IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо класическите седани губят популярност?

Виновно е поколението Z, което определя вкусовете на автомобилния пазар

Защо класическите седани губят популярност?

Хората, родени след 1995 г. - т.нар. поколение Z (Generation Z), съставляват над една четвърт от американското население и почти една трета от тях вече могат законно да шофират. Този фактор има забележимо и нарастващо въздействие върху автомобилната индустрия, посочва Carscoops.

Защо класическите седани губят популярност?

Въпреки факта, че някои от тези млади хора са принудени да използват обществения транспорт или предпочитат услугите на каршеринга, 92% от тях притежават или планират да купят свой автомобил. И най-популярният вид в тази възрастова група е субкомпактният кросоувър/SUV.

Статистиката показва, че преди четири години 18-24-годишните начинаещи шофьори са купували като първа кола евтин, най-често добре поддържан компактен автомобил - седан/купе (8121 души) и SUV (443). Сега съотношението се е променило до 3391 продадени седана и купета миналата година и 2840 SUV. По този начин търсенето на малките кросоувъри за този период се е увеличило с 541 процента!

Защо класическите седани губят популярност?

Освен това младите шофьори все по-рядко търсят кола на пазара за употребявани автомобили, а се опитват да купят нова с гаранция. "Никога не бях чувала за EcoSport, но ми хареса веднага, след като го видях", казва 19-годишната Кели Осуалд, една от първите собственици на минипаркетника Ford EcoSport в САЩ. "Щях да си купя употребявана кола и не очаквах нов автомобил да е толкова достъпен", добавя тя.

Изненада ли е тогава решението на Ford да свали от поточната линия почти всички свои леки автомобили зад Океана и да се насочи производството си към кросоувъри от всякакви размери и пикапи?

Снимкa и графика: Ford

Тагове: suv
0 от 500
  • #22
    6 rate up comment 2 rate down comment
    zoom in ( преди 2 години )
    В Бг няма никаква разлика дали си със СУВ или седан по нашите африкански пътища - т.е. все ще разбиеш ходовата част. Голямата разлика идва вече при коли от типа на Ферари - т'ва пък направо си е кошмар за каране у нас. Въпросът е, че каквото и предимство да си мислите, че има СУВ-то - тва е илюзия. Само минуси спрямо седана. Ама няма лошо, масовката е добре обработена от маркетинг отделите на производителите и те си печелят яко от СУВ-ита. А да - и само да ви светна - задава се нов тренд -
  • #21
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    В БГ ОК да кажем, е СУВ е добре заради дупките и легналите полицаи. Да обаче сме най-бедната държава в ЕС и въпреки това ще караме най-неизгодната за каране кола СУВ. Ей това не ми е ясно как става и защо?! А на запад където пътищата са ОК се чудя за какво са им тези СУВ-ове?! А де!? Кажете фенове на джендърските коли СУВ? А между другото карам в БГ повече от 20 г. лек автомобил и никога не съм искал СУВ. Интересно защо нито дупките, нито легналите полицаи ми пречат. Май на джендърите нещо пречи
  • #20
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    СУВ-а е най-доброто решение за държава управлявана от ГРОБ. С тези пътища не мога да си представя как ще си купя нова лека кола и на първата голяма вдлъбнатина, легнал полицай, дупка или тротоар ще издера всичко отдолу с "приятен" за ухото звук..
  • #19
    9 rate up comment 1 rate down comment
    чичо с Москвичо ( преди 2 години )
    Размера има значение, бре. На вид надуто, мощно, потресаващо. Как да не си го купи човек ;) Седана кво, един комфорт, икономия и ретро изглед в очите на шареното поколение. Хех Следващите ще се кефят на тротинеъки с гюрук, кой знае.
  • #18
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Факт! ( преди 2 години )
    А бе ако искаш проходимост еле па в дълбок сняг само с верижна машина става номера Сув-а е добър за в града и най-вече женките му се кефят само до едно 30-40 години беше рядкост дори в Сащ и Западна Европа да видиш жена зад волана а сега всяка втора е с кола и то СУВВВВВ!
  • #17
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Каква е разликата при СУВ и седан? Много просто - СУВ-а е по-висок! Мога да ти изброя поне 10 легнали полицаи по кварталите в София, които са направени извън всякакви изисквания (прекалено високи са!)! Там има разлика дали ще минеш с Honda CR-V и Mercedes SLK да речем...
  • #16
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Тъй де ... ( преди 2 години )
    дZендарско поколение - джендарски коли!!
  • #15
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Новопроизведените автомобили са абсолютни ***, а частите им са с програмиран живот. Все едно каква нова кола ще си купи човек.
  • #14
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Иван ( преди 2 години )
    Имах ниска,спортна,бърза кола чудесна беше само, че си скъсах нервите бо скапаните български пътища. След три сменени картера и един заварен минах на джип огромен тромав, проходим и най-важно ВИСОК ! Имам комплекс от ниската кола вече не искам да чуя за нещо ниско и спортно. Скапана държава плащам 350лв данък + 100лв винетка !!!
  • #13
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Окачването на Форд Куга не е по-здраво от това на Фокус. Изобщо не се заблуждавайте че паркетниците тип Куга, Каджар, Кашкай, Мока и прочее са с нещо по различни от едно комби на което си сложил допълнителни 3-4 сантиметра клирънс. Понякога дори няма и толкова разлика. Що SUVчета има с просвет 16-17 сантиметра не е истина. Един Пасат Аллтрак е със същата проходимост като Тигуан, Кашкай и компания.