IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо класическите седани губят популярност?

Виновно е поколението Z, което определя вкусовете на автомобилния пазар

Защо класическите седани губят популярност?

Хората, родени след 1995 г. - т.нар. поколение Z (Generation Z), съставляват над една четвърт от американското население и почти една трета от тях вече могат законно да шофират. Този фактор има забележимо и нарастващо въздействие върху автомобилната индустрия, посочва Carscoops.

Защо класическите седани губят популярност?

Въпреки факта, че някои от тези млади хора са принудени да използват обществения транспорт или предпочитат услугите на каршеринга, 92% от тях притежават или планират да купят свой автомобил. И най-популярният вид в тази възрастова група е субкомпактният кросоувър/SUV.

Статистиката показва, че преди четири години 18-24-годишните начинаещи шофьори са купували като първа кола евтин, най-често добре поддържан компактен автомобил - седан/купе (8121 души) и SUV (443). Сега съотношението се е променило до 3391 продадени седана и купета миналата година и 2840 SUV. По този начин търсенето на малките кросоувъри за този период се е увеличило с 541 процента!

Защо класическите седани губят популярност?

Освен това младите шофьори все по-рядко търсят кола на пазара за употребявани автомобили, а се опитват да купят нова с гаранция. "Никога не бях чувала за EcoSport, но ми хареса веднага, след като го видях", казва 19-годишната Кели Осуалд, една от първите собственици на минипаркетника Ford EcoSport в САЩ. "Щях да си купя употребявана кола и не очаквах нов автомобил да е толкова достъпен", добавя тя.

Изненада ли е тогава решението на Ford да свали от поточната линия почти всички свои леки автомобили зад Океана и да се насочи производството си към кросоувъри от всякакви размери и пикапи?

Снимкa и графика: Ford

Тагове: suv
0 от 500
  • #12
    21 rate up comment 13 rate down comment
    Ммм ( преди 2 години )
    Аз пък съм на мнение,че всички със стари коли над 15г. трябва да плащат много скъп данък,така е в белите държави,а тези с нови автомобили трябва да са освободени от данък поне през първите 2г.
  • #11
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Ммм ( преди 2 години )
    И малко по дълбок сняг и ли дълбока вода от дъждовете и си СТОП от всякъде нищо,че колата е 4х4,но е ниска, а и окачването при СУВ-овете е по здраво от това на леките коли. Друго предимство е от където мине СУВ-а/колкото и да е калпав/ леката кола може само да мечтае. Това последното руснаците са го показвали с много клипове за проходимостта на СУВ спрямо лека кола.
  • #10
    21 rate up comment 8 rate down comment
    Might ( преди 2 години )
    Аз съм на мнение, че на шофиорите на SUV-вовете трябва да плащат 40% по-висок данък.
  • #9
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    И какво е предимството, ако е с 4х4?! С тези електронни 4х4 системи си за никъде. Едно хубаво предно ти върши същата работа. А и ако тържиш толкова на 4х4 по-добре си вземи лек автомобил с такова, а не СУВ!
  • #8
    25 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Не става ясно за причините за загубена популярност. Заявено е намерение да ни осветлят, но е неслучило се. Навлязъл в зрелостта женски индивид бил харесал. Сторило му се достъпно за нова, при това. Среден нов седан щеше да е още 25 % надолу. Получило е емоционално-престижен-моден подтик, милото. Добре, че не взело БМВ Х1 за 34 К, а само Форд за около 21 К. КИА Форте примерно би му излязла 16,8 К. Викат - кефът цена нямал, аз викам: лигнята край няма! И оправия няма!
  • #7
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Мен ( преди 2 години )
    Мдам, СУВ обаче има смисъл ако 4х4, а не като изгъзиците дето са само с предно, а изглеждат като сув. Така позьорчетата си купуват седан изглеждат като сув, харчещ 50% повече и на почти двойна цена.
  • #6
    24 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Каква е разлика между СУВ и седан при дупки, легнали полицаи и тн ?. Като натресеш дупка дали си със СУВ или седан пак чупиш окачване, кривиш джанти и тн. Ако е за клиренса, освен ако не си с ферари или ламбо, СУВа пак няма предимство. СУВа е нещо като джип ама не съвсем, като кало- ама не съвсем. Пълна глупост
  • #5
    29 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Скъпи са тези СУВ-чета. То няма кола насреща, тясна и харчеща колкото лимузина. Аз харесвам сегмент D, Passat Мондео,... Там са истинските коли. Кораб за дълъг път с приличен разход.
  • #4
    8 rate up comment 18 rate down comment
    112 ( преди 2 години )
    Хората си имат други приоритети, през онова им е двуератка. Такива селски гъзарии там отсъстват.
  • #3
    27 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    SUV-ът има едно предимство, което не е пренебрежимо за български условия! Доста по-приложим е при дупки, легнали полицаи и бордюри! Да, хубаво е да караш спортни двувратки, но в България си е чисто изпитание...