IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi представи електрическия си кросоувър

Продажбите на e-tron в Европа стартират до края на година

Audi представи електрическия си кросоувър

В Сан-Франциско се състоя световната премиера на първия сериен електромобил на Audi –кросоувъра e-tron. Моделът е оборудван с два електромотора, електрическо задвижване на четерите колела и уникална система за рекуперация на енергия с 3 режима на работа.

Audi представи електрическия си кросоувър

Дължината на Audi e-tron е 4902 мм, широчината - 1938 мм, а височината – 1664 мм. Така по габарити електрическият кросоувър се разполага между моделите Q5 и Q7. В салона има място за 5 пътника, а обемът на багажника е 600 литра.

Дизайнът на e-tron е в стила на другите кросоувъри на Audi. Сред особеностите е осмоъгълната решетка на радиатора с активни елементи, дневните светлини, напомнящи индикатори за зареждане, черните лайсни в долната част на вратите, указващи разположението на акумулаторите, а също така и задните светлини, символизиращи пълното зареждане на батериите.

Сумарната мощноста на двата електромотора – по един на всяка ос, е 360 к.с. и 561 Нм ъвртящ мометт. В режим overboost за 8 секунди мощността достига 408 к.с. и 600 Нм. при равномерно движение работи само единият електромотор – този на задната ос, като целта е икономия на енергията. Системата за рекуперация осигурява възстановяване на 30% от заряда.

Ускорението от 0 до 60 мили в час (96 км/ч) отнема 5,5 секуди, а максималната скорост достига 200 км/ч. Заявеният пробег по новия цикъл WLTP е 400 км. Батерията с капацитет 95 кВт/ч се зарежда от стандартно зарядно с мощност 11 киловата за 8,5 часа. При използване на 150-киловатова станция – до 80% от акумулатора се пълни за 30 минути.

Audi представи електрическия си кросоувър

Audi e-tron е оборудван със система за електронен контрол на устойчивостта с 4 степени, както и с 7 режима на работа на управляващата електроника. Пневматичното окачване на кросоувъра може да регулира височината на каросерията в пределите на 76 мм – в режим off-road то първоначално се вдига с 35, а след това с още 15 мм. При движение със скорост 120 км/ч се спуска с 26 мм.

Електрическата система за задвижване на четирите колела e-tron работи аналогично на quattro ultra – електромоторът на предната ос се задейства при значителна загуба на сцепление на задните колела или при рязко натискане на педала на газта.

Управлението на основните функции на електромобила се осъществява с помощта на два дисплея на системата MMI с диагонал 10,1 и 8,6 инча. Първият отговаря за настройките на навигацията, на бордовите системи на кросоувъра, на информационно-развлекателната система, а вторият – за климатика. В MMI е интегриран гласов асистент Alexa със стандарти за връзка LTE Advanced и Wi-Fi. Навигацията може сама да избере маршрут, като използва информация от предишни пътувания и отчита местоположението на зарядните станции.

В оборудването на Audi e-tron влиза адаптивен круиз-контол, работещ както в задръствания, така и на шосета. Той може да се настройва спрямо средната скорост на движение и да намалява при достигане на завои. Има още асистент за паркиране и система за помощ при движение на заден ход.

Audi представи електрическия си кросоувър

Сред опциите за модела са камери за страничен обзор, които сменят стандартните огледала. Картината от тях се предава на OLED-дисплеи, интегрирани във вратите.

Производството на на Audi e-tron вече стартира, а доставките до крайния клиент са планирани за средата на 2019 г. Цената в САЩ започва от 74 800 долара, докато в Европа тя е 79 900 евро.

Снимки: Audi
Още снимки – в галерията горе.


 

Тагове: suv audi e-tron
0 от 500
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Това трикрако столче ли е, подиум ли е, дето му викат престол е по-малък от Модел Х инс по-малка батерия, а има по-голям разход.Как е възможна тази пародия на инженерната мисъл?
  • #19
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Край ( преди 5 години )
    Японците и китайците залагат на разума и правят само ГРАДСКИ ел. коли. Съвременните технологии не позволяват пълноценен СУВ или лимузина за дълги пътувания с ел. двигател.А иначе рисунки могат да се правят всякъкви.
  • #18
    8 rate up comment 8 rate down comment
    2cv ( преди 5 години )
    Ехо феновете на немското ел.автомобилостроене -много се въодушевихте....Още една ел. кола не е продала ни Мерцедес ни Ауди.Не съм чул точно японците да са се притеснили особено от немските технологии.А Тесла ще има да си я гоните доста години...Дерзайте.
  • #17
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Bul_gar ( преди 5 години )
    Нали не искахте теливизори за табло като на Тесла, а сега какво стана таблото на аудито копие на Тесла.Тия бързаха да купят всеки модел на Тесла веднага като излезе и копирането ясно се вижда.Бордовото АС зарядно му е 9,6kw а на Тесла 14kwБатерията 95квтч тежала 700кг, а на Тесла 100квтч е 600кгИ в крайна сметка се оказва че аудите използва повече енергия на 100км от Модел Х
  • #16
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    електрически сапунерки имат и WV отдавна e-Up, e-Golf(който също е много продаван ), тук става въпроса за голям функционален семмен автомобил тип СУВ., смясто за 5 човека и много багаж. Аз за такъв японски не знам.
  • #15
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Леберкез ( преди 5 години )
    Да питаш къде са японските електромобили при положение че най-продавания електромобил е японки е признак да сериозна тъпота. Къде обаче щяха да са електромобилите сега ако през 91-ва Сони не бяха комерсиализирали литоево-йонните клетки? Това е далеч по-интересния въпрос.
  • #14
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    За тия дето питат за електрическите немски автомобили, понеже и мерцедес си представиха тяхния преди 10 дни. Аз сега да попитам къде са електрическите японски автомобили? Тая статия и другата с Мерцедес си ги сложете в бисквитки. От тук насетне всичко електрическо ще се сравнява с тези автомобили.
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    (Данните за Тесла според WLTP ли са?)Не както съм писал според ЕРА а той дава около 10% по-малко от WLTP например Нисан Лийф според ЕРА има 243км пробег а според WLTP е 270км
  • #12
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    И батерията е 700кг
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    WLTP ( преди 5 години )
    За сега Ауди са първите, които оповестяват пробега си според новия WLTP стандарт.EQC на Мерцедес е с доста по-малък пробег.Данните за Тесла според WLTP ли са?