IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ford показа най-технологичния Focus

Четвъртото поколение на модела е изцяло на нова модулна платформа

Ford показа най-технологичния Focus

Компанията Ford представи четвъртото поколение на модела си Focus на специално мероприятие в Германия. Производителя определи новия автомобил като „най-технологичния си модел за последните 20 години”.

Ford показа най-технологичния Focus

В основата на хечбека и комбито е изцяло нова модулна платформа C2, която е разработена от европейските инженери на компанията. Благодарение на използването на високоякостна стомана и допълнителни алуминиеви елементи в конструкцията, автомобилът е с цели 88 кг. по-лек от предишното поколение.

Дължината на новия Focus е 4378 мм, което е с 18 мм повече от предшественика му. Разстоянието между двете оси е увеличено с 53 мм – до 2701, като по този начин се отваря допълнително пространство за краката на возещите се отзад пасажери.

От компанията отбелязват, че моделът има най-добрият в класа си коефициент на челно съпротивление – 0,250. Топ-версиите ще се предлагат с независимо задно окачване, а в списъка с допълнителни асистенти влиза адаптивен круиз-контрол с възможност за пълно спиране и автоматично тръгване, система за следене на лентата на движение и разпознаване на пътните знаци, а също така и модернизирани адаптивни главни светлини.

В оборудването на модели влизат още проекционен дисплей, усъвършенствана функция за полуавтоматично паркиране, система за контрол на „слепите” зони, камера за заден ход и функция за разподнаване на пешеходци. Адаптивното окачване при новия Focus е опция.

Ford показа най-технологичния Focus

Срещу доплащане се предлагат още модернизиран мултимедиен комплекс SYNC 3 с подръжка на Apple CarPlay и Android Auto, а също така и на точка Wi-Fi с възможност за включване на 10 мобилни устройства, които работят на разстояние до 15 метра.

Гамата двигатели включва 3-цилиндров бензинов мотор от семейството EcoBoost с обем 1 литър, достъпен в три варианта – с 85, 100 и 125 к.с. Има и два турбодвигателя с обем 1,5 литра, развиващи 150 и 185 к.с. При по-мощния от тях един от цилиндрите може да се деактивира за 14 милисекунди.

Дизелите са 1,5-литрови EcoBlue, развиващи 95 и 120 к.с., и 2,0-литров със стоманени бутала, развиващ 150 к.с. и 370 Нм. Двигателите се съчетават с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенен автомат.

Новият Ford Focus ще се предлага като хеч/ек, седан и комби. Догодина ще дебютира луксозната версия Vignale, а малко след нея ще излезе и ST. Накрая ще видим и всъдеходната модификация Active с увеличен с 30 мм пътен просвет.

Ford показа най-технологичния Focus

Серийното производство на хечбека и комбито ще се осъществява в завода в Зарлуи (Германия), като стартира презд юни. Версията за Северна Америка ще се сглобява в завода на компанията Changan в Китай.

Очакванията са през 2020 г. да излезе и най-мощната версия на модела – RS. Тя ще получи 2,3-литров мотор, който ще работи със стартер-генератор, захранван от отделна 48-волтова мрежа. Мощността на агрегата ще превиши 400 к.с.

Снимки: Ford

Още снимки на новия Focus - в галерията горе.

Тагове: ford focus
0 от 500
  • #10
    16 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Фокус още от 1997г. е със независимо задно окачване! Всъщност друго не се монтира! Нарича се "МУЛТИЛИНК" или многораменно окачване За сравнение:VW Opel Пежо Рено Fiat Lancia Alfa Romeo и други пръчки до скоро бяха а някои все още са със една твърда греда отзад На която са закачени две колела.Като каручка!
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    трябва да си много умен и преуспял за да купиш форд и то от мото пфое еталон за качество и престиж
  • #8
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ами да те светна само, че на Опел Астра, независимо задно окачване сложиха в последните две генерации. А Форд и ФВ гослагат доста преди тях.
  • #7
    10 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Топ-версиите ще се предлагат с независимо задно окачване...". Паднах от смях! Това е единствения модел и базовия Голф 7, които нямат серийно независимо окачване. Смех, смех,...! Спомних си защо не харесвам марката Форд, освен ръждата и френските дизелчета.
  • #6
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Сигурно го бутат хората, поне зимата като си включат независимия от климатика подгрев на предното стъкло, не дишат изгорелите газове като тия дето карат новите Фолксвагини.
  • #5
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Какво е добра поддръжка? В МотоПфое добра ли е? Там се поддържат и пак има много хиляди проблеми. Кажи къде да се поддържат, за да нямат! Ама май не е от поддръжката, а от скапаните коли. Скапан автомобил, както и да го поддържаш си остава скапа и винаги ще имаш ядове с него.
  • #4
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Форд са добри коли. При добра подръжка спокойно изкарват 200 хил. км. без сериозни повреди.
  • #3
    23 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Като някакъв Хюндай е в дизайна. Не е лош, ама не е и нещо невиждано.
  • #2
    15 rate up comment 28 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Един форд запалил през зимата и го кръстили фокус. Тоя фокус и от форд не знаят как е станал, но все пак си е фокус...
  • #1
    13 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Важното е да има подгрев на задното стъкло, че през зимата да им е топло на ръцете на хората, които го тикат.