Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

SUV-моделите са виновни за растящите емисии

Правителствата трябва да ограничават този сегмент, смята британски регулатор

SUV-моделите са виновни за растящите емисии

Толкова модерните напоследък SUV и кросоувъри отделят доста повече вредни емисии от конвенционалните автомобили, твърди държавният регулатор във Великобритания. По данни на Комитета по климатичните промени (ССС) нарастващата популярност на SUV автомобилите напълно неутрализира напредъка на технологиите за намаляване на парниковите газове, и е причина страната да се затруднява с покриването на новите лимити.

SUV-моделите са виновни за растящите емисии

Британското правителство вече утвърди плана „Пътят към нула“, който предвижда поетапната забрана на двигателите с вътрешно горене до 2040 година. След тази дата по пътищата на Острова ще могат да се движат само електромобили и плъг-ин хибриди.

Според ССС обаче в плановете на кабинета „напълно липсват мерки за адресиране на бързо растящия пазар на автомобили с високи емисии, включително Sports Utility Vehicles, или SUV”.

Всъдеходите и кросоувърите са по-големи, по-тежки и с по-лоша аеродинамика от конвенционалните модели, на които обикновено са базирани. По данни на браншовата организация SMMT средното количество емисии при SUV моделите на острова е 141.3 грама въглероден диоксид на километър. Средните емисии за луксозни седани като BMW Серия 3 или Mercedes C-класа е 121.6 грама, а за семейните хечбеци като VW Golf – едва 115.8 грама.

Необходим е нов баланс, който да ограничи най-замърсяващите типове автомобили, казва шефът на ССС Крис Старк. До момента пазарът не е предложил такъв баланс.
 

Тагове: suv
0 от 500
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    27135 ( преди 8 месеца )
    Outback има просвет 22 см бе разбирачи! Я кажете кое друго повдигнато комби или джиБ e високо толкова? Allroad? Volvo? X5? Ахахахаха
  • #29
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Има ли смисъл от СУВ ( преди 8 месеца )
    Доста време бях скептик по темата за СУВ,реалността - карам Мазда СХ-5 вече две години,2,5 бензин.Разхода е според крака-но нормално каране в града,спокойно пада на 9-9,5 л/100.Извън градско - 7,8л/100,магистрала 140 - 10-11 л/100.Съпоставим резултат с другата ми хетчбек 1.6 бензин!Наложи се да помагам на брат ми и да влизам/прескаачм в едни преспи и доста натрупан сняг,перфектно се справи машинката-задържаш на 2000 об. и гледаш как автоматиката си свършава работата!И от дълбока кал ме е вадила
  • #28
    0 rate up comment 1 rate down comment
    нов ( преди 8 месеца )
    Приятелю, предната ми кола беше ван. Гранд ц4 пикасо. Пространството е съвсем различно, ама да говориш за разход - двойно по-висок!
  • #27
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Факт! ( преди 8 месеца )
    Брей немците до къде са стигнали да подкупват насред Англия.Само кат прочетох за "екологичният" Гоуфффф и ми стана ясно.Иначе този доло ви е написал Рено СУВ 99г другото са немски измислици!
  • #26
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Край ( преди 8 месеца )
    В Турция тези коли са обложени с дзверски данъци. Ако рено меган/шкода октовия/ форд фокус и пр. са необходимост за едно семейство -ГЛ на мерцедес,Кю 7 и пр. камиони са символ на наглостта и алчоността.
  • #25
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Като толкова много искате ВАН поне си вземете хибриден! Хем по-нисък разход, хем имате всички преимущества на ВАНа. Взех си такъв, защотот наистина ми трябва, а не от гАзария. Имам вила в Балкана и ходя често за риба. Колата се справя отлично в леки и средни по трудност участъци и метеорологични условия. Ако ми трябваше кола само за града или извън него на асфалт никога не бих избрал СУВ. Чудя се на хора, които за града си вземат голям СУМ, а за жена си малък и по цял ден пречат и замърсяват.
  • #24
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До нов ( преди 8 месеца )
    Ако беше да ти е удобно щеше да вземеш ван. Ама той не е мачовски за разлика от напомпаните хечбеци наречени кросоувъри. И да вановете бият кросоувърите по вътрешно пространство, разход на гориво и спирачен път - доста тестове в Аутобилд недвусмислено го потвърждават - без значение марка.
  • #23
    11 rate up comment 5 rate down comment
    KLASIKA ( преди 8 месеца )
    Добро утро! 10г. го крещя! По-тежки са ,защото всичко е по-уголемено ,ама всичко е по-голямо и тежко, от спирачките до ел.блоковете, и трансмисси,окачване,двигатели,кабели,гуми,дискове и всичко за да се обезопаси височината и големината!!!!! А всичко това тежи! Е каква е тая наглост да ги пуснат в масова употреба,след като едвам се справят с колите по новите норми? Лицемерие и подлост! От утре с закон да се спрат и ще спаднат емисиите ! А не да слагат норми на колите заради опасните suv убийци
  • #22
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Льольовци сте големи. Искам и тука да вкарат тия еконорми като в Европа, да видим как ще плащате по 35 евро на ден, еколози големи.
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    нов ( преди 8 месеца )
    "Толкова модерните напоследък SUV и кросоувъри" да ти повторя какво пише в статията, че явно трудно четеш!