IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите

Кои са най-продаваните марки в Европа от началото на годината?

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите

Българският пазар на нови автомобили е пораснал с над 21% през първите осем месеца спрямо същия период на 2017, но си остава сред най-малките в Европа, показват актуалните данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). Всъщност въпреки солидния си ръст България продължава да се отдалечава от други пазари в същия регион, като Хърватия и особено Румъния.

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите

През август у нас са продадени 2887 нови автомобила, с 23% повече от същия месец на 2017. Месечният скок в Хърватия обаче е 32%, в Унгария - 45%, в Гърция - 50%, а в Румъния - цели 112.9%.

От началото на годината сделките в Бълария са 23 685, при едва 19 556 за същия период на 2017. Румъния, при три пъти по-голямо население, има пет пъти по-голям пазар, с малко над 100 000 продажби. В Хърватия, с население 4.1 милиона души, продажбите надхвърлят 48 000. Всъщност в целия ЕС само Кипър и Латвия са с чувствително по-малко продажби от нас. Естония и Литва са близки до българските показатели, макар да имат съответно 1.3 и 2.8 милиона население.

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите
Представяне на новото Audi Q8 в България. От началото на годината Audi е най-продаваната луксозна марка в ЕС, изпреварвайки забележимо Mercedes-Benz и BMW

Според Automedia главната причина България да се движи с такова изоставане е не покупателната способност, а уникалната й данъчна система, която наказва купувачите на нови автомобили с високи такси, а де факто насърчава покупката на стари. България си остава и единствената страна в ЕС, която не включва пряко екологичните фактори в облагането. Дори в съседна Румъния данъкът за 15-годишен дизелов автомобил може да е до 20 пъти по-висок, отколкото у нас.

Българският ръст през август всъщност е доста по-нисък от средния за ЕС, който надхвърля 30%. Всички големи пазари отчитат увеличаване на продажбите, дори и Великобритания, която бе в стагнация още от референдума за Brexit. Обяснението вероятно е свързано и с въвеждането от септември на задължителния нов тест за емисии WLTP. Възможно е на някои пазари това да е стимулирало дилърите да се отърват от наличните количества неотговарящи на новия тест автомобили с цената на големи отстъпки.

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите
Благодарение на модели като Renegade - а и на ниската си стартова база - Jeep се радва на най-високия ръст в продажбите в Европа от началото на годината

Най-продаваната марка в ЕС си остава Volkswagen, с пазарен дял 11.7% и със завидните 15% ръст в продажбите от началото на годината. Втората позиция е за Renault със 7.4% пазарен дял, следват Ford (6.3%), Peugeot (6.2%), Opel (5.6%), Audi (5.2%), Mercedes-Benz (5.0%), Fiat (4.9%), BMW (4.7%) и т. н..

Най-голям растеж в Европа за периода отчита Jeep - почти 80%. Правят впечатление също постиженията на Seat (26.7%), Porsche (18.8%), Dacia (17.1%) и Alfa Romeo (16.4%). От по-значимите играчи на пазара спад отчитат само Fiat, Mercedes, Nissan и особено Land Rover (-16%).
 

Тагове: acea
0 от 500
  • #12
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    какъв реекспорт бе, умник, това са данни за ЕС
  • #11
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Алексей ( преди 1 година )
    Ръста на Jeep се дължи на реекспорт 98%
  • #10
    30 rate up comment 5 rate down comment
    Навухо... ( преди 1 година )
    Пазарджик, смукан 30 години от дърти партийни к.рв. , може и да е така. Но в Пловдив не стигат работници и компаниите се чудят откъде да си докарат хора - не ви е много далече, нали? Естествено, за целта трябва да искаш да работиш и все пак да имаш някаква квалификация извън жуленето на мастика Пещера
  • #9
    22 rate up comment 4 rate down comment
    До Лудория ( преди 1 година )
    Никой не говори за хората с 600 лева заплата. Никой не казва, че всеки от 6 милиона души ще си купи нова кола. И в Германия има хора, които си карат 15-годишни Корси. Въпросът е за онези, на които сега заради данъците и политиката им е по-изгодно 8-годишното BMW, а не новата Skoda. Ако за тези хора условията се променят, българският пазар ще се увеличи до 70-80 хиляди годишно и ще е съизмерим с близките до нас страни
  • #8
    21 rate up comment 13 rate down comment
    Цар Навуходоносор ( преди 1 година )
    Хич не мога да разбера за какъв ръст говорим, при положение че младите и не само младите хора се изнасят с огромна скорост от страната. Живея в Пазарджик и масово магазините затварят, хората по улиците и заведенията са драстично намалели, заплатата в града върви, в повечето случаи, 500-600 лв. В големите градове съм чувал за по-добри заплати, но и там като се сложат режийните картината пак не е блестяща. Икономиката на страната е рухнала,а стандарта на живот още преди рухването беше нисък.
  • #7
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Минаващ ( преди 1 година )
    1200 сребърника заплата бруто чисто 900-1000 в супера цените по-високи от в Германия!
  • #6
    42 rate up comment 0 rate down comment
    до Лудория ( преди 1 година )
    отвори произволна тема тук да видиш как има по 100-тина коментара колко по-добре е 15 годишен Мерцедес от чисто нов Опел или Шкода. Проблема е и в манталитета на българина. Трябва да е заобиколен от лукс (или поне така да изглежда). Българина смята за богат шофьор на лукс кола за 10к но не и шофьор на среден клас кола за 40к
  • #5
    30 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    с менте части и още куп простотии. Има разни "тарикати", дето си купувам 7 серия БМВ и карат с гуми Корморан, ама и на тях ще им омръзне да са "гъзари" след няколко хиляди лева по-късно.
  • #4
    19 rate up comment 13 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Стига сте писали простотии, че покупката на автомобил е свързана с данъци. То в София може и на работник да дават по 1000 лв, ама в останалата част на държавата заплатата е 600 лв. Хайде, купете си Дачия за 15 000 лв. с тази заплата, като разбира се отделяте пари за храна, разходи, наем/заем жилище, деца, лекарства... Няма нормално мислещ човек, който ако може да си позволи нов автомобил, не би си купил. Защо да се занимаваш с монтьорите (повечето в малките градове са некъдърници) в сервизите, с
  • #3
    23 rate up comment 2 rate down comment
    de ( преди 1 година )
    истинската мярка за да увеличат продажбите на нови автомобили е да се очовечат данъците.. т.е. да не са наобратно на целия свят - за стара *** смешни, за нова еко кола бомбастични с оправданието той щом има пари за нова кола що да не го одереме и за данък...