Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Защо класическите седани губят популярност?

Виновно е поколението Z, което определя вкусовете на автомобилния пазар

Защо класическите седани губят популярност?

Хората, родени след 1995 г. - т.нар. поколение Z (Generation Z), съставляват над една четвърт от американското население и почти една трета от тях вече могат законно да шофират. Този фактор има забележимо и нарастващо въздействие върху автомобилната индустрия, посочва Carscoops.

Защо класическите седани губят популярност?

Въпреки факта, че някои от тези млади хора са принудени да използват обществения транспорт или предпочитат услугите на каршеринга, 92% от тях притежават или планират да купят свой автомобил. И най-популярният вид в тази възрастова група е субкомпактният кросоувър/SUV.

Статистиката показва, че преди четири години 18-24-годишните начинаещи шофьори са купували като първа кола евтин, най-често добре поддържан компактен автомобил - седан/купе (8121 души) и SUV (443). Сега съотношението се е променило до 3391 продадени седана и купета миналата година и 2840 SUV. По този начин търсенето на малките кросоувъри за този период се е увеличило с 541 процента!

Защо класическите седани губят популярност?

Освен това младите шофьори все по-рядко търсят кола на пазара за употребявани автомобили, а се опитват да купят нова с гаранция. "Никога не бях чувала за EcoSport, но ми хареса веднага, след като го видях", казва 19-годишната Кели Осуалд, една от първите собственици на минипаркетника Ford EcoSport в САЩ. "Щях да си купя употребявана кола и не очаквах нов автомобил да е толкова достъпен", добавя тя.

Изненада ли е тогава решението на Ford да свали от поточната линия почти всички свои леки автомобили зад Океана и да се насочи производството си към кросоувъри от всякакви размери и пикапи?

Снимкa и графика: Ford

Тагове: suv
0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ммм ( преди 8 месеца )
    Първо си го купи и тогава коментирай,плямпало бездарно.
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ммм..ууу! ( преди 8 месеца )
    бе то окачването на кожодера е двайсе санта, ама направията му е такава, че се към сервиза ходи...
  • #29
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ммм ( преди 8 месеца )
    Клирънса на Каджар е 200мм.,което е с 40мм.повече от 150-160мм. или на ал-трак 170мм. А окачването незнам при Куга как е но има разлика между това на Каджар и Меган. Не пишете глупости изсмукани от пръстите.
  • #28
    1 rate up comment 7 rate down comment
    до Иван ( преди 8 месеца )
    Имам комплекс от ниската кола вече не искам да чуя за нещо ниско и спортно. Скапана държава плащам 350лв данък + 100лв винетка !!! Аз си карам Z4-ката и не ми пука.Вие в какви джунгли живеете бе?От София до морето няма една дупка.
  • #27
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    СУВ-а е най-доброто решение за държава управлявана от ГРОБ. Помним какви бяха пътищата при Станишев, не се напъвай, да не се на*рискаш.
  • #26
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Дупките са еднакви за всички, но SUV-те (не всички) по-голям просвет и по-дълъг ход на окачването, което не е малко. Не мисля, че разликата във вървежа и разхода на гориво с лека кола е толкова голяма, че да бъде фактор. По-скоро по-шумното пътуване на дълъг път и обикновено неудобния втори ред седалки. При седана на задната седалка е по-комфортно отколкото при SUV.
  • #25
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Витарата си е доста проходима машина и наистина може да се ползва за лек офроуд за разлика от масовите паркетници, които освен да те качат на тротоара за друго не стават.
  • #24
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Защото е по-висок и няма багажник който да мислят и си представят как ще се побере когато паркират например.А поколението Z мрази да мисли.Но това не е нещо ново.Малките джипове бяха много популярни още преди 20 години.Сузуки Витара например имаше не лоши продажби под името Гео тракер.Шевролет Блейзър и Форд Бронко късата база също бяха интересни оферти.Форд тепърва ще губят много с решението си да не правят евтини малки коли в САЩ.В тая ниша ще се намърдат корейците и ще стане като с японците.
  • #23
    10 rate up comment 2 rate down comment
    zoom in ( преди 8 месеца )
    СУВ-итата са вече прекалено масови и достъпни. Спомнете си само защо започнаха да се купуват в началото - всеки искаше да изглежда богат и лош. Е сега вече със СУВ не демонстрираш някакъв невероятен статус, а директно казваш, че си фемили гай. Маркетинг отделите се усетиха и вече пускат новата муха на масовката - новият тренд са ниски спортни седани. Ей това в момента крещи на класа, а не камионите дето всички си купуват. Най-много още 5 години и всички ще се хипнотизират по новия тренд.
  • #22
    6 rate up comment 2 rate down comment
    zoom in ( преди 8 месеца )
    В Бг няма никаква разлика дали си със СУВ или седан по нашите африкански пътища - т.е. все ще разбиеш ходовата част. Голямата разлика идва вече при коли от типа на Ферари - т'ва пък направо си е кошмар за каране у нас. Въпросът е, че каквото и предимство да си мислите, че има СУВ-то - тва е илюзия. Само минуси спрямо седана. Ама няма лошо, масовката е добре обработена от маркетинг отделите на производителите и те си печелят яко от СУВ-ита. А да - и само да ви светна - задава се нов тренд -