Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Настина ли идва краят на дизела?

Само на 3 пазара в Европа, сред които и българският, колите с такова гориво са по-популярни

Настина ли идва краят на дизела?

Проджбите на дизелови двигатели в Европа продължават да падат, като през първото тримесечие на 2018 г. разликата със същия период на 2017 г. е 17%. Според експерти, дизеловият икономически модел е напълно изчерпан и отстъпва място на електрическия и хибриден транспорт. Какво обаче показва стастистиката?

Настина ли идва краят на дизела?

Изследване на френската маркетингова агенция AAA Data показва, че през периода 1999-2007 г. броят на продадените дизелови коли в Европа расте стабилно. Максималният резултат е постигнат през 2011 г., когато 55,7% от продадените на континента нови автомобили са били дизелови. След това идва спад, който според експертите се дължи на активното развитие на хибридите и електромобилите.

Особено показателни за това е твърдения са резултатите в Норвегия, където екологияга е от ключово значение. Докато дизелите все още имат статут на „зелени” мотори, техният брой стабилно расте. През 2000 г. в Норвегия колите с този тип гориво са под 10%, но през 2007 г. достигат 74,7%. С развитието на пазара на още по-екологичните хибриди и електромобили популярността на дизелите рязко спада и в момента е един от най-ниските в Европа – 22,7%. А електромобилите вече са над 50%.

Последните данни обаче не сочат категорична връзка между увеличаване на продажбите на електрически модели и хибриди и спадането на търсенето на дизели. За първите 3 месеца на 2018 г. най-сериозен ръст записват бензиновите модели – с 300 000 до 2,3 млн. бройки, което е 55,5% от пазара. При дизела продажбите за същия период са 1,5 млн. бройки (39,7% от пазара, спад със 17%).

Само на три пазара в Европа дизелите продължават да са по-популярни, като един от тях е българският. У нас за първото тримесечие са продадени 4810 нови дизелови коли срещу 4546 бензинови. Другите два са Италия, където разликата е почти два пъти – 316 317 дизел срещу 189 768 бензин, и Португалия – 34 138 дизела срещу 25 314 бензин.

Настина ли идва краят на дизела?

Що се касае до резултатите на автомобили с електрическо задвижване (електромобили и плъг-ин хириди), техният общ брой за първото тримесечие е 271 122. Това е едва 6,5% от пазара, като най-малко е търсенето в Словакия, Словения и България (според статистиката на AAA Data у нас са продадени общо 55 такива коли).

Снимки: Motor
 

Тагове: aaa data
0 от 500
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    преди дизела беше на половина от цената на бензина и никой не го признаваше за гориво , но после някой алчни пръчове си казаха що да не изкараме двойно и тройно от простотията на хората и го изравниха с бензина и хоп псевдо богаташчетата се хвърлиха на дизеляци ама да излезе сметката карат с крадена нафта
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    В България са популярни поради една единсвмена причина и тя е кражбата на нафта от машинисти на влакове , шофьори на автобуси и багери та до шофьори на самосвали и тирове.Ако направят дизела да е 4 лева та краден да излиза 2 лева тогава кьорав дизел няма да се завърти по пътищата.
  • #27
    10 rate up comment 3 rate down comment
    MclarenF1/627 ( преди 11 месеца )
    до тинтири-минтири: дизела използван за селскостопанска техника е в пъти по-качествен от което и да е гориво продавано по бензиностанциите даже и от бензина. Стига с тези глупости че едва ли не се използва тежко корабно гориво, при машини струващи над 200000 евро/ хубав трактор или комбайна/ ще използваш некачествено гориво. Това са приказки изпод шипковия храст.
  • #26
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Не виждам за какво спорите изобщо. Европейците, като останалият свят разбраха макар и късно, че дизелите не са за леки автомобили. Малко по-бавно стоплят джендърите в гАйропа, но важното е, че най после стоплиха, че дизела е за тежки машини и трактори, а не за леки автомобили. Жалко само за хората които си отидоха от този свят, заради черните сажди на тези допотопни машини. Всичко обаче беше в ръцете на алчните корпорации и подкупните еврогАйски правителства,които ги подкрепяха дизеловите лобита
  • #25
    14 rate up comment 2 rate down comment
    до: фермера ( преди 11 месеца )
    Ами кажи го това на нафтовите фенове бе не на умните хора, които знаят, че нафтата е за тирове, камиони, трактори, а не за леки коли. Повтори им го пак и им го кажи колко струват само дюзите, ако не знаят. 1600 лв е едната. Едната, чухте ли амсалаци. А турбото дето и то дава фира, ами маховика, ами ГНП, ами регенерацията, ами филтри и катализатори?! Що не си кажете, ами се правите на улави?! Аз минах по трудния път и на собствен гръб разбрах, че дизела е набутвация ГОЛЯМА!!! Само нов до 100к!
  • #24
    17 rate up comment 6 rate down comment
    до: Фолк с японски в ( преди 11 месеца )
    Факт е, че всички мои познати, които карат с крадена нафта или такава купена на черно без акцизи и данъци са фенове на немското и най-вече карат шлепове от ВАГ. Явно е въпрос на манталитет и култура. Гледам ги и по пътищата как са и как карат и ми става съвсем ясно какви комплексари са. А, като качвам Витиня всичко що е ВАГ нагоре по баира пуши, дими и пуфти. Там най-добре може да се види що за стока са тези ке-не-фи! И не ми казвайте, че новите им к0чини не пушели и не хвърлят сажди! Гледайте!
  • #23
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Ей това идиотче дето мрази вагените постоянно драска тук в последните няколко години и съсипа сайта, затова все по-малко хора влизат и пишат и четат, само той ще си остане да си пише сам на себе си и да си отговаря.
  • #22
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Бе това монотонно тракане на дизеляките е отвратително. Поне старите като тракаха шумно звучаха като трактори, имаше някакъв чар, а сега е едно уж по-тихо, но много дразни. И винаги мирише като мине някой на улицата като вървя пеша. Бензинките имат по-хубав звук и не миришат така гадно.
  • #21
    5 rate up comment 2 rate down comment
    фермера ( преди 11 месеца )
    Тази легенда за ефтината нафта съм я чувал и аз.Акциз се възстановява само за 8 литра на обработваем декар и то не пълен а около 35стотинки на литър.Имам възможност и съм купувал нафта за земеделци без биокомпонента,ама това което ти карат е безцветно и много сухо.Преди беше по евтина сага е само с 3-5 стотинки по надолу и не си струва.Зареждам от колонката с мобилна цистерна която има филтър.След 20хиляди литра филтъра е за смяна.Иначе една дюза е 1600лв и са 6.Слуювало се е да ги сменям всички
  • #20
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Аз карам НЕмодерен бензин явно що мняма дюзи, няма турбо, няма директно впръскване, демплер и др.подобни простотии. Наистина трябва да си много модерен, за да караш кола с подобни простотии и да те скубят, като за световно. Също, като немските талиги. Лансира се, че са много модерни и затова са скъпи, развалят се непрекъснато и ремонтите им струват една камара пари. Важното е да сте модерни. Карай си нафтовата печка ВАГи и не се прави на модерен и интересен, защото не си!