Двигател, който никога не се чупи, е по-скоро утопия, отколкото реалност в днешните времена. Все пак на планетата са останали агрегати, които могат да изкарат стотици хиляди километри без сериозни повреди. Ето 8 такива мотора, които попадат в списъка заради добрите отзиви, получени от собствениците им. Според тях те спокойно могат да изкарат 300 000 км и повече, без да се налага сериозен ремонт. В списъка са двигатели с глобално присъствие и относително малки работни обеми, без да се включват толкова обичаните от американците големи V8.
8 двигателя, които са почти бесмъртни (ГАЛЕРИЯ):
Honda K20/K24
Четирицилиндровите мотори с обем 2,0 л (K20) и 2,4 л (K24) се появиха в началото на века, като оттогава претърпяха няколко технически освежавания. За последно те бяха снабдени с фирмената система на Honda – VTEC. Двигателите спокойно изкарват над 300 000 км, като най-големият им проблем е износването на разпределителния вал.
Специалисти обаче твърдят, че проблемът е породен от човешкия фактор. Той се появява след използването на неподходящи масла - например 5W40 или 5W50, въпреки че оптималното за мотора е 0W20. Ако стопанинът поддържа правилно този агрегат, той ще му служи дълги години.
Четирицилиндровите мотори с обем 2,0 л (K20) и 2,4 л (K24) се появиха в началото на века, като оттогава претърпяха няколко технически освежавания. За последно те бяха снабдени с фирмената система на Honda – VTEC. Двигателите спокойно изкарват над 300 000 км, като най-големият им проблем е износването на разпределителния вал.
Специалисти обаче твърдят, че проблемът е породен от човешкия фактор. Той се появява след използването на неподходящи масла - например 5W40 или 5W50, въпреки че оптималното за мотора е 0W20. Ако стопанинът поддържа правилно този агрегат, той ще му служи дълги години.