fallback

Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Расте натискът България да стане гробница за дизели, предупреждава министърът на финансите

България трябва да преразгледа начина, по който облага автомобилите, и то бързо, заяви министърът на финансите Владислав Горанов в специално интервю за списание Investor DIGEST. Министерството вече прави анализи как да въведе екологичен принцип на облагане, като работи съвместно с Националното сдружение на общините. Не би трябвало да е толкова лесно да притежаваш автомобил, казва финансовият министър Владислав Горанов в специално интервю за Investor DIGEST. Снимка: ИВАЙЛО ПЕТРОВ"Моделът, по който се облагат леките автомобили, е свързан най-вече със стойността им, без в достатъчна степен да отчита замърсяването и екологичната следа, която всеки автомобил оставя", обяснява министър Горанов. "Сигурни сме, че това е проблем, който ще се задълбочава, защото в доста европейски страни в момента се обмисля или вече налага политика за пълно премахване на дизеловите леки автомобили. Това автоматично ще увеличи естествения натиск България да се превърне още веднъж в гробница на автомобили втора ръка от Европа, в случая - дизелови. Така че със сигурност нямаме много време за реакция". България е от съвсем малкото останали страни в Европейския съюз, в които данъкът върху автомобила се определя от стойността му и, като допълнителен компонент, от мощността. Реалният резултат от тази политика е, че годишният данък за 20-годишен дизелов автомобил е десетина пъти по-нисък от този за нова кола с малък бензинов мотор или с хибридно задвижване. В София например за 15-годишен дизелов автомобил с мощност 95 конски сили данъкът е 24.50 лева годишно. За чисто нов автомобил със сертификат Евро 6 и 120 коня мощност ще трябва да плащате по 340 лева на година. За сравнение съседна Румъния въведе допълнителна екологична такса върху автомобилите още през 2013 година. Тя отчита възрастта, какъв стандарт покрива автомобилът (от Евро 1 до Евро 6) и колко са емисиите СО2 на километър. България е единствената страна в ЕС, която изобщо не отчита какви вредни емисии имат автомобилите или дори какъв европейски екологичен стандарт покриватНовите автомобили със сертификати Евро 5 и Евро 6 са освободени от този данък. За 7-годишен бензинов автомобил с 1.6-литров мотор се плащат 260 евро, а за 15-годишен със сертификат Евро 2 - между 640 и 1300 евро, според калкулатора на румънската агенция по приходите. "Трябва да засилим ролята на екологичния компонент", казва Владислав Горанов. "Освен това не би трябвало да е толкова лесно да имаш лек автомобил. На практика сега с една средна работна заплата в София можеш да отидеш до Дупница, да си купиш един автомобил и пак в рамките на тази заплата да го регистрираш и да започнеш да участваш в движението. Нещо, което го няма никъде - поне в Европа".  

Тагове:
fallback
  • #68
    гражданин ( преди 6 години )
    Крайно време е да се ограничи по някакъв начин вноса на скрапери от Европа,и понеже ЕС няма да ни разреши да ги ограничим по години,трябва една яка ЕКО такса за регистрация /примерно 1000лв/ и после данък на година по 300лв за коли по 100 коня,тогава пазара сам ще се регулира и улици и градинки няма да са заринати с полуподвижни *** !
  • #67
    Анонимен ( преди 6 години )
    На уважаемият Г-н Владислав Горанов,може да му обясня по-надълго и на широко как в Обединеното Кралство(все още в ЕС)с една заплата си закупих кола,която след това обслужих,застраховах,платих пътната такса,заредих до горе с гориво,минах през автомивката за пълно почистване и пак ми останаха пари,с които да си платя квартирата,сметките и да имам какво да ям до края на месеца...
  • #66
    Абе ( преди 6 години )
    Тоя по стойката и формата на устата му се познава че е класическо мазно Джендърче.Нямам търпение да го въведат това по-бързо за да ги измете народа веднъж и завинаги от властта.
  • #65
    Гошо ( преди 6 години )
    Горанка, не се прави на улав, ами кажи що ДДС стои на 20% на храни и лекарства, а не е 3-5-7 % както е по местата, които даваш за пример. Като ви ви е мръсен въздуха в центъра на големите градове има начин да ограничиш тоя процес тоя достъп само на хората които ползват. А ти искаш да увеличиш данъците на всички. В това число и мен да ме накаже с повече данък, нищо че съм съвестен, вървя пеша, а колата е в гаража и я карам само уйкенда и и извън града. Кожи още, пич и за здравето...
  • #64
    Dizel ( преди 6 години )
    Нали, много сте отворени сега когато вече ни превърнахте в гробница и платихме веднъж на западняците *** заедно с печалбите на тукашните мутри, вече може да се правим на екозамислени и да прецакаме за трети път простия българин като му спрем таралясника. Защото " ..не трябва да е толкова лесно всеки да има кола" Само че боклуко мръсен, на запад не със средна заплата, със 3 дневна заплата може да си купиш кола. Лицемутри нещасни
  • #63
    Анонимен ( преди 6 години )
    Докато се мисли по старому ще сме си все последни Първо да разкарат озлобените лелки от гишетата на държавните институцииВторо -Законите ни са от върлия комунизъм през 60те И трето затвор за ВСИЧКИ министри от 1990 насам , които не са си мръднали пръста да оправят съответните закони
  • #62
    Лондончанин ( преди 6 години )
    Всички българи като отидат в Лондон и купуват по една барака. После разбират че "приятелите" им са ги подвели колко е хубаво и евтино. Оказва се че немогат да влизат баш в Лондон щото се плаща яко, но могат да си карат в 8-*** зона където живеят. В един момент осъзнават че е по добре да си ползват транспорта и докарват бараката в Бг-то, и понеже бараката е БМВ абитуриентски набор, тука са яки гъзари, остават го да кеси някъде щото там си имали по яката кола, големия Мерцедес с 84,за бачкер толко
  • #61
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мръсен долно дъбнишки джендър по-добре мисли къде ще се скриеш,като ви изритат от властта!
  • #60
    Петров ( преди 6 години )
    Как па се не наядоха тия за една тенекия ше ти одерат кожата 300 пъти!!!За доходите на хората пълна тишина !!!
  • #59
    Анонимен ( преди 6 години )
    само да попитам някой може ли да обясни какво е данък и какво получаваш срещу заплащанто му
fallback
Последни