fallback

Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Расте натискът България да стане гробница за дизели, предупреждава министърът на финансите

България трябва да преразгледа начина, по който облага автомобилите, и то бързо, заяви министърът на финансите Владислав Горанов в специално интервю за списание Investor DIGEST. Министерството вече прави анализи как да въведе екологичен принцип на облагане, като работи съвместно с Националното сдружение на общините. Не би трябвало да е толкова лесно да притежаваш автомобил, казва финансовият министър Владислав Горанов в специално интервю за Investor DIGEST. Снимка: ИВАЙЛО ПЕТРОВ"Моделът, по който се облагат леките автомобили, е свързан най-вече със стойността им, без в достатъчна степен да отчита замърсяването и екологичната следа, която всеки автомобил оставя", обяснява министър Горанов. "Сигурни сме, че това е проблем, който ще се задълбочава, защото в доста европейски страни в момента се обмисля или вече налага политика за пълно премахване на дизеловите леки автомобили. Това автоматично ще увеличи естествения натиск България да се превърне още веднъж в гробница на автомобили втора ръка от Европа, в случая - дизелови. Така че със сигурност нямаме много време за реакция". България е от съвсем малкото останали страни в Европейския съюз, в които данъкът върху автомобила се определя от стойността му и, като допълнителен компонент, от мощността. Реалният резултат от тази политика е, че годишният данък за 20-годишен дизелов автомобил е десетина пъти по-нисък от този за нова кола с малък бензинов мотор или с хибридно задвижване. В София например за 15-годишен дизелов автомобил с мощност 95 конски сили данъкът е 24.50 лева годишно. За чисто нов автомобил със сертификат Евро 6 и 120 коня мощност ще трябва да плащате по 340 лева на година. За сравнение съседна Румъния въведе допълнителна екологична такса върху автомобилите още през 2013 година. Тя отчита възрастта, какъв стандарт покрива автомобилът (от Евро 1 до Евро 6) и колко са емисиите СО2 на километър. България е единствената страна в ЕС, която изобщо не отчита какви вредни емисии имат автомобилите или дори какъв европейски екологичен стандарт покриватНовите автомобили със сертификати Евро 5 и Евро 6 са освободени от този данък. За 7-годишен бензинов автомобил с 1.6-литров мотор се плащат 260 евро, а за 15-годишен със сертификат Евро 2 - между 640 и 1300 евро, според калкулатора на румънската агенция по приходите. "Трябва да засилим ролята на екологичния компонент", казва Владислав Горанов. "Освен това не би трябвало да е толкова лесно да имаш лек автомобил. На практика сега с една средна работна заплата в София можеш да отидеш до Дупница, да си купиш един автомобил и пак в рамките на тази заплата да го регистрираш и да започнеш да участваш в движението. Нещо, което го няма никъде - поне в Европа".  

Тагове:
fallback
  • #48
    Разгневен!!! ( преди 6 години )
    А нещо, което да поевтинее за този народ, няма ли да направите!! Всичко да поскъпва, а заплатите само на приказки се увеличават!! *** наглите гербери!! Скоро време ще ви духнем пак под опашката, усещам!!!
  • #47
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Освен това не би трябвало да е толкова лесно да имаш лек автомобил. На практика сега с една средна работна заплата в София можеш да отидеш до Дупница, да си купиш един автомобил и пак в рамките на тази заплата да го регистрираш и да започнеш да участваш в движението. Нещо, което го няма никъде - поне в Европа". Най-сетне.Всеки *** със 600 лв заплата кара кола.Срам ги е да се возят на градски транспорт.Егати ***.
  • #46
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    noneЩо говориш глупости и ти? Миминалната заплата в Румъния 620 лева а средната е вече 1500 лв и тия 500 лева разлика са точно 450те лева на месец за нова кола за които другаря Пена говори! Даже и за минималната заплата да говорим 100 лева е разликата да изплащаш кредит за прилична 5-6 годишна кола! Въобще не си мисли да ни сравняваш с румънците!
  • #45
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    ПенаАбе другарю, средната работна заплата я тури 1000 лева - като дадеш 450 за кола кво ше ти остане да избуташ месеца в София?! Ток и вода 100 ако си тотален аскет. Храна по 10 лв на ден което е абсурд 300 - вече си на 850 лв. Ами Гориво за тая кола? 50 лв да е си на 900 лв. Отопление, телввизия, телефон и т.н ми ако плащаш и наем. Приказваш пълни идиoтщини! Ще си купиш нова кола със средна заплата кога цъфнат налъмите!Горанката да се погрижи за доходите - не за данъците ако иска промяна!
  • #44
    от Германия ( преди 6 години )
    Иляне така е човече някой другари много лъжат, по стар навик,както навремето ни лъжеха колко е зле на запад и че американците се напивали с кока-кола. В Европа живеят вече над 1 милион българи и на практика всеки има познат някъде из ЕС и вече лъжите им не минават. С една средна месечна заплата човек спокойно може да си купи не лоша кола и да си я кара, само бившите партийци се опитват тук да убедят българина, че да имаш кола е привилегия и нещо запазено само за партииците.
  • #43
    Илиян ( преди 6 години )
    Тоя е лъжец. Живея във Великобритания , при 600-650 лири СЕДМИЧНА заплата, първата кола на жена ми беше Рено Сценик дизел , и я взехме за 650. Това е повтарям СЕДМИЧНА не месечна заплата.Между 400 - 1000 лири има много читави коли подходящи да ходиш на работа. 2рото важно е че 5 минути след покупката вече си собственик , няма регистрация , няма нови номера , няма такси няма НИЩО !!!! Нищо !!! . Новия талон си получаваш по пощата на адреса. БЕЗПЛАТНО !!!
  • #42
    Няма такъв смях! ( преди 6 години )
    Знаем ги ние реформите на ГЕРБ. Ще вдигнат данъка на таратайките от 20 на 25 лева и ще почнат да се тупат в гърдите, колко много са направили за екологията. А форумната флора и фауна ще е във възторг. Боже слез и си прибери вересиите.
  • #41
    none ( преди 6 години )
    Браво! Дано стане по-скоро. Доходите в Румъния са почти като в България, но автопарка им е поне с 50% по-нов. Не се карат масово стари БМВ, Мерцедес и Ауди, а ФВ, Шкода, Опел, Рено, Дачия (противно на очакванията най-разпространени са марките на ФВ и след това Дачия), на 0-6 години. Ако видите премиум автомобил, то той е до 5-7 години максимум, по-натам явно не им излиза сметката да го карат. Ясно е че няма как всеки да кара нова кола, но има разлика между 10 годишни Корса 1.4 и Ауди 4.2.
  • #40
    Анонимен ( преди 6 години )
    Къде ги дават тези корси за 450 лева, дай линк да прочетем какво пише с малките букви.Това е като рекламите вземи iPhone за един лев и после плащай 2 години по 150 лева на месец. Ама домакините като Пена с завършен осми клас се ловят на такива въдици.
  • #39
    до пенка ( преди 6 години )
    Хаха Пено ела *** вземи една Фабия и една корса и не чакай на Плоска идвам с 900 лева да ги купя и двете!Иначе това е пълна глупост разбира се. Къде забрави първоначалната вноска от 30% от 30.000 лева, къде забрави пълното каско което трябва задължително да сключиш, къде забрави задъжителните инспекции в прескъпия официален сервиз!? Къде забрави последната вноска от 30%. Къде забрави лихвите по лизинга. Тази Корса ще я платиш два пъти докато стане твоя и ще ти излезе през носа.
fallback
Последни