IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо хората обичат компактните кросоувъри?

Основните причини са две – универсални качества и модна тенденция

Защо хората обичат компактните кросоувъри?

Сегментът B-SUV се разраства стремително през последните години. През периода 2010-2016 г. продажбите на автомобилите от този клас в Европа са скочили 8,4 пъти – от 134 000 до 1 130 000. Само за 2017 г. на някои пазари на континента увеличението достига 86%. На какво се дължи популярността на този тип коли, се опитва да отговори компанията Ford, която направи проучване в социалните мрежи.

Защо хората обичат компактните кросоувъри?

Американският производител има свой силен представител в сегмента в Европа – Ford EcoSport, който се радва на сериозен интерес от страна на клиентите. Оказва се, че 44% от купувачите на колите от този клас са на възраст 18-44 г., а 41% са над 45-годишни.

По-възрастното поколение счита, че кросоувърите от сегмент B са се превърнали в отлична алтернатива на големите семейни SUV-автомобили. На свой ред младите хора търсят универсален и сравнително евтин модел, който същевременно да бъде и модерен.

Точно 30% от участниците в изследване посочват като основно предимство на кросоувърите от клас B-SUV тяхната универсалност, тоест този тип автомобили са подходящи както за града, така и за пътуване сред природата. Други 20% посочват, че тези машини са по-достъпни като цена от средноразмерите кросоувъри. А 14% избират малкия SUV заради по-високото разположение на шофьорската седалка, която осигурява по-добър поглед върху пъти и увеличава чувството за защитеност.

33% от анкетираните обаче си признават, че компактният кросоувър е просто писък на модата. Едва 18% посочват като причина за избора си малките габарити, които правят този тип коли подходящи за града, а 16% обясняват избора си с по-високия клирънс на малките SUV-ита.

Снимка: Ford

Тагове: suv
0 от 500
  • #22
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Смешко Бодежков ( преди 5 години )
    Друго си е да спреш до кифлето и тя да си помисли, че чушлето е *** :)Затова в седана с боздугана и краката на тавана ;)
  • #21
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Лисицата ( преди 5 години )
    Хубаво гроздето, ама косело
  • #20
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ей, консверви, ква динамика ми говорите е, вие в Тойота динамика кога сте виждали ?От 0 до 100 км/ч ви трябва календар, смешници.Всичките пък състезатели станахте за динамика ми говорите, а на магистралите карате с 100.
  • #19
    8 rate up comment 7 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    "Чувството за защитеност е само чувство."На мен ми е ужасно неприятно и нервно като карам високи и нестабилни СУВ-ове. Усещането, че на всеки завой или при ПТП може да се обърнеш хич не е "защитеност"
  • #18
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Повдигнати малки табуретки взели отрицателните черти на всъдеходите когато се карат по нормални пътища и отрицателните черти на леките автомобили карани извън пътя. Ни рак, ни риба. За всичкото това плащаш доста по-висока цена, имаш доста влошено управление, динамика, аеродинамика, стабилност и удоволствие от шофирането. За капак на всичко тези автомобили са на базата на по-малки, кекави са в повечето случай, трошат се по-бързо и харчат доста повече. Доста минуси станаха ми се струва! Не стават!
  • #17
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 5 години )
    Всичко започна с Голф 2 Кънтри....
  • #16
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ми аз не ги обичам.Нищо не става от тях.Нито са добри на пътя, нито извън него, нито багаж събират.Малки, тясни...скъпи.Ако не беше масовия комплекс за малоценност на обществото никой нямаше да ги поглежда.
  • #15
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Може би заради дизайна Тигуан и Туран са с почти еднакви размери и са на подобна цена с еднакви двигател и оборудване но сигурно и Тигуан си има своите предимства
  • #14
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Защото хората искат повече и повече и винаги се намира някой който да им го даде и да им прибере париците - Самобръсначки с 3-5-10..ножчета, ТВ с 40-50-100...инча, Телефон съответно с 4-6-10..инча, кола C-D-SUV..Ако все повече и повече.. А реално голяма част от това е абсолютно излишно и е резултат от снобщина и избиване на комплекси.
  • #13
    6 rate up comment 4 rate down comment
    до popa ot razgrad ( преди 5 години )
    Ако беше така хората щяха да карат само MPV - точно да ми казваш че SUV са просторни - имам челен опит от Каджар и РАВ4. И двете са далеч от пространството на Ситроен С4 Пикасо. А той е по-къс и по-нисък и от двете :)