IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Петте най-безполезни опции в автомобила

Някои от тях си имат предимства, но и създават сериозни проблеми

Петте най-безполезни опции в автомобила

За да накарат клиента да си купи нова кола, производителите добавят какви ли не опции в оборудването. В случая обаче става дума за системи и технологии, които са много популярни и би трябвало да бъдат само от полза на шофьора и пътниците. При по-сериозен поглед върху тях се оказва, че това не е точно така и те са по-скоро безполезни.

1. Система „старт/стоп”


Петте най-безполезни опции в автомобила

Не теория режимът „старт/стоп” действително изглежда впечатляващо. Достигате светофара, спирате на червено и двигателя бързо се изключва, за да пести гориво и да намалява вредните емисии. После пускате спирачката и той се стартира. През цялото време умната система следи за напрежението в електрическата мрежа – изобщо всичко е наред.

Много хора, които ползват тази технология, обаче имат сериозни претенции към нея, най-вече заради забавянето, което се получава при тръгване. Преди няколко години екип на AutoBild тества 15 автомоила със система Start/Stop, за да провери колко време се забавят те след смяна на светлините на светофара. Оказа се, че повечето губят до 1,5 секунди на спиране , което изглежда малко, но ако се натрупа във времето, съвсем не е така.

По-интересно е дали наистина технологията пести гориво. Производителите твърдят, че водачът печели 10% при използване на „старт/стоп”, но реалните измервания при Volkswagen Passat 2.0 TDI показват разлика от 0,1 л/100 км. При тези цени на горивото, това едва ли си заслужава.

Има и още нещо – включването и изключването на двигателя в задръствания и светофари натоварва стартера и най-вече неговата батерия. В някои случаи се получават над 100 стартирания на ден, което е много. Да не говорим, че батерията се зарежда от генератор, който на свой ред взима енергия от бензиновия резервоар. И съответно, макар и малко, вдига разхода.

2. Безключов достъп

Петте най-безполезни опции в автомобила

Приближавате се до колата си и тя се отваря, без да правите нищо. Системата разпознава ключа в джоба и ви улеснява максимална. Безспорно, това е много удобна опция, но въпросът е дали вашият автомобил няма да разпознае още някой? И съответно бързо да се простите с него.

Ако за отмъкване на кола със стандартна ключалка крадецът се нуждае от специални инструменти и съответно подходящо място, при безключовия достъп нещата са далеч по-лесни. Слизате от автомобила си пред магазина и се отправяте към входа. Зад вас върви единият от крадците, който има нужното оборудване. То се състои от ретранслатор, който просто улавя сигнала от вашия ключ и  го препредава на своя съучастник. Когато се отдалечите на безопасно разстояние, вторият крадец отваря колата, стартира двигателя и си тръгва.

Най-страшното е, че няма реална защита срещу подонбо посегателство. Собствениците на автомобили трябва да поставят ключовете си в метални кутийки или да ги увиват във фолио, както и да добавят допълнителна защита от кражба. А всичко това прави тази опция напълно безмислена, след като не може да бъде използвана безопасно.

3. Низкопрофилни гуми


Петте най-безполезни опции в автомобила

Този тип гуми се харесват на някои, тъй като придават по-агресивен вид на автомобила. И създават усещане, че той върви повече. Спор няма – по-твърдата гума се върти по-добре, като не губи енергия за деформация, както се случва с по-тесните гуми. Като цяло тя се държи далеч по-спортно, но това не е цялата истина в случая..

Първо – забравете за комфорта. Този тип гуми приближават автомобила по-близко до земята, като усещането не е от най-приятните. Всяка по-голяма неравност, да не говорим за дупка, обикновено нанася сериозни щети не само по гумата, но и на джантата. Окачването също е подложено на по-сериозно натоварване, тъй като не е проектирано за такива гуми.

Към това може да се добави и по-силният шум, който се получава. Да не говорим, че с подобен тип гуми може да се кара само на асфалт. Опитът да се мине през тежък терен обикновено завършва неуспешно.

4. Панорамен покрив


Петте най-безполезни опции в автомобила

Главното достойнство на автомобила с панорамен покрив е ефектният външен вид плюк усещането за повече пространство. Със сигурност е приятно да наблюдаваш небето и зведите, но все пак живеем на земята. При отворен покрив в автомобила влизат какви ли не гадости, което прави пътуването доста неприятно.

Друг проблем е слънцето, което може да превърне салона на колата в парник. Климатикът също никак не обича панорамния покрив, тъй като през зимата той замръзва, а през лятото се нагорещява. В в двата случая климатичната система се подлага на допълнително натоварване.

5. Светодиоди

Петте най-безполезни опции в автомобила

Някои производители предлагат задни LED-светлини като опция, а често собствениците сами правят подобни „подобрения” по колите си. Целта е машината да изглежда впечатляващо, въпреки че този тип светлини е по-скъп от стандартните. Проблемът обаче не е само в парите, има и други минуси.

Първият може да изглежда несериозно, но е факт – собственикът на колата не вижда как работят тези светлини. Така се оказва, че той е похарчил парите си на вятъра. Освен това задната LED-оптика е прекалена ярка и често дразни останалите шофьори.

Има и друг сериозен проблем – този тип оптика се ремонтира много трудно. Светодиодите, по правило, не се сменят единично, а накуп. Освен това те са свързани към електрическата система не директно, а с помоща на електронен блок, който също може да се повреди. И ако преди ремонтът на задните светлини се е изчерпвал с подмяна на една крушка, сега нещата са далеч по-сериозни.

Нищо лично - просто бизнес!

Има и примери за опции, които се оказват напълно безполезни. При някои автомобили това е навигационната система, която често се оказва неефективна. Или пък управлението с жестове и гласови команди, което може да ви вкара в сериозно приключения. Но пък и производителите са в правото си да предлагат всичко, което считат за полезно. Общо-взето – всеки маркетинг е начин на живот. Или както се казва – нищо лично, просто бизнес!

0 от 500
  • #56
    4 rate up comment 3 rate down comment
    fan. ( преди 5 години )
    Не карам ***! Карам Сивик 9 генерация. При активирана старт-стоп система ,двигателя стартира при натискане на съединителя , а не при отпускане на спирачката!Ако искаш питай в Бултрако или отиди и пробвай сам!
  • #55
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до: fan. ( преди 5 години )
    Ако не караше ***, сигурно щеше да е нормално, но при теб не е.Смени марката, за да видиш какво се казва автомобил!
  • #54
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до: ВАГи-на-ла ( преди 5 години )
    Дженди,по-добре глава си избери, ама гледай да не е празна, като сегашната!Предавателна кутия само технически неграмотен човек може да го каже. Едно време трактористите на село така викаха на скоростните кутии. И ако имаше поне малко познания и опит щеше да знаеш, че има много трансмисии и двигатели, които надживяват автомобилите. Всичко друго се скапва по колата, но те са здрави! А най-*** в твоя случай е, че сравняваш нещо електрическо с механично. Тъпо е, но не повече от теб!
  • #53
    2 rate up comment 6 rate down comment
    fan. ( преди 5 години )
    "Достигате светофара, спирате на червено и двигателя бързо се изключва, за да пести гориво и да намалява вредните емисии. После пускате спирачката и той се стартира." ?!?! Моята явно е повреденаили е с ниЗко качество - стартира с натискане на съединителя , а не с отпускане на спирачката:)))
  • #52
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Все едно аз да си избера например предавателната кутия, и да започна да твърдя как тя просто надживява автомобила, как при правилната експлоатация и поддръжка било физически невъзможно да се повреди и т.н.Ако техниката беше вечна както твърдиш, сервизите щяха да пустеят поне 50% от времето. Единствената дейност щеше да е смяна на масло, монтаж на уредба и ремонт след катастрофа. А те извършват и много други ремонти.Ако досега не си се замислил, няма смисъл да продължава разговора.
  • #51
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Никой не казва, че ще изгорят за 10 години! Просто всяка техника има своите особености и рискове, с които човек трябва да е наясно! Българина обаче пак си бяга в едната крайност, която си е избрал. В случая "абе спокойно, няма как да се повреди". Ти му обясняваш, то си знае неговото. Малко встрани от темата, но точно заради мисленето от типа "няма какво да се случи" се движат масово автомобили в отвратително техническо състояние. Как не разбра, че истината винаги се движи МЕЖДУ двете крайности ?
  • #50
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    7-*** година карам автомобил с ЛЕД-светлини.Абсолютно никакъв проблем до сега. Проблемът е само, че мога да забравя как се сменят лампи. Всъщност не е проблем, защото няма да ми се налага.
  • #49
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    по същата логика изобщо не карайте автомобили защото може нещо да се счупи или откаже.при добре направено диодно осветително тяло то ще надживее автомобила.факта ако се опасявате че може да изгори по добре не излизайте от вкъщи защото по вероятно е саксия да ви падне на главата от някой балкон...
  • #48
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до Бъгчо ( преди 5 години )
    Относно теорията - теоретик може да е човек, който вярва, че техниката няма как да откаже, защото така пише на хартия. Което определено не ме описва.Карам автомобил с LED фарове и никога не съм имал проблеми с тях. Но съм подменял изгорял модул на чужд автомобил.Фарове, работили няколко години, но след това физиката си е казала думата. Не става въпрос за конструктивен дефект, а просто случаен отказ в дадена бройка автомобил, от което никой не е застрахован. Опитът е над хартията!
  • #47
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до Бъгчо ( преди 5 години )
    Спор няма: LEDs са далеч по-надежден и дълготраен светлоизточник от лампите. Недостатък е по-трудния ремонт АКО се наложи през живота на автомобила и по-високата им цена. Единствено предимство на лампите - ремонтопригодност. На много автомобили се подменят лесно, в полеви условия без инструменти.НО всяка техника (механика, хидравлика, пневматика, електроника) има заложен живот. Въпроса не е ДАЛИ, а КОГА ще откаже - ако някой си мисли, че има вечна техника, е равносилно да вярва в Дядо Коледа.