IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ford показа най-технологичния Focus

Четвъртото поколение на модела е изцяло на нова модулна платформа

Ford показа най-технологичния Focus

Компанията Ford представи четвъртото поколение на модела си Focus на специално мероприятие в Германия. Производителя определи новия автомобил като „най-технологичния си модел за последните 20 години”.

Ford показа най-технологичния Focus

В основата на хечбека и комбито е изцяло нова модулна платформа C2, която е разработена от европейските инженери на компанията. Благодарение на използването на високоякостна стомана и допълнителни алуминиеви елементи в конструкцията, автомобилът е с цели 88 кг. по-лек от предишното поколение.

Дължината на новия Focus е 4378 мм, което е с 18 мм повече от предшественика му. Разстоянието между двете оси е увеличено с 53 мм – до 2701, като по този начин се отваря допълнително пространство за краката на возещите се отзад пасажери.

От компанията отбелязват, че моделът има най-добрият в класа си коефициент на челно съпротивление – 0,250. Топ-версиите ще се предлагат с независимо задно окачване, а в списъка с допълнителни асистенти влиза адаптивен круиз-контрол с възможност за пълно спиране и автоматично тръгване, система за следене на лентата на движение и разпознаване на пътните знаци, а също така и модернизирани адаптивни главни светлини.

В оборудването на модели влизат още проекционен дисплей, усъвършенствана функция за полуавтоматично паркиране, система за контрол на „слепите” зони, камера за заден ход и функция за разподнаване на пешеходци. Адаптивното окачване при новия Focus е опция.

Ford показа най-технологичния Focus

Срещу доплащане се предлагат още модернизиран мултимедиен комплекс SYNC 3 с подръжка на Apple CarPlay и Android Auto, а също така и на точка Wi-Fi с възможност за включване на 10 мобилни устройства, които работят на разстояние до 15 метра.

Гамата двигатели включва 3-цилиндров бензинов мотор от семейството EcoBoost с обем 1 литър, достъпен в три варианта – с 85, 100 и 125 к.с. Има и два турбодвигателя с обем 1,5 литра, развиващи 150 и 185 к.с. При по-мощния от тях един от цилиндрите може да се деактивира за 14 милисекунди.

Дизелите са 1,5-литрови EcoBlue, развиващи 95 и 120 к.с., и 2,0-литров със стоманени бутала, развиващ 150 к.с. и 370 Нм. Двигателите се съчетават с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенен автомат.

Новият Ford Focus ще се предлага като хеч/ек, седан и комби. Догодина ще дебютира луксозната версия Vignale, а малко след нея ще излезе и ST. Накрая ще видим и всъдеходната модификация Active с увеличен с 30 мм пътен просвет.

Ford показа най-технологичния Focus

Серийното производство на хечбека и комбито ще се осъществява в завода в Зарлуи (Германия), като стартира презд юни. Версията за Северна Америка ще се сглобява в завода на компанията Changan в Китай.

Очакванията са през 2020 г. да излезе и най-мощната версия на модела – RS. Тя ще получи 2,3-литров мотор, който ще работи със стартер-генератор, захранван от отделна 48-волтова мрежа. Мощността на агрегата ще превиши 400 к.с.

Снимки: Ford

Още снимки на новия Focus - в галерията горе.

Тагове: ford focus
0 от 500
  • #20
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Стоманени бутала. Да, по-евтино, по-тежки и съответно 100 000 км. е сакрална цифра за такъв двигател. Нови висоти за ширпотребата, караш и хвърляш.
  • #19
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Cars2018 ( преди 1 година )
    Аз пък не мога да се оплача от Фокус 2 който имаме във фирмата, даже съм доста доволен. Достатъчно място за 4ма възрастни, прилична динамика с 1.6 / 109к.с. и приличен разход 5-7.5л/100км Отзад е на независимо окачване. Ходовата част е много здрава. Двигателя е на Пежо и не е имало проблем с него до 300 000 когато рециклирахме турбина. Интериора не е нищо особено, но няма протрито или скъсано.
  • #18
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Цените са важни, иначе е супер. Едно ST комби бих карал на драго сърце.
  • #17
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ами френски дизели. Какво очакваш!
  • #16
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    като сменяш масло на 8 000км. кажи да ти сменят и главата на блока също е консуматив не че карам форд но чух как един на съседната маса каза на свой приятел който пък чул от един който работел в сервиз на форд
  • #15
    6 rate up comment 15 rate down comment
    пена ( преди 1 година )
    Тая бракма е толкова грозна, че ме заболяха очите от нея!
  • #14
    18 rate up comment 3 rate down comment
    dw ( преди 1 година )
    какво им е на корейските коли? Форда не изглежда зле, но както някой каза по-надолу не е и някакво уникално творение на дизайна. Иначе ако е като предната генерация ще си е достатъчно надежден и приятен за каране.
  • #13
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Голямо разочарование, кой би очаквал такъв Фокус.Типо и Киа Сийд 1 към 1. Къде изобщо говорите за Голфа и Астрата, това са толкова по-красиви и елегантни машини!Не с независимо, с изцяломагическо задно окачване и 8500 коня да е, пак до тях ще ти е.... все едно ти си с корейска кола. :)
  • #12
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Лошата слава на Форд в България се дължи предимно на факта че повечето хора карат "нов внос" и от там си вадят погрешни заключения. Купете си нов Форд от магазина, подържайте го както трябва, сменяйте маслото на всеки 8000км. и после ми говорете за надеждността.
  • #11
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това място тук, е единственот из световното интернет пространство, където можеш да прочетеш толкова негативни неща за Ford Focus - доста странно нали, но факт! Личното ми мнение, e че този изглежда много по-добре от предното поколение, особенно версията Active.