IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Тежката артилерия идва, за да промени автомобилния свят!

Германците създадоха двигателя с вътрешно горене, а сега готвят революция и при електромобилите

Тежката артилерия идва, за да промени автомобилния свят!

В средата на следващото десетилетие светът ще престане да съществува, като това не е предсказание на древните маи или на Нострадамус. Защото в случая става дума за края на автомобилния свят – такъв, какъвто го познаваме. А причината е, че неговото основно оръжие – двигателят с вътрешно горене, вече изглежда обречен.

Тежката артилерия идва, за да промени автомобилния свят!
Крооувърът Audi e-tron е едно от основните оръжия на немците.

До септември 2018 г. сегментът на електромобилите беше приеман малко несериозно и често ставаше повод за саркастични усмивки. Отчитаха се баснословните продажби на Nissan Leaf, както и поредния туит на Илон Мъск. А обещанията на големите автомобилни производители за скорошната пълна електрификация на моделната им гама бяха подминавани с лека ръка.

Тежката артилерия идва, за да промени автомобилния свят!
Моделът на Audi разполага с някои технологии, които досега бяха непознати за публиката - като камери, които заменят външните огледала, например..

Сега обаче всичко се променя, защото идва тежката артилерия. Това са германците – същите тези хора, които изобретиха двигателя с вътрешно горене. Те видяха потенциала на електромобилите и са готови да се възползват от него. Само за две седмици Daimler, BMW и Volkswagen представиха своите машини на ток - съответно Mercedes-Benz EQC, BMW iNext и Audi e-tron, които показват бъдещето. А в него явно няма място за двигателя с вътрешно горене.

Тежката артилерия идва, за да промени автомобилния свят!
Концернът Daimler също избра SUV-модел, за да покаже потенциала на електромобилите - Mercedes-Benz EQC.

Как ще бъoе изместен той? Благодарение на три типично немски черти – компетентност, характеристики и сервиз. Прибавете към това и огромният финансов ресурс, с който разполагат три от най-големите играчи в автомобилната индустрия и ще добиете представа за това, как те ще се справят с конкуренцията в този сегмент.

Тежката артилерия идва, за да промени автомобилния свят!
Лукс и високи технологии са обединени в едно при кросоувъра на Mercedes.

С тази сила всички ще трябва да се съобразяват. Досега Tesla беше сама и няма как да успее да промени правилата, нормите и навиците, натрупани в автомобилния свят за повече от един век. Ако обаче до нея застанат Daimler, BMW и Volkswagen, то революцията изглежда неизбежна.

Daimler планира да пусне 10 различни електромобила до 2022 г. BMW разработва 12 модела на ток, които да бъдат готови през 2025 г. Амбиците на Volkswagen са още по-големи – не по-малко от 80 електрически модела само за 7 години. И това е само началото, защото със сигурност след германската тройка ще потеглят и останалите големи производители.

Тежката артилерия идва, за да промени автомобилния свят!
BMW iNext е само прототип, който трябва да покаже как виждат бъдещето баварците.

Германците не само ще продават своите машини, но ще им осигурят и съответния сервиз. Те ще използват натрупания от Tesla опит за развитие на инфраструктурата – най-вече при изграждане на мрежа от зарядни станции. И което е най-важното .- немците действат умно. Те предвидливо изчакаха да узрее идеята за електромобила, като първоначално тестваха технологията на не толкова значими машини - като BMW i3, VWe-Golf, например.

Тежката артилерия идва, за да промени автомобилния свят!
Салонът на тези електромобили изглежда футуристично, но явно ще трябва да свикваме с това.

В същото време немците се опитваха да не изостават. Все пак те са измислили автомобила и не могат да допуснат някой друг да им отнеме славата. И изглеждат напълно готови за това, което предстои.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ВолвоТеслаПолестар ( преди 1 месец )
    Немците-след американци и шведи! Тесла и Полестар/Волво.
  • #23
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    Хаха, не бях чел скоро по-зле скалъпена пропагандна партенка. Немците са най-добри в манипулациите, лъжите и допотопните технологии. А, и по брой меринджеи лежащи в затвора. В електромобилите им батериите и силовата електроника са с азиатски произход. Тойота има три пъти по-голяма пазарна цена от ВАГ, при положение че произвеждат съизмерими количества с около 2/3 от служителите. Добре помислете защо това е така.
  • #22
    4 rate up comment 2 rate down comment
    някой си ( преди 11 месеца )
    А не пиша с подигравателно чувство че нямало в Германия немски черти.Има и то много. Разните емигранти за които някой в коментарите намекват ни най малко се отразяват на Германия. Останалото е просто приказки за всезнайковци които се опитват да омаловажат това което е постигнала тази всепризната от цял свят техническа нация. А, че нмски черти има и то много ще дам за пример само едно - VW. Които за отрицателно време от тотална криза в която умишлено ги поставиха се вдигнаха до убедителен номер 1
  • #21
    8 rate up comment 8 rate down comment
    някой си ( преди 11 месеца )
    Не знам как Япония е най големият производител, но потърсете повече инфо и пак ще си говорим даже може и да я публикувате тук. По производство и износ Германия е 1, Япония 2, сащ 3. Има си статистика и данните са такива,а също и Европа е най големият износител на автомобили, като естествено Германия има най голям дял от нея. Като между другото карам японска кола, но харесвам американските автомобили и въпреки това признавам немското превъзходство.Чета и цитирам това което е факт.
  • #20
    30 rate up comment 8 rate down comment
    GT ( преди 11 месеца )
    г-н Петър Захариев, Тази статия изглежда изсмукана от пръстите Ви. Прекалено тенденциозна, направо сте прекалили. Тъй като наричате Германия - тежка артилерия, да Ви кажа, че не Германия, а Япония е най-големия производител на автомобили! Пишете типично немски черти–компетентност, характеристики и сервиз!Каква черта е характеристиката? Другото беше до преди 20год. Сега Томас, Мюлер и Ханс са заменени от Абдула, Махмуд и Наджиб. Много разочароваща статия, с прекалено лично и некомпетентно мнение!
  • #19
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Striker ( преди 11 месеца )
    Явно тройкаджиите от Ауто-Ко-медия са научили само бутона Делийт:))) Я излезте от Обеля-2 и влезте в 21 век! Немците били тежката артилерия, еле пък Хауди и ВагИН, хахахах! На какво тежката? НА ТДИ и технологиите от 1990-та?
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Китаец ( преди 11 месеца )
    Ако електромобилите станат масови - направо ми се плаче за всички производители извън Азия.
  • #17
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Германците не са създали двигателя с вътрешно горене. Рудолф Дизел е измислил ефективен двигател който да се движи на рапично олио. Първите идейни прототипи на двигатели с вътрешно горене са още от 9 век. Но няма запазен или открит работещ екземпляр. Първия работещ прототип е от 17 век във Англия и се задвижвал със барут. Ползвали са го за задвижване на водна помпа. После има много други работещи експерименти във Италия, франция.....Германците идват чак 19 век.
  • #16
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Моля, ( преди 11 месеца )
    като журналисти, не е лошо да бъдете безпристрастни или поне да се опитвате да не давате вид на поклонници на марките на една определена държава...Пак добре, че не е 1944-та и не идва народният съд. Хайде приятен уикенд от мен и МОЛЯ, подобрете качеството на статиите или поне ги давайте на редактор.
  • #15
    12 rate up comment 2 rate down comment
    пена ( преди 11 месеца )
    "Германците създадоха двигателя с вътрешно горене," И айде да си проверите фактите. Първия успешен двигател с вътрешно горене е направен от белциец. Повечето ранни разрабтки на такива двигатели са на англичани или французи.