки двигател над два литра може да стане милионник, ако шофьорът не е ***. Пробег от 400 000 е възможен даже за Лада. Моята кола е на 350 000 километра и не е мръднала от нормалните изисквания. Това ми е петият голям автомобил и с всички е било така. Караш, доливаш, продаваш и следващият продължава.
  • #16
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Ето поредната... ( преди 6 месеца )
    платена статийка за "намаляване" пораженията върху имиджа на рено! Особено спешна след последните Гомн-яни събития ...
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Roadrunner ( преди 6 месеца )
    LF мотора 2.0 150 коня на мазда/форд. Без проблеми достига 400 000 км.
  • #14
    7 rate up comment 5 rate down comment
    .. ( преди 6 месеца )
    Имам Астра с Z18XER. Карам я от нова и съм навъртял 130к км за нама 9 години. Досега съм сменял само маслен охладител (на 120к) защото му издуха уплътнението и започна да пуска по малко масло в антифриза. Друи преблеми не съм имал. Масло сменям на 10к км, слагам 5х30, свещи сменям на 30к. Карам я със 100 октанов бензин защото няма вече 98. Със скорост 140 на магистралата, разхода ми е 7-7,2/100. С галене и инерция съм я свалял на 6,4. Карам със скъпи гуми (Мишлен летни и Гуд Иър Ултра Грип 9).
  • #13
    15 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Европа не се кара толкова, колкото в САЩ, Канада, Южна Америка, Австралия, Азия, Африка. Там колите наистина въртят милиони км. при най-лоши пътни и атмосферни условия Ха сега познай какви коли карат там хората. Да, позна, японски. Предимно японско се кара. Така, че см0-таните ВАг знаеш къде да си ги завреш. Това са най-некадърно направените коли, които са нищо повече от една залъгалка с която да те излъжат и после да станеш абонат на сервиза. Познай защо има толкова много сервизи у нас!