IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

SUV-моделите са виновни за растящите емисии

Правителствата трябва да ограничават този сегмент, смята британски регулатор

SUV-моделите са виновни за растящите емисии

Толкова модерните напоследък SUV и кросоувъри отделят доста повече вредни емисии от конвенционалните автомобили, твърди държавният регулатор във Великобритания. По данни на Комитета по климатичните промени (ССС) нарастващата популярност на SUV автомобилите напълно неутрализира напредъка на технологиите за намаляване на парниковите газове, и е причина страната да се затруднява с покриването на новите лимити.

SUV-моделите са виновни за растящите емисии

Британското правителство вече утвърди плана „Пътят към нула“, който предвижда поетапната забрана на двигателите с вътрешно горене до 2040 година. След тази дата по пътищата на Острова ще могат да се движат само електромобили и плъг-ин хибриди.

Според ССС обаче в плановете на кабинета „напълно липсват мерки за адресиране на бързо растящия пазар на автомобили с високи емисии, включително Sports Utility Vehicles, или SUV”.

Всъдеходите и кросоувърите са по-големи, по-тежки и с по-лоша аеродинамика от конвенционалните модели, на които обикновено са базирани. По данни на браншовата организация SMMT средното количество емисии при SUV моделите на острова е 141.3 грама въглероден диоксид на километър. Средните емисии за луксозни седани като BMW Серия 3 или Mercedes C-класа е 121.6 грама, а за семейните хечбеци като VW Golf – едва 115.8 грама.

Необходим е нов баланс, който да ограничи най-замърсяващите типове автомобили, казва шефът на ССС Крис Старк. До момента пазарът не е предложил такъв баланс.
 

Тагове: suv
0 от 500
  • #20
    7 rate up comment 4 rate down comment
    нов ( преди 5 години )
    А на голфа 115,8 не са измама, така ли? ХАХАХАХАХА - вица на седмицата!
  • #19
    4 rate up comment 4 rate down comment
    нов ( преди 5 години )
    А ти какво караш бе мъж! Мини може би!
  • #18
    7 rate up comment 10 rate down comment
    нов ( преди 5 години )
    3,7 реазход спрямо 3,8 и 96г/км спрямо 99г/км. Колко да е разликата спрямо кола, в която едва влизам и такава, в която ми е удобно!!!! Разбирачи неземни!
  • #17
    6 rate up comment 6 rate down comment
    до нов ( преди 5 години )
    Дори и наистина да е 3.8л и 99гр. Сега същия двигател го сложи на Меган който е с 200 кг по-лек и с осезаемо по-нисък профил и челно съпротивление. Кое ще е по-икономично и екологично
  • #16
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Рено Каджар е точно пример за измама. 99 гр. само на хартия.
  • #15
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    в статията се говори за сув-ове, не за дамски колички. иначе супер че най-най накрая и жени почнаха да пишат в сайта - поздравления!
  • #14
    8 rate up comment 5 rate down comment
    До по долния ( преди 5 години )
    Аутбекчето , като опре пода в снега или задере в по-далбоките коловози ще стигнеш ама преди това ще трябва да се поизцапаш малко.
  • #13
    7 rate up comment 7 rate down comment
    нов ( преди 5 години )
    В статията пишат и за кросоувъри, ама нещо не са проверили всичко. Аз карам Рено Каджар с 1,5 ДЦИ с емисии 99г/км, което май е по-малко от всички изброени. Разхода му по книжка е 3,8 комбиниран, а аз със съвсем нормално каране го докарвам до 4,3.
  • #12
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До Иван ( преди 5 години )
    Като минеш с висока скорост през някоя дупка с нископрофилна гума / както са повечето SUV / и ще видиш че полза от високата кола няма.Там където ти стигаш може да стигне и един Аутбек. Толкова за "високата" кола
  • #11
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Откриха топлата вода.