IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

SUV-моделите са виновни за растящите емисии

Правителствата трябва да ограничават този сегмент, смята британски регулатор

SUV-моделите са виновни за растящите емисии

Толкова модерните напоследък SUV и кросоувъри отделят доста повече вредни емисии от конвенционалните автомобили, твърди държавният регулатор във Великобритания. По данни на Комитета по климатичните промени (ССС) нарастващата популярност на SUV автомобилите напълно неутрализира напредъка на технологиите за намаляване на парниковите газове, и е причина страната да се затруднява с покриването на новите лимити.

SUV-моделите са виновни за растящите емисии

Британското правителство вече утвърди плана „Пътят към нула“, който предвижда поетапната забрана на двигателите с вътрешно горене до 2040 година. След тази дата по пътищата на Острова ще могат да се движат само електромобили и плъг-ин хибриди.

Според ССС обаче в плановете на кабинета „напълно липсват мерки за адресиране на бързо растящия пазар на автомобили с високи емисии, включително Sports Utility Vehicles, или SUV”.

Всъдеходите и кросоувърите са по-големи, по-тежки и с по-лоша аеродинамика от конвенционалните модели, на които обикновено са базирани. По данни на браншовата организация SMMT средното количество емисии при SUV моделите на острова е 141.3 грама въглероден диоксид на километър. Средните емисии за луксозни седани като BMW Серия 3 или Mercedes C-класа е 121.6 грама, а за семейните хечбеци като VW Golf – едва 115.8 грама.

Необходим е нов баланс, който да ограничи най-замърсяващите типове автомобили, казва шефът на ССС Крис Старк. До момента пазарът не е предложил такъв баланс.
 

Тагове: suv
0 от 500
  • #10
    8 rate up comment 17 rate down comment
    Иван ( преди 5 години )
    От скоро съм с голям СУВ (санта фе 2) и си е голям кеф ! Висока кола за нашите скапани пътища е вудесна. Верно, че не е от най-проходимите(халдекс), но все пак е 4х4 и за лек офроуд и преспи става чудесно. На лов или за дърва в гората така или иначе не ходя. За емисиите не знам с този манипулиран софтуер на VW дали наистина един голям седан е по щадящ за околната среда.
  • #9
    14 rate up comment 14 rate down comment
    Сандо ( преди 5 години )
    Я пъ сам си зимвал едно Ауди Q7 4.2TDI, махнал съм му ДпФ-ите и натегам яко. Не ме грее колко харчи че ми носат нафта тънко. Затъмнил съм и предните стъкла и съм яко баровец, на магистралата цепим с 270 на места, че на слънчака ме чакат п.ч.тата. Музичка много ватове, Цеца се чува яко. Въртящия момент му е като на камион, мое бутам теглим, кат дам газзз става димна завеса, ама чупим вратове, кои се е качил вика гоуем си бате Сандо, па тоя англииски ***, да излиза от Ес и да не дудне мноо
  • #8
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ако сравняваш с кола с предно и предимството откъм багажник вероятно ще отпадне
  • #7
    27 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    18-19-20 цола гуми, по-високо тегло, 3 литра мотор, аеродинамика на парче тухла, по-твърда возия и т.н.Аутобилд бяха сравнявали един клас и марка на 5 производителия - примерно БМВ Х1 срещу 3-та серия комби. Само багажника беше по-голям на SUV. Всичко друго - цена, разходи, возия, шумоизолация, спирачен път беше по-зле.И за капак - по-лоша странична устойчивост дори от ван, спирачен път по-дълъг дори от ван, да не говорим за сравнението със седан.
  • #6
    28 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    ТИЯ SUV-та са като големи камъни по пътя. Застигаш го и нищо не се вижда от него, а трябва да го заобиколя от някъде.
  • #5
    25 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Чакай да излезе WLTP измерванията и сигурно ще се окаже по-зле.
  • #4
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    По данни на браншовата организация SMMT средното количество емисии при SUV моделите на острова е 141.3 грама въглероден диоксид на километър. Средните емисии за луксозни седани като BMW Серия 3 или Mercedes C-класа е 121.6 грама, а за семейните хечбеци като VW Golf едва 115.8 грама.Това специално е за всички онези които обясняват как баш техните SUV-та били ама много икономични. Само с 15% по-високи емисии от Ц клас.
  • #3
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Чак пък да са виновни. Ясно че и не помагат.
  • #2
    43 rate up comment 4 rate down comment
    Д ( преди 5 години )
    Нито коли, нито проходими. Важното е да си по-високо от съседчето по лента.
  • #1
    5 rate up comment 5 rate down comment
    X5 ( преди 5 години )
    Ще ама дру пат!