В епохата на кросоувърите все по-често ни предлагат две абсурдни доскоро комбинации: или автомобил с висок просвет и "фигура" на офроудър, но само с предно предаване, или пък машина с 4х4, но с клиренс на семеен хечбек. Мнозина купувачи по навик държат на втория вариант, макар да им излиза осезаемо по-скъпо. Но всъщност задвижването на четирите колела невинаги е безусловно необходимо. То увеличава не само цената, но и разхода, а в същото време има немалко пътни ситуации, в които кола с предно и по-висок просвет се справя по-добре.
Пет ситуации, в които просветът е по-важен от 4х4 (ГАЛЕРИЯ):
Затъване в преспа
Водачът на автомобил с 4х4 обикновено е толкова уверен в способностите на машината, че не се плаши от нищо. Той смята, че дори затъване в дълбока снежна преспа няма да бъде проблем. Ако обаче снегът е повече и колата е „легнала на корем”, няма значение колко колела въртят – две или четири. Във всички случаи без лопата няма да се мине. По правило ниската кола със задвижване на четирите колела по-трудно излиза от дълбок сняг или кал, отколкото високият автомобили с предно задвижване. Още повече, че при първия има повече агрегати, които могат да бъдат повредени.
Водачът на автомобил с 4х4 обикновено е толкова уверен в способностите на машината, че не се плаши от нищо. Той смята, че дори затъване в дълбока снежна преспа няма да бъде проблем. Ако обаче снегът е повече и колата е „легнала на корем”, няма значение колко колела въртят – две или четири. Във всички случаи без лопата няма да се мине. По правило ниската кола със задвижване на четирите колела по-трудно излиза от дълбок сняг или кал, отколкото високият автомобили с предно задвижване. Още повече, че при първия има повече агрегати, които могат да бъдат повредени.