IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi представи електрическия си кросоувър

Продажбите на e-tron в Европа стартират до края на година

Audi представи електрическия си кросоувър

В Сан-Франциско се състоя световната премиера на първия сериен електромобил на Audi –кросоувъра e-tron. Моделът е оборудван с два електромотора, електрическо задвижване на четерите колела и уникална система за рекуперация на енергия с 3 режима на работа.

Audi представи електрическия си кросоувър

Дължината на Audi e-tron е 4902 мм, широчината - 1938 мм, а височината – 1664 мм. Така по габарити електрическият кросоувър се разполага между моделите Q5 и Q7. В салона има място за 5 пътника, а обемът на багажника е 600 литра.

Дизайнът на e-tron е в стила на другите кросоувъри на Audi. Сред особеностите е осмоъгълната решетка на радиатора с активни елементи, дневните светлини, напомнящи индикатори за зареждане, черните лайсни в долната част на вратите, указващи разположението на акумулаторите, а също така и задните светлини, символизиращи пълното зареждане на батериите.

Сумарната мощноста на двата електромотора – по един на всяка ос, е 360 к.с. и 561 Нм ъвртящ мометт. В режим overboost за 8 секунди мощността достига 408 к.с. и 600 Нм. при равномерно движение работи само единият електромотор – този на задната ос, като целта е икономия на енергията. Системата за рекуперация осигурява възстановяване на 30% от заряда.

Ускорението от 0 до 60 мили в час (96 км/ч) отнема 5,5 секуди, а максималната скорост достига 200 км/ч. Заявеният пробег по новия цикъл WLTP е 400 км. Батерията с капацитет 95 кВт/ч се зарежда от стандартно зарядно с мощност 11 киловата за 8,5 часа. При използване на 150-киловатова станция – до 80% от акумулатора се пълни за 30 минути.

Audi представи електрическия си кросоувър

Audi e-tron е оборудван със система за електронен контрол на устойчивостта с 4 степени, както и с 7 режима на работа на управляващата електроника. Пневматичното окачване на кросоувъра може да регулира височината на каросерията в пределите на 76 мм – в режим off-road то първоначално се вдига с 35, а след това с още 15 мм. При движение със скорост 120 км/ч се спуска с 26 мм.

Електрическата система за задвижване на четирите колела e-tron работи аналогично на quattro ultra – електромоторът на предната ос се задейства при значителна загуба на сцепление на задните колела или при рязко натискане на педала на газта.

Управлението на основните функции на електромобила се осъществява с помощта на два дисплея на системата MMI с диагонал 10,1 и 8,6 инча. Първият отговаря за настройките на навигацията, на бордовите системи на кросоувъра, на информационно-развлекателната система, а вторият – за климатика. В MMI е интегриран гласов асистент Alexa със стандарти за връзка LTE Advanced и Wi-Fi. Навигацията може сама да избере маршрут, като използва информация от предишни пътувания и отчита местоположението на зарядните станции.

В оборудването на Audi e-tron влиза адаптивен круиз-контол, работещ както в задръствания, така и на шосета. Той може да се настройва спрямо средната скорост на движение и да намалява при достигане на завои. Има още асистент за паркиране и система за помощ при движение на заден ход.

Audi представи електрическия си кросоувър

Сред опциите за модела са камери за страничен обзор, които сменят стандартните огледала. Картината от тях се предава на OLED-дисплеи, интегрирани във вратите.

Производството на на Audi e-tron вече стартира, а доставките до крайния клиент са планирани за средата на 2019 г. Цената в САЩ започва от 74 800 долара, докато в Европа тя е 79 900 евро.

Снимки: Audi
Още снимки – в галерията горе.


 

Тагове: suv audi e-tron
0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Явно е че Тесла са доста напред поне в задвижването по-големия, бърз и стар Model X с 75КВТ има 383км(ЕРА пробег а Аудито има 400км с 95КВТ
  • #9
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Леберкез ( преди 5 години )
    Да ги направят и 800, ама нали преди това японците трябва да разработят батериите..
  • #8
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Край ( преди 5 години )
    Като напишете в Гугъл немска ракета ви излиза ФАУ от преди 60г. и немски ъглошлайф. Това е защото немците са мнага на ТИ с високите технологии.Приказките на деда ви ви за "мерцедес и всички останали" важаха до към 70те години на миналия век.
  • #7
    8 rate up comment 6 rate down comment
    До долния ( преди 5 години )
    Всичко хубаво ама що цената е такава? Нали една ел кола е значително по - евтино да се направи???
  • #6
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Край ( преди 5 години )
    Не вярвате че Немците са назад във високите технологии.Да не би да имате немски смартфон, немски телевизор, немски климатик. Да сте чули за немски космически ракети, спътници и пр. Немските ел. коли са предимно рисунки на тема как си представят бъдещето.И това не е щото са глупави а защото са наказани от победителите във втората световна война да нямат достъп и да не развиват такива технологии.
  • #5
    11 rate up comment 17 rate down comment
    Край ( преди 5 години )
    Германците изоставят дизела/мазута и газьола и минават на високи технологии.За да стане требва ди си електрифицират шосетата и да направят колите като тролей.Немците са 20г. след Япония/Сащ и Китай в това отношение. Дали ще вземат завоя ...Нокия не можа
  • #4
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    По WLTP 400 км казват хората.
  • #3
    6 rate up comment 13 rate down comment
    bg ( преди 5 години )
    400km, значи реално 300-320 ако караш с до 130 на магистралата...значи София-Пловдив-София става...купувам 2 :-)
  • #2
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дошко с нетърпение го чака. От две години го е поръчал и само го лъжат човечеца.
  • #1
    10 rate up comment 11 rate down comment
    ... ( преди 5 години )
    Нима ще доживеем?