Дебютът на второто поколение Peugeot 508 се състоя на автомобилното изложение в Женева миналия март. Моделът е построен на платформата EMP2, като бе превърнат от седан в лифтбек с врати без стойки. Петвратият модел се произвежда в завода на PSA в Мюлуз, Франция, където се сглобява и кросоувърът DS 7 Crossback. Продажбите му в Европа са насрочени за септември. Алиансът обяви цената му за местния пазар, а за останалите страни това ще стане малко по-късно.
Във Франция лифтбекът ще се предлага с всички двигатели, предвидени за модела. Новият 508 има четири нива на оборудване: Active, Allure, GT Line и GT. Най-евтината версия е с 1.5-литров BlueHDi с мощност 150 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия, циято цена започва от 32 300 евро. Версията със същия двигател, но с новата 8-степенна автоматична трансмисия, ще стартира от 34 100 евро. Цената на новото Peugeot 508 с 2-литровия BlueHDi, мощност 160 к.с. и 8-степенен автоматик, тръгва от 38 800 евро, а същият мотор, но 20 кончета повече, ще се предлага от 43 300 евро.
Лифтбекът с бензиновия 1.6 PureTech с мощност 180 коня и 8-степенна транмисия ще струва най-малко 34 600 евро, а версията на същия двигател с мощност 225 к.с. се предлага само в топ версията GT, като цената й е 46 000 евро.
Основният конкурент на Peugeot 508 - лифтбекът Volkswagen Arteon, ще струва по-скъпо във Франция. Потребителите ще трябва да платят минимум 38 250 евро за версията с бензинов двигател 1.5 TSI (150 к.с.) и 6-степенна механична скоростна кития. В България, например, този вариант струва 48 547 лева с ДДС. Opel Insignia, който също може да бъде причислен към конкурентите на Peugeot 508, у нас започва на цена от 42 400 лв. с ДДС за бензиновата версия 1.5 XFL с мощност 140 к.с. и 6-степенна механична трансмисия.
Самите французи сравняват Peugeot 508 с премиалните модели Audi A5 Sportback и BMW 4 Series Gran Coupe. Във Франция първият струва 39 760 евро (мощната 150 к.с. версия 1.4 TFSI и S tronic), а цената на бавареца за 2-литровата дизелова модификация със същата мощност и механична скоростна кутия е 40 600 евро. Трябва да се отбележи обаче, че при двата немски модела има версии със задвижване на четирите колела, докато френският автомобил е само с предно.
Базовият варинт на Peugeot 508 включва: шест въздушни възглавници, двузонов климатик, виртуален приборен панел, мултимедийна система с 8-инчов сензорен екран, круиз контрол с ограничител на скоростта, 16 или 17-инчови джанти, система за автоматично внезапно спиране и предупреждение за напускане на лентата на движение. Топ версията се предага с пълна LED оптика, кожен салон Nappa, 18-инчови джанти, адаптивно окачване, предни седалки с функция за масаж, мултимедийна система с 10-инчов сензорен екран, безжично зареждане на смартфони, аудиосистема Focal. Срещу допълнително заплащане е предвидена система за нощно виждане.
От март европейците могат да поръчват лимитираната спецверсия First Edition. Този вариант е направен на базата на топ версията GT, а особеностите му са черна решетка на радиатора, 19-инчови джанти и елементи в салона от алкантара, кожа и дърво. Peugeot 508 First Edition се предлага с най-мощните версии на двигателите 1.6 PureTech и 2.0 BlueHDi, като цената започва от 48 750 евро.
Снимки: Peugeot