IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Големите заблуди при купуване на кола на старо

Мнозина клиенти робуват на стереотипи, а това е голяма грешка

Големите заблуди при купуване на кола на старо

При избора на автомобил втора ръка всеки търси възможно най-добрият вариант. Факт е, че на пазара е пълно с доста лоши предложения, а и самите купувачи робуват на определени стереотипи, които повече пречат, отколото помагат. Експерти разкриват най-големи заблуди, в които хората вярват и с които е по-добре да се разделят, когато решат да си купуват автомобил на старо.

1. Пробег до 100 000 км


Големите заблуди при купуване на кола на старо

При избора на кола на старо повечето купувачи на първо място се интересуват не от техническото състояние, а от пробега на автомобила. Това е и причината голяма част от предлаганите автомобили да са с пробег от около 100 000 км. Това е психологическата граница, която се е оформила през годините. И която, честно казано, в повечето случаи е напълно нереална.

Нека пресметнем – автомобил на старо, каран в Германия или Италия, който е на 10-15 г. навърта средно по 20 000 км на година. Това във всички случаи прави повече от 200 000 км. Ако колата е била на фирма, пробегът е още по-голям. В същото време на километража и има съвсем други цифри. А това означава само едно – той е превъртян. Понякога дори повече от един път.

Факт е обаче, че доста по-бързо ще се продаде кола на 7-8 години с пробег 80 000 км, отколкотго такава със 180 000 км. Затова трябва да се внимава много, още повече, че пробегът на автомобила вече може да бъде проверен при официалния вносител (поне да се види кога за последен път той е бил в сервиз).

2. По-добро боядисана, отколкото с драскотини


Големите заблуди при купуване на кола на старо

Клиентите по-добре приемат боядисания автомобил, отколкото машина с оригиналната си боя, но с драскотини и ожулвания по нея. Обяснението е просто – тези коли изглеждат по-добре и съответно по-лесно привличат внимание. Боядисаната кола обаче е пълна загадка за клиента, който няма как да знае какво се е случило с нея, преди тя да излезе на пазара.

Ако не сте специалист, трудно ще разберете как е извършен ремонта и какво точно се крие под новата боя. Дали тя няма да се окаже менте и след 1-2 години да ви се наложи отново да пребоядисвате автомобил, за който сте дали сериозна сума пари. Не е изключено също, боядисването да се дължи на пътно-транспортно произшествие, от което да са пострадали и други елементи на колата.

3. Покупка само от частно лице

Големите заблуди при купуване на кола на старо

Мнозина клиенти смятат, че автомобил втора ръка трябва да се купува само от частно лице, а не от автокъща. Това се дължи най-вече на някои от споменатите вече причини. Търговците на коли на старо превъртят километражите на предлаганите коли, пребоядисват ги, за да им придадат впечатляващ външен вид, а също така често крият сериозните им проблеми.

Факт е обаче, че пазарът се променя и се появяват все повече фирми, които предлагат проверени автомобили, които са били добре поддържани през годините. Затова си струва да се похарчат повече пари, но да се купи кола с истинска история, на реални километри и най-вече обслужвана добре. В същото време много от частните продавачи се изхитряват да превъртат километража, а освен това и крият истинското състояние на основните агрегати.

4. Без коли от корпоративен парк

Големите заблуди при купуване на кола на старо

Автомобилите, използвани от компаниите с голям автопарк, преди всичко се асоциират с таксиметрови служби, които често експлоатират безжалостно колите си и не ги обслужват редовно. Счита се, че шофьорите на големите фирми изобщо не се грижат за своите превозни средства и ги подлагат на жестоки натоварвания.

Факт е, че закупуането на автомобил, който е използван за такси, е грешка. В същото време колите в корпоративните автопаркове навъртат около 30 000 – 40 000 км на година, което не е никак малко, но пък компаниите не пестят пари за тяхното обслужване и ги поддържат в добро техническо състояние. Така на пазара може да се намери кола на 3-4 години, чиято гаранция ток-що е изтекла. Това всъщност не е никак лошо предложение и затова често подобни коли се купуват от служителите на фирмите.

Извод

За да намериш качествесн автомобил, който да ти служи дълго време, не трябва да робуваш на стереотипи. Така рискуваш да пропуснеш някое наистина добро предложение на пазара. Факт е, че там наистина има доста „бомби със закъснител”, които могат да избухнат, но пък има и коли, които наистина си заслужават парите.

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Бояджия ( преди 5 години )
    Кой пък боядисва коли в днешно време?
  • #12
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    ами не си далеч от истината новите автомобили по презумция са проблемни изключително сложно проектирани изключително нискокачество на производство и балъмите си купуват проблеми а не удоволствие
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    de ( преди 5 години )
    най-сигурно е от първи собственик тук или от чужбина Другият вариант е от доказани официални дилъри на проверени автомобили и то ако дадат макар и минимална гаранция.Като възраст: риска да има ядове с колата при над 7-8 годишните коли се увеличава експоненциално. При премиумите още по-силно, тъй като имат повече системи за прецакване.
  • #10
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    По тази логика добре че има 82 милиона будали които годишно купуват нова кола. Ако никой не си купува нова кола то всяка нова кола става колекционерска
  • #9
    4 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    нов автомобил само с колекционерска стойност и с цел инвестиция другото е пари през прозореца
  • #8
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Продавам Трабант, чисто нов, пребоядисан! :D
  • #7
    18 rate up comment 1 rate down comment
    bg ( преди 5 години )
    Трябва да има 2 вида покупки:1. Нова и я караш 5-7 години2. Купуваш тази кола от тояка 1 на 5-7 години и я караш още толко... и това... всичко над 15 години на боклукаама още ще трябва да се вдигне стандарта на българина
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Проблема е че на колите под 5 години доста им се вдигнаха цените. Българина се научи че има разлика между нофнос и истинска и тия 5к и повече разлика си ги избиваш. Преди около 2 години когато аз сменях колата за под 20к имаше доста приличен избор от българки за семейно ползване. Тези дни погледнах - повече от сегмент В и тук там базов базов сегмент С почти няма.
  • #5
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Доста време, си търсих кола на старо до 5 години карана в България със сервизна история(при ). Фирмени коли като цяло са в лошо състояние, от физически лица се продават за ден-два, което ми подсказва, че са добре поддържани.
  • #4
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Кола на 10 и повече години веднага си личи дали е гледана и истинска, или е събрана и напудрена. Гледаш автентичността на боята, да има чуквания от камъчета по бронята, нормално захабяване на салона, джантите да са оригинални и ненадрани, всичко да е в оригиналния фабричен вид. Човек ако има набито око, дори сред новия внос в БГ може да открие добра кола. Другото са клишета.