IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Настина ли идва краят на дизела?

Само на 3 пазара в Европа, сред които и българският, колите с такова гориво са по-популярни

Настина ли идва краят на дизела?

Проджбите на дизелови двигатели в Европа продължават да падат, като през първото тримесечие на 2018 г. разликата със същия период на 2017 г. е 17%. Според експерти, дизеловият икономически модел е напълно изчерпан и отстъпва място на електрическия и хибриден транспорт. Какво обаче показва стастистиката?

Настина ли идва краят на дизела?

Изследване на френската маркетингова агенция AAA Data показва, че през периода 1999-2007 г. броят на продадените дизелови коли в Европа расте стабилно. Максималният резултат е постигнат през 2011 г., когато 55,7% от продадените на континента нови автомобили са били дизелови. След това идва спад, който според експертите се дължи на активното развитие на хибридите и електромобилите.

Особено показателни за това е твърдения са резултатите в Норвегия, където екологияга е от ключово значение. Докато дизелите все още имат статут на „зелени” мотори, техният брой стабилно расте. През 2000 г. в Норвегия колите с този тип гориво са под 10%, но през 2007 г. достигат 74,7%. С развитието на пазара на още по-екологичните хибриди и електромобили популярността на дизелите рязко спада и в момента е един от най-ниските в Европа – 22,7%. А електромобилите вече са над 50%.

Последните данни обаче не сочат категорична връзка между увеличаване на продажбите на електрически модели и хибриди и спадането на търсенето на дизели. За първите 3 месеца на 2018 г. най-сериозен ръст записват бензиновите модели – с 300 000 до 2,3 млн. бройки, което е 55,5% от пазара. При дизела продажбите за същия период са 1,5 млн. бройки (39,7% от пазара, спад със 17%).

Само на три пазара в Европа дизелите продължават да са по-популярни, като един от тях е българският. У нас за първото тримесечие са продадени 4810 нови дизелови коли срещу 4546 бензинови. Другите два са Италия, където разликата е почти два пъти – 316 317 дизел срещу 189 768 бензин, и Португалия – 34 138 дизела срещу 25 314 бензин.

Настина ли идва краят на дизела?

Що се касае до резултатите на автомобили с електрическо задвижване (електромобили и плъг-ин хириди), техният общ брой за първото тримесечие е 271 122. Това е едва 6,5% от пазара, като най-малко е търсенето в Словакия, Словения и България (според статистиката на AAA Data у нас са продадени общо 55 такива коли).

Снимки: Motor
 

Тагове: aaa data
0 от 500
  • #9
    22 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дизелите са икономичне и само това им е предимството. Миришат по-гадно, пушат повече и имат по-гаден неприятен звук от бензинките.
  • #8
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Хах едно бутонче ре.дакция щеше да е добре дошло... Ас = АЗ :)
  • #7
    17 rate up comment 23 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Ас след като тъкмо си купих поредната бензинова (има няма месец) съжалих, че не взех дизел... първо около 2 литра надолу за всеки 100 км, второ почва да ме хваща яд някоя печка ме размине, а аз трябва да редя скорости надолу..
  • #6
    18 rate up comment 24 rate down comment
    о ( преди 5 години )
    Аз след като цял живот съм карал бензинови коли с и без газова уредба тази година си купих дизел 2-ра употреба от Г-я - Мерцедес В класа 200сд. Ауспухът е по-бял от всяка бензинова кола, чиста водица, показвам на всеки приятел като бъркам с пръстите и те са само мокри, не оцветени. Висок въртящ момент - 300 нютона, ускорява много бързо, икономичен е и главното няма бутилка с газ в багажника. Ето това ме кара да смятам, че имат бъдеще.
  • #5
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ах, сега и французите нещо са объркали сметките.Тука във форума всеки е еколог и кара хибрид или електричка.
  • #4
    18 rate up comment 23 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 5 години )
    Карам си дизела с купена нафта от бензиностанцията. И щото съм сметнал, че за 100 000 км дизела ще ми даде 2000 литра икономия, ако го сравнявам с бензинова кола. Ей затова се кара дизел. И заради въртящия момент. :))
  • #3
    29 rate up comment 14 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    В България се кара дизел единствено защото нафтата се краде лесно от много места.
  • #2
    22 rate up comment 18 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    около 25% от автопарка е товарни автомобили а те са са си дизели без сериозен заместител. Дизеловата технология неминуемо ще продължи да се развива. Към днешна дата с удоволствие бих карал нов дизел вместо 3 цилиндрова млолитражна бензинка...
  • #1
    10 rate up comment 24 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 5 години )
    Няма по-убава кола от дизела. Стига да не ВАГ де. ;)) А ако е дизел-хибрид - още по-добре. Лесно се кара, икономия на гориво, няма да изгориш в катастрофа, с един резервоар минаваш 1000 км. Какво повече? Е, малко пуши, но хляб без *** няма.Освен това Бош казаха, че са намерили цаката на азотните окиси. Така че оплаквачите на дизела нека малко да почакат. :))