IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите

Кои са най-продаваните марки в Европа от началото на годината?

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите

Българският пазар на нови автомобили е пораснал с над 21% през първите осем месеца спрямо същия период на 2017, но си остава сред най-малките в Европа, показват актуалните данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). Всъщност въпреки солидния си ръст България продължава да се отдалечава от други пазари в същия регион, като Хърватия и особено Румъния.

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите

През август у нас са продадени 2887 нови автомобила, с 23% повече от същия месец на 2017. Месечният скок в Хърватия обаче е 32%, в Унгария - 45%, в Гърция - 50%, а в Румъния - цели 112.9%.

От началото на годината сделките в Бълария са 23 685, при едва 19 556 за същия период на 2017. Румъния, при три пъти по-голямо население, има пет пъти по-голям пазар, с малко над 100 000 продажби. В Хърватия, с население 4.1 милиона души, продажбите надхвърлят 48 000. Всъщност в целия ЕС само Кипър и Латвия са с чувствително по-малко продажби от нас. Естония и Литва са близки до българските показатели, макар да имат съответно 1.3 и 2.8 милиона население.

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите
Представяне на новото Audi Q8 в България. От началото на годината Audi е най-продаваната луксозна марка в ЕС, изпреварвайки забележимо Mercedes-Benz и BMW

Според Automedia главната причина България да се движи с такова изоставане е не покупателната способност, а уникалната й данъчна система, която наказва купувачите на нови автомобили с високи такси, а де факто насърчава покупката на стари. България си остава и единствената страна в ЕС, която не включва пряко екологичните фактори в облагането. Дори в съседна Румъния данъкът за 15-годишен дизелов автомобил може да е до 20 пъти по-висок, отколкото у нас.

Българският ръст през август всъщност е доста по-нисък от средния за ЕС, който надхвърля 30%. Всички големи пазари отчитат увеличаване на продажбите, дори и Великобритания, която бе в стагнация още от референдума за Brexit. Обяснението вероятно е свързано и с въвеждането от септември на задължителния нов тест за емисии WLTP. Възможно е на някои пазари това да е стимулирало дилърите да се отърват от наличните количества неотговарящи на новия тест автомобили с цената на големи отстъпки.

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите
Благодарение на модели като Renegade - а и на ниската си стартова база - Jeep се радва на най-високия ръст в продажбите в Европа от началото на годината

Най-продаваната марка в ЕС си остава Volkswagen, с пазарен дял 11.7% и със завидните 15% ръст в продажбите от началото на годината. Втората позиция е за Renault със 7.4% пазарен дял, следват Ford (6.3%), Peugeot (6.2%), Opel (5.6%), Audi (5.2%), Mercedes-Benz (5.0%), Fiat (4.9%), BMW (4.7%) и т. н..

Най-голям растеж в Европа за периода отчита Jeep - почти 80%. Правят впечатление също постиженията на Seat (26.7%), Porsche (18.8%), Dacia (17.1%) и Alfa Romeo (16.4%). От по-значимите играчи на пазара спад отчитат само Fiat, Mercedes, Nissan и особено Land Rover (-16%).
 

Тагове: acea
0 от 500