IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите

Кои са най-продаваните марки в Европа от началото на годината?

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите

Българският пазар на нови автомобили е пораснал с над 21% през първите осем месеца спрямо същия период на 2017, но си остава сред най-малките в Европа, показват актуалните данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). Всъщност въпреки солидния си ръст България продължава да се отдалечава от други пазари в същия регион, като Хърватия и особено Румъния.

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите

През август у нас са продадени 2887 нови автомобила, с 23% повече от същия месец на 2017. Месечният скок в Хърватия обаче е 32%, в Унгария - 45%, в Гърция - 50%, а в Румъния - цели 112.9%.

От началото на годината сделките в Бълария са 23 685, при едва 19 556 за същия период на 2017. Румъния, при три пъти по-голямо население, има пет пъти по-голям пазар, с малко над 100 000 продажби. В Хърватия, с население 4.1 милиона души, продажбите надхвърлят 48 000. Всъщност в целия ЕС само Кипър и Латвия са с чувствително по-малко продажби от нас. Естония и Литва са близки до българските показатели, макар да имат съответно 1.3 и 2.8 милиона население.

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите
Представяне на новото Audi Q8 в България. От началото на годината Audi е най-продаваната луксозна марка в ЕС, изпреварвайки забележимо Mercedes-Benz и BMW

Според Automedia главната причина България да се движи с такова изоставане е не покупателната способност, а уникалната й данъчна система, която наказва купувачите на нови автомобили с високи такси, а де факто насърчава покупката на стари. България си остава и единствената страна в ЕС, която не включва пряко екологичните фактори в облагането. Дори в съседна Румъния данъкът за 15-годишен дизелов автомобил може да е до 20 пъти по-висок, отколкото у нас.

Българският ръст през август всъщност е доста по-нисък от средния за ЕС, който надхвърля 30%. Всички големи пазари отчитат увеличаване на продажбите, дори и Великобритания, която бе в стагнация още от референдума за Brexit. Обяснението вероятно е свързано и с въвеждането от септември на задължителния нов тест за емисии WLTP. Възможно е на някои пазари това да е стимулирало дилърите да се отърват от наличните количества неотговарящи на новия тест автомобили с цената на големи отстъпки.

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите
Благодарение на модели като Renegade - а и на ниската си стартова база - Jeep се радва на най-високия ръст в продажбите в Европа от началото на годината

Най-продаваната марка в ЕС си остава Volkswagen, с пазарен дял 11.7% и със завидните 15% ръст в продажбите от началото на годината. Втората позиция е за Renault със 7.4% пазарен дял, следват Ford (6.3%), Peugeot (6.2%), Opel (5.6%), Audi (5.2%), Mercedes-Benz (5.0%), Fiat (4.9%), BMW (4.7%) и т. н..

Най-голям растеж в Европа за периода отчита Jeep - почти 80%. Правят впечатление също постиженията на Seat (26.7%), Porsche (18.8%), Dacia (17.1%) и Alfa Romeo (16.4%). От по-значимите играчи на пазара спад отчитат само Fiat, Mercedes, Nissan и особено Land Rover (-16%).
 

Тагове: acea
0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Добре виж друга статистика щом тази не ти харесва - топ 5 най-полулярни марки в БГ: Опел ФВ Мерцедес БМВ и Ауди. Това автопарк на толкова бедни хора ли е. Българина за кола ще намери пари. Да има региони където масовата заплата е 600-800лв. Но София, Пловдив и Варна (половин България) много малко хора с акъл и амбиция взимат под 1000 да не кажа 1500. Дори тези които взимат под 1000 в София всичките правят и по някой лев настрана
  • #21
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Аз му говоря, че няма човек на заплата, който да си е взел нова кола, а той ми развива теории кое е по-хубаво нова или стара кола! В ред ли си с главата и разбираш ли за какво си говорим и за какво става въпрос? Разбираш ли, че статията е манипулация целяща хората да си мислят, че сму добре и забавляваме щом има такъв ръст на нови коли у нас. Типично за феновете на тиквата да не мислят,като вожда си еднокнижен. А иначе от новата кола по-хубаво няма и това е истинята но колко могат да си позволят
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Говорим ако не си търкалял по 30к км на годиня и да си я сцепил от каране. А при нормални 15-тина хил км на година. Иначе имам достатъчно познати които ако не е мерцедес/бмв не ги занимавай и за 3 години наливат покупната цена в ремонти. И това с квартални майстори работещи на символични цени. Като за същите пари можеше да не помиришат сервиз
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не познаваш някой да си е купил нова кола, но колко познаваш дали 20к за стар премиум и отделно по 2к на година за ремонти. Щом могат да си позволят това значи могат и нова да вземат. Предвид състоянието на новия внос много коли карани в БГ на 5 години губят не повече от 1/3 от цената си. Т.е. стабилен автомобил за около 45к след 5 години струва 30. Стара Е класа/5-ца за 20к след 5 години я струва 10 я не. Като сложиш всичките ремонти и там цената стана 15к. Разликата е в застраховката и данъка
  • #18
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До онзи който познава десетки хора на заплата купили си нови коли. Хайде бе! Сигурен ли си? Я им виж талоните на колите на твоите хора да не се окажат случайно купени на името на фирмата на някой роднина? Я ги питай да не са продали някоя нива на баба си или наследствен имот? От заплата нова кола не се купува при условие, че масово заплатите в страната са 600-800 лв и едва стигат за ежедневните нужди.
  • #17
    6 rate up comment 6 rate down comment
    ДрБр ( преди 1 година )
    До Гербераста, Аз съм на заплата и си купих "Суперб" 4.4 280 к.с. и никога няма да си купя 5 годишен премиум на тая цена.
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Най-продаваната марка в ЕС си остава Volkswagen, с пазарен дял 11.7% и със завидните 15% ръст в продажбите от началото на годината.
  • #15
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    аз пък познавам 10-ки хора които са си купили нов автомобил и са на заплата и не са крадци или измамници.
  • #14
    7 rate up comment 11 rate down comment
    ГЕРБераст ( преди 1 година )
    А на бас, че поне 80% от продадените нови коли у нас са реекспорт или се водят служебни! Аз лично не познавам човек без фирма и някакъв бизнес, който да си е купил нов автомобил! Човек на заплата абсурд да си вземе, дори и Дачия! Изключвам хората на държавна служба, където се вземат подкупи или се краде яко.
  • #13
    4 rate up comment 9 rate down comment
    гербер ( преди 1 година )
    Аман от поръчкови статии. Юруш на новите коли.